HedvigS Skrevet 22. april 2010 #1 Skrevet 22. april 2010 Jeg lurer på hvor mye drikkevarer jeg bør beregne til bryllupsfesten? Vi skal servere vin til maten, så der har jeg så noelunde kontroll, men hva med baren? Vi kommer til å ha en egen bar, med et enkelt og greitt utvalg av vanlige drinker. Tenkte å ha Gin, Vodka, Rom, div blandevann, samt øl og vin. Men så er det det store, hvor mye bør jeg handle inn? Jeg vil ikke gå tom, men heller ikke ha alt for mye igjen.... Og er det noe mer jeg kansje budrde hat i baren? HS
monamonalisa Skrevet 23. april 2010 #3 Skrevet 23. april 2010 Vi har også sett på denne beregningen, men syns det ser veldig mye ut?? Noen som har erfaringer?
Gjest AnonymBruker Skrevet 23. april 2010 #4 Skrevet 23. april 2010 Jeg har hørt at den der ikke er helt til å stole på. KJenner en som har brukt den og de gikk tom for drikke..
HedvigS Skrevet 23. april 2010 Forfatter #5 Skrevet 23. april 2010 Jeg har hørt at den der ikke er helt til å stole på. KJenner en som har brukt den og de gikk tom for drikke.. Ser at de regnet 25 drinker på en 750 ml flaske brennevin. det gir en drink med ca 3 cl brennevin, standarden for et utested er 4 cl, så det virket litt snautt for meg.... Har ikke lyst å være kjip! Men jeg leste litt og det er en del småting jeg stusser på. som feks at alle brennevinsflaskene blir oppgtt til 750 ml, men standard vinmonopol størrelse er 700 ml, (taxfree 1000 ml/1 liter) Det er jo ikke store greiene, men om man ganger opp antall flasker så blir det litt lite kansje.... Og at Vinmonoplet har 14 dagers angrerist. De har jo det om man handler på nettbutikken, men jeg sjekket med mitt lokale her, og de sa at nå var de blit veldig strenge på det, og brennevin var det ikke mulig å returnere, pga den metanolsaken som var for noen år sden....
Shamira Skrevet 23. april 2010 #6 Skrevet 23. april 2010 Stemmer det ang spriten. Man kan levere tilbake vin, men ikke sprit. det går ca 25 glass på en 3 liters kartong
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå