Papaya84 Skrevet 22. april 2010 #1 Skrevet 22. april 2010 jeg har to yukkapalmer hjemme. Den ene er i fin fin stand mens den andre har mistet nesten alle bladene, bare 5-10 grønne blader igjen.. Disse henger ned. Er det noe jeg kan gjøre for å redde den? Forstår ikke hvorfor den ene er så fin, når de har fått helt lik beandling og står samme sted..
Stor&Sterk Skrevet 22. april 2010 #2 Skrevet 22. april 2010 (endret) De bladen som den har mistet, hvordan ser de ut ? Veldig vanskelig å si hva som feiler den når jeg ikke kan se planten...har du bilde ? Vanligvis er det enten for lite vann eller for mye (men oftest for mye...)....ja selv yukka. Hvordan er stammen? Er barken fin og fast, eller sitter den løs/er myk, om du skjønner, klem på stammen for å kjenne... Men dersom den ser ut slik som du sier, ville jeg kastet den... ikke fint med planter som har sett sine beste dager. Men kanskje du er glad i den ? Endret 22. april 2010 av Stor&Sterk
Papaya84 Skrevet 22. april 2010 Forfatter #3 Skrevet 22. april 2010 Har ikke bilde nei:) Men kjente på stammen nå og den er ganske så myk i forholde til den andre ja, så er nok best å bare kaste den, selv om den ser litt søt og sjarmerende stakkarslig ut der den står Takk for svar:)
Stor&Sterk Skrevet 22. april 2010 #4 Skrevet 22. april 2010 Har ikke bilde nei:) Men kjente på stammen nå og den er ganske så myk i forholde til den andre ja, så er nok best å bare kaste den, selv om den ser litt søt og sjarmerende stakkarslig ut der den står Takk for svar:) oki, da har den nok fått formye vann.... det skjer med alle ! Planter som jeg lurer på tar jeg med meg hjem fra jobb og blir kjent med..... det er den eneste måten og lære på ...men jeg har nok noen på samvittigheten....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå