klikkern Skrevet 22. april 2010 #1 Skrevet 22. april 2010 ok, for det første: absolutt ALLE pc'er jeg i det hele tatt SER på, blir på mystisk vis ødelagt. For det andre: pcen som nå er ødelagt er en jeg låner. Hjelp! Problemet er at det kommer konstant feilmelding, og den forteller at det er noe galt med Microsoft (_tror_ jeg). Jeg trykte på "send feilmelding" to av gangene (når jeg trykte "ikke send" så kom den bare opp igjen). Den første gangen var det ifølge diagnose-greia noe med RAM. Tja, det sier meg ingen ting, men jeg skjønner såpass at det er minnet, og at pcen blir så og si like herpa som nå, når det ikke er i orden. Jeg skulle laste ned noe som skulle diagnotisere problemet men måtte da ha en tom disk som jeg skulle sette i pcen. Det har jeg ikke, så da lukka jeg og restartet pcen. Da trykte jeg igjen på "send feilmelding", og da åpnet internetten seg og der stod det plutselig at det var et Bluescreenproblem (den har gått i bluescreen noen ganger), og så var det linket til microsoft update. Jeg trykte på linken og søkte etter oppdateringer, men det var ingen tilgjengelige. Så, siden jeg rent tilfeldig hadde klart å i det minste åpnet internetten så fikk jeg surret meg inn her og håper det er noen snille dataeksperter som kan hjelpe meg! Vil legge til at jeg ikke har noe lagret på pcen, så det kan være verdt et forsøk å sette den opp på nytt, uten at jeg da ville miste noe viktig, men jeg vet rett og slett ikke hvordan man gjør det. For et par timer oppdaget jeg også at pcen hadde logget av msn, og det går ikke an å logge på igjen. Hjelp meg?
Inx Skrevet 22. april 2010 #2 Skrevet 22. april 2010 Du virker veldig grønn på området, kanskje det er best å få tak i noen med litt mer erfaring og få hjelp til å sette opp maskinen på nytt?
klikkern Skrevet 22. april 2010 Forfatter #3 Skrevet 22. april 2010 Du virker veldig grønn på området, kanskje det er best å få tak i noen med litt mer erfaring og få hjelp til å sette opp maskinen på nytt? Øh Takk? Jeg er ikke såå blond, men nei jeg har ikke pugget typiske pc-ord, og jeg har ikke hukommelse nok til å huske nøyaktig hva som stod i feilmeldingen. Bare jeg blir fortalt hva jeg skal gjøre så får jeg til det også
Inx Skrevet 22. april 2010 #4 Skrevet 22. april 2010 Øh Takk? Jeg er ikke såå blond, men nei jeg har ikke pugget typiske pc-ord, og jeg har ikke hukommelse nok til å huske nøyaktig hva som stod i feilmeldingen. Bare jeg blir fortalt hva jeg skal gjøre så får jeg til det også Ok, installere windows på nytt er veldig enkelt, du tar om du har en dvd med operativsystemet - setter den i, restarter pc, går i bios og setter boot manager til å velge dvd rommet først - så følger du instruksjonene og velger å formatere partisjonen hvor operativsystemet lå, før du installerer operativsystemet på nytt. Om du har en egen del av harddisken med en slik kopi av operativsystemet på så kan du forsøke med F12 under oppstart og velger systemgjenoppretting og finne frem til det "imaget".
klikkern Skrevet 23. april 2010 Forfatter #5 Skrevet 23. april 2010 Ok, installere windows på nytt er veldig enkelt, du tar om du har en dvd med operativsystemet - setter den i, restarter pc, går i bios og setter boot manager til å velge dvd rommet først - så følger du instruksjonene og velger å formatere partisjonen hvor operativsystemet lå, før du installerer operativsystemet på nytt. Om du har en egen del av harddisken med en slik kopi av operativsystemet på så kan du forsøke med F12 under oppstart og velger systemgjenoppretting og finne frem til det "imaget". Takk Ringte bedriften som eier den, og de hadde dvden, så jeg skulle heller levere den inn så skulle de fikse :D Viste seg å være et digert virus. hehe.. Var nok litt for godtroende når jeg takket ja til å installere "antivirusprogram" som liksom var levert av explorer
Gjest AnonymBruker Skrevet 23. april 2010 #6 Skrevet 23. april 2010 Jo du er faktisk veldig veldig data-"blond" som du kaller det selv Explorer er nettleseren.. "Så, siden jeg rent tilfeldig hadde klart å i det minste åpnet internetten ". Du aapnet sikkert Explorer eller en annen nettleser for aa komme deg inn hit. Ikke noe galt MED Microsoft... Skader ikke aa laere noe nytt
klikkern Skrevet 23. april 2010 Forfatter #7 Skrevet 23. april 2010 Jo du er faktisk veldig veldig data-"blond" som du kaller det selv Explorer er nettleseren.. "Så, siden jeg rent tilfeldig hadde klart å i det minste åpnet internetten ". Du aapnet sikkert Explorer eller en annen nettleser for aa komme deg inn hit. Ikke noe galt MED Microsoft... Skader ikke aa laere noe nytt Tror nok du har misforstått helt Jeg vet da at explorer er nettleseren, og ja det var rent tilfeldig at jeg klarte å åpne den i det hele tatt, for når feilmeldingene kom så gikk det ikke an å trykke på noe annet. Og det var akkurat det jeg sa - at når jeg endelig fikk åpnet nettleseren (det jeg beklageligvis kalte for "internetten" i første innlegget, slik at besservissere misforstår bare for moro skyld), så forsvant også feilmeldingene så da kunne jeg somle meg inn på kvinneguiden for å søke hjelp
Gjest SmallTalk Skrevet 23. april 2010 #8 Skrevet 23. april 2010 Sorry, men dette blir på samme logikknivå som når mamma ringte og var skikkelig stressa fordi hun "ikke fant Word". Det hun derimot egentlig mente å si var at keyboardet ikke fungerte...
Gjest AnonymBruker Skrevet 23. april 2010 #9 Skrevet 23. april 2010 Er som naar folk ringer til supporten og sier "Du vet..inni harddisken!" Harddisken? Ja, den store boksen vet du. At de mener at hele pc-taarnet er harddisken.
Gjest SmallTalk Skrevet 23. april 2010 #10 Skrevet 23. april 2010 Er som naar folk ringer til supporten og sier "Du vet..inni harddisken!" Harddisken? Ja, den store boksen vet du. At de mener at hele pc-taarnet er harddisken. Oh yes! Er like ille som når folk påstår at skjermen er pc'n og at pc'n er harddisken/boksen. Og at de i tillegg nekter på at de tar feil.
klikkern Skrevet 23. april 2010 Forfatter #11 Skrevet 23. april 2010 Beklager å måtte skuffe dere, men litt mer peiling enn det har jeg nok Og til anonymbruker: det _er_ feigt å bruke anonymknappen bare fordi du vil rakke ned på noen uten å få skylda Men at voksne folk sitter å rakker ned på en tenåring er generelt bra dumt. pent, folkens
Gjest SmallTalk Skrevet 23. april 2010 #12 Skrevet 23. april 2010 Jeg er faktisk bare 2 år over tenåring, så så voksen er jeg ikke. Men jeg synes det er litt ille at det fortsatt finnes ungdommer (unge voksne) i dag, som fortsatt er potensielle til å laste ned all mulig drit som blir foreslått av diverse nettsider. Og sånn for ordensskyld, jeg har fortsatt ikke skjønt hva som egentlig var problemet med pc'n din. Du hadde et virus som du hadde fått på hvilken måte? Explorer popper ikke automatisk opp med å foreslå å laste ned diverse greier. Det er det nettstedene du besøker som gjør.
Gjest AnonymBruker Skrevet 23. april 2010 #13 Skrevet 23. april 2010 Det er jo ikke aa rakke ned pa? Det virket som du kunne trenge litt hjelp bare, har da ikke rakket ned. Hvis jeg er paa baertur vil jeg gjerne bli rettet paa, slik at jeg faar det riktig. Hvis du har sapass mye peiling synes jeg det er rart du ikke brukte de riktige ordene for nettleser ++. Jeg vil gjerne vite om jeg tar feil. Men da er det greit da< jeg skulle ikke ha antatt at du visste mindre og opplyst deg.
klikkern Skrevet 23. april 2010 Forfatter #14 Skrevet 23. april 2010 Det er jo ikke aa rakke ned pa? Det virket som du kunne trenge litt hjelp bare, har da ikke rakket ned. Hvis jeg er paa baertur vil jeg gjerne bli rettet paa, slik at jeg faar det riktig. Hvis du har sapass mye peiling synes jeg det er rart du ikke brukte de riktige ordene for nettleser ++. Jeg vil gjerne vite om jeg tar feil. Men da er det greit da< jeg skulle ikke ha antatt at du visste mindre og opplyst deg. Jeg føler ikke selv at jeg var på bærtur selvom jeg ikke brukte de riktige ordene å skulle forklare noe sånt er vanskelig for meg, da jeg ikke har så lett for å ordlegge meg uten å kunne peke og vise hva jeg mener (noe som forøvrig er ganske vanskelig når man skriver på et forum), og derfor ble det en rotete forklaring. Men det du siterte (visst du er samme anonym bruker som har skrevet de to andre AB-innleggene) først var tatt ut av sammenheng. Leser man bare den setningen så er det klart at jeg har surret med noe, men jeg mente noe helt annet enn slik du oppfattet det Explorer poppet ikke bare opp av seg selv - den åpnet seg når jeg trykte på "send feilrapport", og da var nettleseren åpen så da kunne jeg gå inn på kvinneguiden samtidig. Så lettvint var det Problemet med pcen er at jeg lastet ned et virus som heter noe så "uskyldig" som security scan. Dumt? ja. Men hvorfor det kom opp slik at jeg på merkelig vis lastet det ned vet jeg ikke, for jeg var innpå microsoft sine sider. Men, dette skjedde da når jeg prøvde å ordne feilen som allerede var, og det er en systemfeil. For å unngå mer frustrasjon over den hel****s møkka, så har jeg lagt den fra meg og tatt ibruk en gammel pc - som mot alle odds fungerer selv etter at JEG har vært borti den. og nei - jeg sier ikke at jeg har GOD peiling på pc for det har jeg virkelig ikke, men litt kan jeg da selvom jeg har problemer med å forklare det skriftlig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå