Gå til innhold

Hva vil skje med kroppen min

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg trenger alvorlig å gå ned i vekt. Er det som på godt norsk kalles smellfeit (bruker str 52 i klær nå!) og kunne gjerne trengt litt tips om noen ting her.

Kosthold og sånn:

-Hvor lang tid tar det før magen min er vandt med mindre mat? Jeg har spist for store porsjoner i årevis, og magesekken min er ikke fornøyd når jeg følger en 2000-kalorimeny.

-Hva kan jeg gjøre for å minske godtesuget? Har som oftest lyst på sjokolade og chips, så er ikke bare sukker.

-Kan jeg drikke alkohol? Liker bare cider og hvitvin og kaffedrinker, hva er lurest å drikke om jeg skal på fest?

Kroppen ellers:

-Hva vil skje med puppene mine? Vil de bli slappe og små?

-Kan jeg unngå en hudoperasjon om jeg slanker med ned til normal str? Er i begynnelsen av 20-årene nå, og vet at huden blir mindre elastisk med alderen. Tar både b- og c-vitaminer for å hjelpe huden min her, men har jeg noen reel sjanse?

Nå regner jeg ikke med at jeg får profesjonelle svar her, men har sett at det er mange som kan masse om dette. Sånn som Lotte28 og Bergans :)

Følger en 2000-kalorimeny som jeg fant link til her, og har begynt å trene litt. Regner ikke med noen mirakler, og på 3 uker har jeg ikke gått ned mer enn 2 kg. Det er jeg egentlig fornøyd med, siden jeg har spist med enn 2000 kalorier mer enn en gang.

Tar gjerne imot tips og råd!

Videoannonse
Annonse
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hm kanskje jeg skulle lagt den i kropp og helse? :klø:

Må også legge til at jeg har kommet i bedre fysisk form. Orker meg og vil mer. Tror jeg har bygget litt muskler og har definitivt fått bedre kondis gjennom treningen. Går ekstra turer og gjør styrkeøvelser. Tør ikke belaste kroppen min med jogging o.l. enda, tenker jeg bør veie litt mindre først.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hei hei :)

Størrelse 52 er ganske stort ja, så det er bra at du tar tak i ting..

Hvordan huden din kommer til å bli etterpå kommer helt an på hvordan den er nå.. Hvis den har strekkmerker og minner litt om deig, så er nok sjansen ganske stor for at du får mye løs hud, men hvis den er ganske fast så kan du kanskje unngå det. Det samme gjelder for puppene dine. Det viktigste du må gjøre er hvertfall styrketrening og å spise mye vitaminer.

Jeg kan anbefale deg en treningsmetode som er veldig lite belastende. Jeg vet ikke hvor du bor, men sjekk treningssentre i området og se om noen kan tilby vibrasjonstrening.. Da gjør du styrkeøvelser på en vibrerende plate, som i tillegg hjelper godt på blodsirkulasjonen og utholdenhet. I tillegg bør du gå så mye du kan, det finnes ingen unnskyldninger for å ta heisen, og det finnes alltid omveier man kan ta til butikken.

Når det gjelder kosthold, så er det fryktelig vanskelig å bare spise mindre og sunnere. Du skal få lov til å unne deg noe. Bestem deg for en dag i uka, da kan du spise så mye du vil og akkurat hva du vil. Alle andre dager spiser du sunt og sammensatt. Jeg kan sette opp noen forslag til måltider for deg:

Frokost: havregrøt (uten sukker, putt heller en sukett eller to oppi hvis du vil ha den søt), knekkebrød med makrell i tomat, omelett eller eggerøre uten smør, fruktsalat med yoghurt på, kokt egg - pålegg - grønnsaker, men ikke brød.

Lunsj: samme som frokost

Middag: rent kjøtt eller ren fisk med grønnsaker. Her er mulighetene uendelige. Eksprimenter, bruk urter og chili. Lag lette dressinger, stek gjerne grønnsaker i olje og ha en liten dæsj med creme fraiche over. Huskeregel er at jo sterkere farge grønnsakene har, jo sunnere er dem. Bruk hvertfall 5 typer grønnsaker til hver rett, prøv deg litt frem. Lag gjerne purèer, supper og lapskaus. 2/3 av tallerkenen skal være grønnsaker.

Kvelds: Liten frokost

Utover dette må du drikke vann i bøtter og spann, unngå lettsaft og brus i alle varianter. Ha alltid med deg en vannflaske, og drikk helst en halv liter i timen. I tillegg kan du spise så mye grønnsaker og frukt du bare orker. Hvis du vet at du skal noe som gjør at du ikke får spist et ordentlig måltid, så ta med deg en nutrilettbar. Og det er bedre å spise lite en gang i timen enn mye hver 5 time.

I tillegg bør du tenke over søvnmønsteret ditt. Det er viktig med gode rutiner, spising såvel som soving.

Når du skal på byen bør du spise godt før du drar ut, og holde deg til hvitvin. Dropp nattmaten. Det er MYE kalorier i en kveld på byen, og du trener dem ikke av deg med dansing. Cider og drinker inneholder så godt som alltid masse sukker.

Følger du dette så vil du merke at du får mindre lyst på søtt og blir fortere mett. Du vil også merke det på magen, den vil ikke føles tung og oppblåst. Og kiloene renner fort av.. Lykke til :)

Gjest Nanne70
Skrevet

Først av alt - gratulerer med at du har bestemt deg for å gå ned i vekt og komme i bedre fysisk form :)

Du må nok regne med at det kan ta flere uker før magen din blir vant til mindre mengder mat. Et godt tips er å drikke et glass vann når du føler deg sulten mellom måltidene. Sørg også for å spise proteinrik mat som gir god metthetsfølelse. Grønnsaker er kalorifattig og fyller godt opp.

Godtesuget må du nok bare leve med en stund, erfaringen min er at det gir seg etterhvert som man kutter ned på/slutter med godtespisingen. Spis evt en frukt eller noen usaltede nøtter hvis du ha noe, prøv å aktivisere deg selv og tenk på noe annet. Du kan eventuelt også prøve kosttilskudd med krom, det skal hjelpe mot søtsug.

Det beste er å kutte ned mest mulig på alkohol, da det inneholder mye kalorier. Av det du nevner, er hvitvin desidert best, og da helst en tørrere type (= mindre sukker).

Siden du er såpass overvektig, må du nok regne med at puppene vil bli noe slappere, men fordelen er at du er såpass ung, slik at hvis du trener og ikke går for fort ned i vekt, så kan det gå bra. Vær flink til å pleie huden med en god bodylotion, det hjelper også på elastisiteten i tillegg til vitaminene du tar.

Lykke til!

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk til begge to som har svart meg :)

Jeg går så mye jeg gidder egentlig :fnise: Har blitt mye flinkere til det, og ettersom jeg har testa litt ut avstander her har jeg funnet ut at jeg tar unødvendig mye buss egentlig.

De siste par ukene har jeg blitt flinkere til det.

Skal teste vibrasjonstrening! Jeg er veldig redd for å belaste rygg og knær og ankler ekstra, ettersom jeg ikke er klar for å bli ufør av egen dumhet. Skal også se om svømming er noe jeg kan få begynt med. Er ikke komfortabel med å vise meg i badedrakt helt enda, men må man så må man.

Den dagsmenyen som ble skrevet her er mer eller mindre det jeg prøver å leve etter nå :) Bruker mest mulig grønnsaker, og spiser så mye frukt jeg har lyst på. Unngår poteter og pasta, men spiser en del ris. Har ikke funnet en god fullkornsris enda, så om noen har tips tar jeg gjerne imot det også!

Søvnmønsteret mitt er ikke det aller beste jeg har hørt om. Prøver å ha fast leggetid, men det sklir fort ut om jeg ikke skal på jobb eller har avtaler tidlig på dagen. Spiser aldri på natten uansett hvor lenge jeg er oppe. Prøver å ha faste rutiner på måltider, men det er ikke lett å omstille seg sånn.

Huden min er rimelig deigete synes jeg selv ja... :( Men jeg har sett verre. Har en del strekkmerker på magen, og føler selv at huden er litt løs på nederste delen av magen. Tror egentlig det må opereres uansett til slutt :sjenert:

Skal fortsette å gjøre styrkeøvelser og gå så mye jeg kan! Det er det minste jeg kan gjøre for kroppen min etter alt jeg har gjort mot den nå ;)

Tusen takk igjen!

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hvis det går så langt som til operasjon av magehud, så kan jeg fortelle deg at det ikke er spesielt vondt.. Man er øm og sover mye i et par dager, så går det egentlig veldig greit. Jeg har gjort det, og jeg var på fjelltur etter halvannen uke.. Arret mitt er kjempefint.. :)

Du kan hvis du vil.. Absolutt.. :)

I tillegg ville jeg vurdert å oppsøke en coach.. Det er viktig å ha et sted å hente motivasjon, for det er utrolig lett å gi opp hvis man ikke får det til med en gang.. Positiv tankegang er også ekstremt viktig.. :)

Jeg var den som svarte deg først, og jeg gikk ned hvertfall 5 kg på 3 uker bare ved å endre kosthold, så det funker, og det funker raskt.. :)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

TS her.

Godt å høre andres erfaring med den operasjonen. Jeg vil selvfølgelig helst slippe, men jeg er glad for å høre at det ikke er så veldig ille. Kommer garantert tilbake med flere spørsmål om det kommer til det :fnise:

Jeg har vurdert å begynne på en klinikk for svært overvektige, og vil ta dette opp med legen min neste gang jeg er det, hvis jeg ikke ser noe særlig forsjell innen da. Skal vurdere en coach også!

Det er godt å vite at det har funka for andre! Jeg har "dessverre" ingen unnskyldning for ikke å slanke meg, har normal forbrenning og ingen lymfekjertelproblemer som jeg vet om :sjenert: Men da har jeg alle forutsetninger i orden for å gå ned i vekt i det minste.

Må også bare legge til at jeg gikk til butikken nå i ettermiddag, det tok 35 min, og jeg er absolutt i bedre form enn jeg var for noen få uker siden. Det er deilig. Veldig motiverende å kjenne forskjell allerede.

Skrevet

Du bør være stolt av deg selv for hva du nå velger å gjøre for din egen helse!

Du har endel spørsmål som dreier seg om kropp og det psykiske og du vil nok få masse hjelp her på KG, men kanskje dette forumet vil kunne svare deg ytterligere;

http://www.slankenett.no/forum/

Det er ett rent slankeforum og kanskje treffer du mennesker som har gått ned noe alla det du planlegger og kan svare deg litt mer konkret på hvordan kroppen reagerer osv.

Her har du noen sider som kanskje er interessante for deg;

http://www.slankere.com/

http://www.nedivekt-slanking.info/

http://www.nettdoktor.no/ernaering/overvekt/artikler/slankingsunn.php

http://www.123-slanking.com/slanking/slanking-og-overfl%C3%B8dig-hud/

Håper dette hjelper deg litt. Å lese seg til kunnskap er gull verdt!

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Takk Lotte!

Det var (som alltid) flotte sider du linket til. Veldig takknemlig for all hjelp jeg har fått nå, det er fint å få støtte og tips. Tusen takk!

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser du har fått en del bra svar her, og vil egentlig bare legge til at sykkeltrening nok vil være midt i blinken for deg. Enten inne eller utendørs. Det gir liten belastning på vektbærende ledd, og du kan regulere intensiteten selv. Spinning i sal er en ypperlig treningsform, siden man kan variere motstand selv, men blir motivert av å trene sammen med andre og bli "dratt" av en instruktør.

Ellers vil jeg si at det er ingen beviser for at vitamintilskudd vil gjøre at huden din blir mer elastisk når du er såpass overvektig, heller ikke at sinnsyke mengder vann (a la 0,5 liter i timen som noen foreslo over her) vil gjøre at du går mer ned i vekt (bare at du må gå mange ganger på do). Derimot kan et glass vann før maten gi deg litt metthetsfølelse, noe som kan være gunstig. I tillegg kan det være greit å lage en liten porsjon mat, spise den sakte og så vente en stund før du evt tar en porsjon til. Metthetsfølelsen tar gjerne litt tid før den kommer.

Spis mye proteiner: egg, cottage cheese, kjøtt, fisk, bønner og linser. Dette gir god metthetsfølelse som varer lenge!

Lykke til! Og ikke vær redd for å søke hjelp hos legen din hvis du synes det er lite fremgang (men jeg synes 2 kilo på 3 uker er akkurat den hastigheten du bør gå ned i!)

Mvh,

en som snart er lege ;)

Skrevet

www.lavkarbo.no

Kan hjelpe på metthetfølelsen, begrense matintaket UTEN at du er sulten. Jevnere blodsukker.

Vet ikke hva du spiser idag, men jeg ville kuttet ut all pasta, ris, brød, poteter, sukker av all slag. Dette kan føre til falsk sultfølelse (blodsukkeret er ujevnt, raskt opp, raskt ned). Inn med masse proteiner, grønnsaker og godt fett.

For noen er koffein trigger til sultfølelse, så kan være lurt å kikke på dette.

På lavkarbo får du masse oppskrifter, informasjon om ulike retninger, støtte og mange hyggelige folk.

Lykke til!

Gjest AnonymBruker
Skrevet

jeg blir først og fremst veldig imponert over at du nå har bestemt deg - og gjør grep for å bedre helsen din!

det krever masse mot.

jeg synes du skal kjøre på et fokus om livsstilsendring og ikke slanking.

med den overvekten du har nå er det helt nødvendig at du får tett oppfølging fra lege. dette er utrolig viktig for at du ikke skal skade kroppen din mer enn du hjelper den.....altså, jevn vektnedgang, ikke rask.

så ville jeg også vært tålmodig: sett deg først og fremst om mål om kosthold og antall treninger, ikke kilo.

skuffelsen over manglende vekttap i perioder(og den vil komme) lar seg bedre endre av at du gjør små justeringer fremfor at du blir overfokusert på dette med vektnålen.

når det gjelder huden så er jo huden mer elastisk som ung - ergo større sjangse for å ikke få store konsekvenser.

for rask vekttap vil også kunne øke risikoen for løshud, så derfor: livsstilsendring, ikke rask slanking.

bruk heller 2 år på noe som kan holde livet ut fremfor 6 mnd på noe som bare vil være kortvarig og føre til høyere vekt på sikt.

du må veie fordeler og ulemper:

det verste som kan skje ved å ikke gå ned i vekt er at livet ditt forkortes, og livskvaliteten din vil garantert bli kraftig forverret. du kan få vanskeligheter med å bli gravid(og ha stor risiko i svangerskap), samt pådra deg diverse livsstilssykdommer.

det verste som kan skje ved å endre livsstil og derav miste vekt er at du får løs hud.

dette kan ordnes kirurgisk. alle inngrep medfører risiko - også livstruende, men samtidig er det også livstruende å fortsette med vekten du har idag.

så jeg vil nok si at den beste måten å øke livskvalitet samtidig som du får minst mulig negative virkninger utseendemessig, er at du tar den tiden som er fornuftig:)

masse lykke til:=)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

TS her igjen!

Oi, jeg hadde fått mange svar nå! Legen min har anbefalt meg å gå ned i vekt, men av mange forskjellige grunner har han ikke "presset" meg til noe. Men nå er jeg klar. (Dette føles litt som da jeg slutta å røyke for et par år siden, plutselig visste jeg bare at jeg var klar for det og det gikk som en drøm.)

Jeg skal gjerne ta meg god tid og ha tålmodighet. Skal innrømme at jeg fantaserer inni mellom om å gå ned 10 kg på ei uke, sånn som på slankeprogrammene på tv. Men jeg ønsker også at kroppen min skal omstille seg og trives med vektnedgangen. Jeg vil gjerne stoppe på et nivå jeg trives med meg selv på, og som kroppen min liker seg også. Det kan ta to år, det er greit det. Resultatet er det viktigste.

Jeg er klar over at dette er en livsstilendring, og jeg vil derfor lære meg mest mulig om mat og kosthold. Har funnet en hel del informasjon her (takk, Lotte28!) og vet nå mye mer om hva jeg bør gjøre og ikke. Kommer nok ikke til å velge lavkarbo, da jeg ikke er glad nok i kjøtt til at det vil fungere i lengden.

Takk også for treningstips. Skal snakke med min fastlege og høre hva han anbefaler at jeg gjør konkret, og hva han mener at jeg bør styre unna.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ca samme alder som deg, og litt mindre (størrelse 48/50) og jeg har startet med en livsstilsendring. Jeg spiser mindre og mye sunnere enn jeg gjorde før, og jeg sykler, på en vanlig dag ca 15 kilometer. Resultatet etter ca fire uker er ned 1,5 kilo, strammere bein og løsere pupper :( I tillegg er magen min blitt me slappere, så jeg ser for meg en del ekstra hud senere... Men da har en jo i alle fall et bevis for hva en har gjort for sin egen kropp :) (må jo bare prøve å se det beste i det!)

Lykke til! Om du vil, så kan du :klemmer:

Og ja nedturene kommer, det vil være uker der du ikke går ned, men som samboeren sier, da har du fått mer muskler :)

Skrevet

Jeg trenger alvorlig å gå ned i vekt. Er det som på godt norsk kalles smellfeit (bruker str 52 i klær nå!) og kunne gjerne trengt litt tips om noen ting her.

Kosthold og sånn:

-Hvor lang tid tar det før magen min er vandt med mindre mat? Jeg har spist for store porsjoner i årevis, og magesekken min er ikke fornøyd når jeg følger en 2000-kalorimeny.

-Hva kan jeg gjøre for å minske godtesuget? Har som oftest lyst på sjokolade og chips, så er ikke bare sukker.

-Kan jeg drikke alkohol? Liker bare cider og hvitvin og kaffedrinker, hva er lurest å drikke om jeg skal på fest?

Kroppen ellers:

-Hva vil skje med puppene mine? Vil de bli slappe og små?

-Kan jeg unngå en hudoperasjon om jeg slanker med ned til normal str? Er i begynnelsen av 20-årene nå, og vet at huden blir mindre elastisk med alderen. Tar både b- og c-vitaminer for å hjelpe huden min her, men har jeg noen reel sjanse?

Nå regner jeg ikke med at jeg får profesjonelle svar her, men har sett at det er mange som kan masse om dette. Sånn som Lotte28 og Bergans :)

Følger en 2000-kalorimeny som jeg fant link til her, og har begynt å trene litt. Regner ikke med noen mirakler, og på 3 uker har jeg ikke gått ned mer enn 2 kg. Det er jeg egentlig fornøyd med, siden jeg har spist med enn 2000 kalorier mer enn en gang.

Tar gjerne imot tips og råd!

Så flott at du nå er på rett vei :) Godt jobba med 2 kg på tre uker, er knall det og det mest fornuftige er gradvis nedgang. Da har du større sjanse for å innarbeide gode rutiner, endre livsstil (og ikke bare deler av livet ditt) og gjøre vektnedgangen til noe permanent. Selv om jeg forstår at det hadde vært fristende med kjappe løsninger.

Kostholdsmessig så kan det være lurt, og inspirerende, å tenke litt alternativt. Å prøve seg fram med quinoa (gode oppskrifter der taes i mot med takk), rug, havre, bønner, linser, kikerter, spelt, helkorn i alle slag, søtpotet, couscous, hele byggryn, erter istedenfor pasta, ris, potet og vanlig brød er en god start. Min samboer kan ikke fordra brun ris eller fullkornspasta, så jeg må begynne med halvt av kvart eller lure det inn i gryteretter, ovnsbakte retter o.l. Igjen så er det dette med å ta det gradvis. Gjerne bak ting selv, og sylt syltetøy når sesongen snart setter igang. Da har du kontroll på hvor mye sukker og salt som går oppi de enkelte varene, og det er artig å å fylle skap og fryser med noe heimelaga.

Noe som jeg synes fungerer bra r at jeg alltid, uansett, overalt, har med meg frukt eller grønt. I sekken, i bilen, på handletur, i veska. Da får jeg lett i meg noe sunt og litt søtt som fyller fint til neste måltid. Uten dette så vet jeg at jeg får problemer med å styre unna usunne alternativer. Hvis du sprekker og hiver innpå en kjempestor pose smågodt, så er ikke det noen katastrofe, langt derifra. Et sidespor som lar seg rette på. Husk at du alltid tar deg noe sunt å spise etter en sprekk/stor utskeielse. Et grovt knekkebrød med egg, musli eller havregrøt vil uansett stabilisere mettheten og gjøre at du unngår det store dippet i blodsukker (som igjen gjør at du føler at du må ha enda mer søtt innabords).

Flott at du har en lege som hører på deg og som tar det i ditt tempo, men hvitfrakker har stort sett null peiling (utover generelle råd, allmennkunnskap og sunn fornuft) på trening og ernæring. Henvend deg heller til fysio, PT, dietetiker, fysiolog eller profesjonelle kostholdsveiledere når det kommer til de områdene.

Når det gjelder trening så er det lav belastning og litt opp i puls som bør være målet. Men ikke glem styrketrening,

balanse og kjernestabilitet. Få lånt/kjøpt enkle manualer (opp til 8-10 kg minst), finn en gammel madrass som du kan gå fort, bredt, med høyekneløft, med spark i rumpa på og kjenn hjertet jobbe litt samtidig som du får utfordret balansen og leddene sin euten at belastningen blir for stor. Sittende sykkel, svømming, ellipsemaskin og rask gange ute/på tredemølle (gjerne med stigning)er alle aktiviteter som du sint skal kunne gjennomføre. Skal du på spinning så få instruktrøen til å hjelpe deg med korrekt innstilling. Det bør være liten belastning på rygg, så styret bør være ganske høyt, og liten vinkel i kneleddet, dvs høyt sete slik at belastningen på fremre del av kne minimeres.

Tenk også på hva du kan gjøre av småting i kvardagen. Mange småting får det daglige energiforbruket ditt opp 100-200 kcal per døgn, å det kan så absolutt føre til positive utslag. Ta tåhev mens du pusser tenner, noen situps, litt planke eller armhevinger mens reklamepausen er på. Knip rumpa sammen når du sitter på bussen og løft bena mens du surfer på nett. Ta i litt ekstra når du støvsuger og skrubb den dusjen som den aldri har blitt skrubbet før :)

Vitaminer har nok ingen effekt på huden slik sett. B-vit kan forbedre kvaliteten på hud, negler og hår, men ikke forhindre naturens gang. Du vil ved stort nok vekttap merke at huden blir litt løsere enkelte steder, men her er det viktig at du bruker styrketrening som et hjelpemiddel. At noe av volumet blir erstattet med muskelmasse vil kunne minske på graden av slapp hud, sammen med at du lettere kan trene spesifikke områder av kroppen. Triceps, biceps, latissimus dorsi, obliquus abdominis, quadratus lumborum, gluteal, abduktorer, adduktorer er alle muskler og muskelgrupper som du kan få styrket via egne øvelser og som bidra til en litt mer fast fisk. Her kan en PT eller fysio være gode medspillere som kan veilede deg og justere vekter når du blir sterkere og lettere i kroppen.

Håper dette hjelper litt, og at du hyler ut hvis noe var uforståelig :)

Skrevet

Takk Lotte!

Det var (som alltid) flotte sider du linket til. Veldig takknemlig for all hjelp jeg har fått nå, det er fint å få støtte og tips. Tusen takk!

Bare hyggelig!! Du bør være stolt av deg selv! Dette vil gi deg en bedre helse og bedre liv! :klemmer:

Gjest Gjest_Michelet
Skrevet

Jeg har ikke noen gode råd utover det Lotte28 og Bergans har gitt deg, ville bare si jeg heier på deg :jepp:

Skrevet

Hei!

Har en tråd gående selv her på forumet: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=472445

Jeg har også dagbok på www.slankere.com med navn Minxie, en av sidene som Lotte28 linket til. :)

Jeg var nok større enn deg når jeg startet, var rundt str 54 i bukser og 52 i topper... Er nå str 50 oppe og nede og har gått ned nesten 12kg.

For meg ser det ut som jeg går ned en str for hver 6. kilo omtrent. Men det endrer seg vel. :)

Jeg gikk også til legen når jeg bestemte meg for å starte, og fikk litt veiledning og div rundt slanking, tok prøver av blod, blodtrykk osv... Dette i tilegg til vekta + målebåndet skal hjelpe meg å måle mest mulig fremgang på MANGE forskjellige nivåer slik at jeg har mye å strebe etter. Fikk svar på endel spørsmål rundt feks mageskinn osv av legen.

En liten advarsel, man får ikke statstøttet mageoperasjon dersom man ikke er "ferdig" å få barn. Mulig du klarer å gråte deg til det (enkelte har) men etter mageplastikk, om man blir gravid da så er det visstnok garantert at man trenger ny mageplastikk etterpå.... og den kommer ikke staten til å betale. Slitsomt, men men. Har heldigvis en samboer og planene om å få barn er i kortene allrede. :P

Dersom du har noensomhelst spørsmål om min erfaring (har også tidligere gått ned 19kg, men la på meg igjen) fra noen som også er "veldig stor", så send meg gjerne en PM. Eller spør her. Skal prøve å huske å titte innom igjen.

MASSE LYKKE TIL!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...