Gå til innhold

Barn som ikke vil gå selv

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hvor mye kan man forvente at et barn på 2år 3mnd skal gå selv..hvor lenge, hvor langt?

Vi har ei som veldig fort vil bli bært hvis vi skal gå noen steder, men plutselig skal hun springe av gårde.

Hvor konsekvente bør vi være på at hun skal gå selv? Hun blir veldig lei seg når vi ikke bærer henne. Men, når vi akkurat har gått ut av døren så synes jeg hun kan gå selv litt først.

Hun er nok litt vant med å bli bært til buss og barnehage, mn det er fordi at jeg stresser med å komme frem og synes det er lettere å bære henne da.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta deg bedre tid og krev mer av barnet i hverdagen...

Evt. gjør bæringen mindre attraktiv?

(Jeg synes forøvrig at om barnet ikke er for tungt, så kan man bære når det er villig til det, så lenge man orker det selv, frem til barnet er 3 år og kanskje over dette også. Men heller begrense bæringen mer og mer.)

Når det gjelder å gjøre bæringen mindre attraktiv, så begynte etter hvert vi å ta ungen som en pakke under armen... Det var visst ikke gøy, og "plutselig" var det et uthvilt barn som heller ville gå selv...

Skrevet

Jeg vil tro at du gjør dette, men når barnet ikke vil gå selv kan ei hand å holde være til hjelp. Ellers, hvis dere er ute og går og har god tid og barnet ikke vil gå lenger. Sett deg ned sammen med barnet og ta en pause. Ikke mas på barnet men vent, kanskje det etter hvert blir kjedelig og bare vente og barnet går videre på egne ben uten at du må si noe som helst.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...