Gå til innhold

Klær som passer

Gjest AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker

Jeg er så lei av å ikke finne klær som passer at jeg må ha litt hjelp..

Er en jente som er ganske muskuløs og bruker topper og kjoler i str s/m, men lårene mine er veldig store, ganske mye muskler, men litt ekstra fett ligger og på :)

Problemet er å finne bukser som ser bra ut på meg og ikke gjør at jeg ser feit ut. Får ingen bukser over lårene og de som går over er for vide i livet og posete, men samtidig stramt rundt lårene :sukk:

Hva kan funke for min feilproposjonelle kropp? Er lei av å gå i strikkekjoler nå.. Løse kjoler gjør forresten at jeg ser større ut siden de da går ut over lårene og ikke rett ned!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Nanne70

Jeg kjenner til problemet, jeg har også kraftige lår, sprettrumpe og smal midje, så det er utrolig vanskelig å finne passende bukser, spesielt jeans. De beste buksene er faktisk dressbukser med vide ben og godt med stretch. Selv om de ikke blir helt vide over lårene, ser det ganske bra ut, og pga stretchen blir det ikke ubehagelig. Man må bare passe på at buksene ikke har legg eller noe slikt, og gjerne glidelås i siden. Når det gjelder jeans, finnes det en del utenlandske merker som spesialiserer seg på jeans for kvinner med former, men jeg har ikke prøvd noen av disse. En mulighet er jo å finne en jeans som sitter pent over lårene og rumpa, og så få en skredder eller sydame til å ta den inn i livet. Og selvfølgelig - stretch! Alt annet er ubrukelig, etter min erfaring.

Når det gjelder kjoler og skjørt, vil jeg tro at kjoler med litt empiresnitt vil være fint på deg. Da framhever du den slanke overkroppen din, og skjuler lårene. F.eks. noe slikt som denne. Kanskje kan det også funke med en litt lang tunika i et liknende snitt med tights under? Det er viktig at kjoler og tunikaer med dette snittet er i et smidig stoff med pent fall, og ikke stiv bomull e.l.

Jeg har funnet ut at jeg liker pencilskjørt i stretch - det framhever formene på en fin måte. Du kan f.eks. prøve et pencilskjørt i en mørk farge og kombinere med en lysere overdel. Lyse overdeler og mørke skjørt og bukser vil balansere figuren din. Du kan også bruke skjerf, smykker, overdeler med puffermer eller skulderdetaljer osv for å trekke oppmerksomheten oppover og bort fra underkroppen, hvis du føler for det.

Sko med litt hæl er også en fin måte å balansere ut proporsjonene på. Pass bare på at det er en litt kraftig hæl, og ikke tynne stiletthæler. Kilehæler er supert!

Håper dette kan være til hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...