Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sliter litt med å finne på ting å gjøre sammen med toåringen om ettermiddagen , når en bare har en sånn 1-2 timer til rådighet .

Har prøvd å fingermale , tegne , lese for osv .

Hva gjør dere sammen ?

Videoannonse
Annonse
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg går ut fra at du mener etter barnehagen, siden dere bare har 1-2 timer til rådighet?

Da ville jeg bare ha lekt vanlig jeg, barnet er kanskje sliten og vil bare være sammen med mamma. Nå går ikke barnet mitt i barnehage, men utpå ettermiddagen, når vi har rasa fra oss, bygger vi mye Duplo, perler og leker på gulvet (klatrer på pappa, kaster ball med hunden osv). Vi er også endel ute på ettermiddagen, går da små turer i nærområdet.

Spar utfluktene til helgen, og konsentrer deg heller om å kose og prate på ettermiddagen, that's my advice.

Skrevet

Hva gjør vi....

*tegner

*maler

*går tur med dukkevogna

*trehjulsykkelen

*bygger klosser

*leser

*synger

*leker med lekene hennes

*triller ball

Gjest mammamø
Skrevet

Etter barnehagen er tulla på 2 som oftest sliten og veldig kosete. Vi ligger ofte sammen på sofaen og tuller/koser omhverandre, hun krever ingen form for aktivitet utover at vi er sammen. Men tar initiativ om hun vil gjøre noe annet.

En dyrebar tid vi nyter sammen :klemmer:

Skrevet

For de minste spiller de mindre rolle HVA man gjør, så lenge man gjør det sammen. Min er jo bare 1,5 år ennå, men akkurat nå går det helst i å bygge togbane, og rasere den etterpå. Ellers synes han det er morsomt å hjelpe til uansett hva jeg gjør. Støvsuging er morsomt, og å leke med vann i vaskekummen, eller hjelpe mamma å sortere skittentøy (dvs kaste sokker og truser utover hele gulvet). Han hjelper også gjerne til med å vaske gulv (får en klut som han svinser rundt med) eller pakker ut varene fra handleposene. Han er ikke sliten etter barnehagen, så vi kan gjerne springe om kapp frem og tilbake på stuegulvet, turne i dobbeltsenga, kaste/trille ball, øve på å gå opp og ned trappa eller teste trehjulssykkelen. Trenger altså ikke å absolutt finne på noe spesielt, så lenge han får være sammen med oss.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...