Gå til innhold

Velge mindre pen forlover?

Fremhevede innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal gifte meg til neste år og har ennå ikke spurt noen om å være forlover. Jeg har en god venninne som jeg har kjent siden barndommen, og vi har opp igjennom årene nevnt sporadisk for hverandre at det hadde vært passende at den ene er forlover for den andre ved evt. giftermål. Vi har ikke laget noen avtale, men hun er nok det mest "opplagte" valget.

Nå som planleggingen skal begynne og alt kjennes mer "ekte", begynner jeg å bli i tvil om jeg vil velge henne som forlover. Hun er utrolig pen, langt penere enn jeg er. Selv ser jeg helt gjennomsnittlig ut, har noen kilo for mye og er veldig lav. Hun er veldig vakker, høy og slank. Jeg vet at uansett hvor pyntet jeg er på bryllupsdagen, vil hun se vakrere ut, om hun så møtte opp i striesekk.. Hun skal jo stå ved siden av meg og generelt være mye rundt meg hvis hun blir forlover.

Jeg vurderer derfor å velge en annen venninne, som jeg også har mye kontakt med, og som ikke er spesielt pen. Vi er såpass gode venner at jeg tror ikke det virker "rart".

Er dette umoralsk?? Jeg ønsker jo bare å unngå å bli overstrålt på min store dag. Min barndomsvenninne har jo fått stråle over meg hele vårt vennskap. Jeg kommer selvsagt ikke å si noe om grunnen til at jeg har valgt x som forlover. Noen andre som har gjort noe lignende??

Videoannonse
Annonse
Gjest Bianca26
Skrevet

Jeg skal gifte meg til neste år og har ennå ikke spurt noen om å være forlover. Jeg har en god venninne som jeg har kjent siden barndommen, og vi har opp igjennom årene nevnt sporadisk for hverandre at det hadde vært passende at den ene er forlover for den andre ved evt. giftermål. Vi har ikke laget noen avtale, men hun er nok det mest "opplagte" valget.

Nå som planleggingen skal begynne og alt kjennes mer "ekte", begynner jeg å bli i tvil om jeg vil velge henne som forlover. Hun er utrolig pen, langt penere enn jeg er. Selv ser jeg helt gjennomsnittlig ut, har noen kilo for mye og er veldig lav. Hun er veldig vakker, høy og slank. Jeg vet at uansett hvor pyntet jeg er på bryllupsdagen, vil hun se vakrere ut, om hun så møtte opp i striesekk.. Hun skal jo stå ved siden av meg og generelt være mye rundt meg hvis hun blir forlover.

Jeg vurderer derfor å velge en annen venninne, som jeg også har mye kontakt med, og som ikke er spesielt pen. Vi er såpass gode venner at jeg tror ikke det virker "rart".

Er dette umoralsk?? Jeg ønsker jo bare å unngå å bli overstrålt på min store dag. Min barndomsvenninne har jo fått stråle over meg hele vårt vennskap. Jeg kommer selvsagt ikke å si noe om grunnen til at jeg har valgt x som forlover. Noen andre som har gjort noe lignende??

Herregud skjerp deg. Er du sååå usikker på deg selv at forloveren må være mindre pen enn deg for at du skal føle deg penere selv?? Hva slags tankegang er det der egentlig?? Hei du er stygg vil du være forloveren min? Tenk om hun skjønner at du velger henne av den grunnen da? Utrolig sårende for henne da.

Jeg syns du skal drite i å tenke sånn. Du kommer helt sikkert til å være en nydelig brud, selv om kanskje forloveren skulle være litt penere enn deg(Noe som er en smakssak by the way). Poenget er at din framtidige mann vil ha deg og sikkert syns du er den fineste i verden. Du skal gifte deg med han og dere skal leve sammen forhåpentligvis for resten av deres liv. Det er det som er det viktige med å gifte seg. Ikke at "ånei tenk omforloveren er penere enn deg". Du har virkelig fokus på feil sted.

Gjest strykebrett
Skrevet

Bruden er det automatiske blikkfang i et bryllup. Den fine hvite kjolen og sløret og alt sammen, og sikkert "vanen" også gjør at blikket vender mot hovedpersonen uansett. Det er deg og din mann gjestene kommer for å feire, så jeg tror ikke det gjør noe om venninnen din er kjempepen.

Skrevet

Det er du som blir den peneste i ditt brullup! Uansett!

Gjest Dainty
Skrevet

Herregud skjerp deg. Er du sååå usikker på deg selv at forloveren må være mindre pen enn deg for at du skal føle deg penere selv?? Hva slags tankegang er det der egentlig?? Hei du er stygg vil du være forloveren min? Tenk om hun skjønner at du velger henne av den grunnen da? Utrolig sårende for henne da.

Jeg syns du skal drite i å tenke sånn. Du kommer helt sikkert til å være en nydelig brud, selv om kanskje forloveren skulle være litt penere enn deg(Noe som er en smakssak by the way). Poenget er at din framtidige mann vil ha deg og sikkert syns du er den fineste i verden. Du skal gifte deg med han og dere skal leve sammen forhåpentligvis for resten av deres liv. Det er det som er det viktige med å gifte seg. Ikke at "ånei tenk omforloveren er penere enn deg". Du har virkelig fokus på feil sted.

Nåja, ro deg litt ned nå.

Jeg kan forstå at TS reflekterer over dette, det er nok en helt naturlig tanke. Tanker og bekymringer lar seg ikke alltid styre av hva som er "riktig". Og som TS sier, tåler hun vanligvis å bli satt i skyggen av den penere venninnen, dette gjelder kun bryllupsdagen.

Jeg vil allikevel råde deg, TS, til å velge den venninnen du er nærmest og som kommer til å gjøre en best mulig jobb som forlover. Ikke tenk på utseende. Når dagen først er der, og man står der i hvit kjole, tror jeg ikke man gidder å tenke over hvor pene alle andre er. Da føler man seg finest uansett!

Og hva så om noen fjerne slektninger og kollegaer tenker at "jammen er forloveren penere enn bruden"? De menneskene som virkelig betyr noe for deg, brudgommen, nær familie og venner, kommer garantert bare til å ha øyne for deg denne dagen uansett hvem som er forlover. :)

Gjest Bianca26
Skrevet

Nåja, ro deg litt ned nå.

Jeg kan forstå at TS reflekterer over dette, det er nok en helt naturlig tanke. Tanker og bekymringer lar seg ikke alltid styre av hva som er "riktig". Og som TS sier, tåler hun vanligvis å bli satt i skyggen av den penere venninnen, dette gjelder kun bryllupsdagen.

Jeg vil allikevel råde deg, TS, til å velge den venninnen du er nærmest og som kommer til å gjøre en best mulig jobb som forlover. Ikke tenk på utseende. Når dagen først er der, og man står der i hvit kjole, tror jeg ikke man gidder å tenke over hvor pene alle andre er. Da føler man seg finest uansett!

Og hva så om noen fjerne slektninger og kollegaer tenker at "jammen er forloveren penere enn bruden"? De menneskene som virkelig betyr noe for deg, brudgommen, nær familie og venner, kommer garantert bare til å ha øyne for deg denne dagen uansett hvem som er forlover. :)

Roe meg ned? Det der er bare bullshit ting å bekymre seg over. Det er ingen andre enn bruden selv som bryr seg. Man velger forlover etter hvem som er nærmest. Man velger ikke en forlover fordi man syns personen er stygg. Det er skikkelig slemt gjort og tyder på ekstreeemt lav selvtillit. Det er uansett ikke attraktivt med en brud som har dårlig selvtillit. uansett hvordan hun ser ut

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes absolutt du skal velge hun som er den beste venninna, selv om hun er pen. Hvor bra føler du deg når du står der og vet du har valgt forlover etter utseendet, egentlig? Jeg ville i hvert fall ikke følt meg så veldig komfortabel, selv om det var et forsøk på å unngå dårlig selvtillit er det nettopp slike handlinger som gjør at en aldri vil FÅ bedre tro på seg selv heller... Som brud er du garantert den som stråler mest og får mest oppmerksomhet selv om noen andre i selskapet evt er penere enn deg. Du kan jo evt være med å påvirke valg av kjole for forloveren, en nøytral farge er kanskje lurt.

Skrevet

Ærlig talt, skjerpings! Hvor overfladisk er det mulig å bli.. :riste: Sikker på at du vet hva et ekteskap innebærer, og at du er moden nok til å inngå et?

Skrevet

Det er din dag, så helt og holdent ditt valg. Jeg skjønner tankegangen din, jeg ville heller ikke hatt Brad Pitt f.eks. som forlover. :arwen:

Skrevet

Hvordan skal det gå med meg da? Jeg har valgt to pene jenter som begge er slankere og høyere enn meg :sukk:

Skrevet

Hvordan skal det gå med meg da? Jeg har valgt to pene jenter som begge er slankere og høyere enn meg :sukk:

Du blir nok stående på tærne bak de å prøve å få litt oppmerksomhet. :fnise:

Skrevet

snakker om å ha feil fokus!

Skrevet

Du blir nok stående på tærne bak de å prøve å få litt oppmerksomhet. :fnise:

Ja jeg får kjøpe meg digre platåsko :jepp:

Skrevet

Velg den du helst vil ha som forlover - uavhengig av hvem som er penest. Og din pene venninne blir jo sikkert veldig glad for å bli spurt? Hun går jo sikkert ikke rundt og tenker at hun blir penere enn deg på din bryllupsdag. Hun vil nok bare sette pris på tillitten vil jeg tro. hvis hun fikk vite at du IKKE valgte henne fordi hun var "for" pen, så ville vel ikke det vært så fair heller? Og jeg er helt enig med de som sier her at du blir kommer til å bli veldig pen selv også! De ordner jo hår, sminke, kjole - ja, alt. Også blir du ekstra vakker fordi det er din store dag. Du og sin venninne er to forskjellige mennesker og dere blir begge vakre på hver deres måte. Og voksne folk kan fint se at ulike mennesker er vakre på forskjellig vis. Det er ikke bare det billed-skjønne som teller. Lykke til med bryllup!

Skrevet

...og det er flere av oss....

Jeg er den i hvitt som holder inne magen....hehe....

Skrevet

brudgommen valgte DEG fordi han liker DEG best! Han valgte ikke venninnen din. Og i et bryllup er det bruden man legger merke til, du trenger ikke bekymre deg...

Skrevet

Du må jo selvfølgelig velge den beste venninna. Å velge forlover etter utseendet blir jo bare helt feil. Størst fokus kommer til å være på deg uansett :)

Skrevet

Jeg syns du skal gjøre som du vil. Om den mindre pene venninnen er er god venninne du like gjerne kunne valgt, så hva så? Jeg syns det er synd om utseendet er den viktigste faktoren for valget, men dette er det du som må leve med, ikke vi.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...