Gå til innhold

Flaut med nettdate

Anbefalte innlegg

Gjest ttrådsstarter
Skrevet

Ok. Jeg skal prøve å forklare situasjonen først, så nøyaktig og sant som mulig.

Jeg var forelsket i en gutt. Jeg turte ikke ta kontakt. Jeg ga ham opp. Jeg mistet halvveis forelskelsen.

Jeg synes nettdating høres merkelig ut. Jeg lager en profil. Halvveis tøys med feil fakta. Jeg vil egentlig ikke nett date, bare se hva dette er. Jeg er ikke på jakt etter en kjæreste, siden jeg fra før av er forelsket og egentlig ikke er så sugen.

Jeg chatter med noen gutter. Plutselig har jeg sagt ja til kaffe. Jeg angrer, men går. Ikke vellykket. Jeg stenger profilen siden jeg ikke greier å avvise folk jeg har snakket så grudig med.

Men oj! En av dem (han kjekkeste og greieste) ba meg med på kino. Alle disse folka er flinke til å be med ut sånn at det er umulig å si nei. Jeg sier ja. Angrer.

Jeg møter ham. Vi har helt fantastisk kjemi. Jeg forelsker meg vel halvveis. Jeg kjenner på meg at vi nok kommer til å bli et par.

Men jeg synes nettdating er så utrolig teit (beklager). Jeg vil absolutt ikke finne kjæreste her. Hvis vi blir sammen så må jeg jo vise ham fram til familie og venner og de vil spørre hvor jeg møtte ham osv. Dessuten kan det virke som om jeg er desperat siden jeg aldri har hatt en skikkelig kjæreste før.

Jeg er så utrolig usikker på hva jeg skal gjøre. Bryte med ham? Jeg vil ikke finne kjæreste på nettet. Er det noen måte å bortforklare det hele på uten å virke teit? Jeg veit jeg høres overfladisk ut som bare bryr meg om hva andre mener, men sånn er nå situasjonen. Og jeg trenger hjelp.

Videoannonse
Annonse
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Nettdating er helt stuerent for tiden. Det er der folk treffer hverandre nå til dags. Det er helt ok :)

Om dere vil, så kan dere si dere traff hverandre på byen. Det velger dere selv :)

Kos deg med forelskelsen! :klemmer:

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Altså, jeg synes at i 2010 må vi ha kommet langt nok til å godta at nettdating er reelt. Vis ham stolt til familie og venner og si at dere møttes på nettet.

Er dette helt umulig for deg kan du alltids spille "felles venner" kortet. Fungerer hver gang.

Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg synes du er teit.

"Hvordan traff du Ola da?"

"Jo vi møttes gjennom felles kjente".

Og så lar du det bli med det - enkelt og greit.

Nettdating er blitt så vanlig at det ikke er noe flaut lenger.

Men hvis du ikke synes det er teit og flaut og dumt så holder du opp med det. Og så er du ærlig med daten din og sier at du ikke kan treffe han mer for det blir så teit å fortelle famile/venner hvordan dere møttes.

Døøøøøh ...

Skrevet

Å treffe noen via nettet er vel en av de vanligste måtene å treffe noe på i 2010. Syns ikke det er teit i det hele tatt, men hvis du syns det er så ille og fortelle om kan dere finne på noe annet å si? Eks. at dere har blitt kjent gjennom venners venner...?

Gjest ttrådsstarter
Skrevet

Jeg fårstår at dere synes jeg er teit med denne innevendige skammen. Jeg synes jeg er teit selv :/

Hvis det var en venn av meg som fortalte at hun hadde møtt typen på nett ville jeg ikke tenkt noe mindre om henne for det. Men jeg er i utgngspunktet veldig usikker meg selv og spiller alltid rollen som hun som trives som singel. Og det gjorde jeg. Men plutselig var jeg oppi denne situasjonen og falt noe så pladask.

Dessuten har familien min gort litt narr av bekjente som møtte hverandre på nettet. De liker å baksnakke alle, men alikevel svir dette jo litt.

Jeg vil ikke lyve. Nei, det er helt uaktualt. Dette er vanskelig :(

Beklager at jeg belemrer dere med dette inlegget, men jeg må få det ut.

Tror dere det er best å stoppe nå? Før vi evetelt blir sammen eller følelsene får utvikle seg?

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Tror dere det er best å stoppe nå? Før vi evetelt blir sammen eller følelsene får utvikle seg?

Så du risikerer å ikke la det utvikle seg, sammen med han som potensielt er kjærligheten i ditt liv, fordi du synes det er flaut med nattdating?

Makan.

Synes familien din er fæl også som baksnakker folk på den måten. Det er ikke lett å treffe folk i dagen samfunn. Nettdatin er helt stuerent, jeg har vært singel i mange år, og nettdating er eneste mulighet for meg å treffe menn, da jeg ikke er noe ut på byen menneske, men heller et friluftsmenneske. Ingen potensielle på min arbeidsplass, ellers har jeg lite nettverk, så ja, da er nettet eneste mulighet. Nå har ikke jeg vært så heldig som deg da, å truffet en som jeg potensiellt ser en fremtid sammen med, men det provoserer meg at du vil kaste det bort.

Gjest ttrådsstarter
Skrevet

Så du risikerer å ikke la det utvikle seg, sammen med han som potensielt er kjærligheten i ditt liv, fordi du synes det er flaut med nattdating?

Makan.

Synes familien din er fæl også som baksnakker folk på den måten. Det er ikke lett å treffe folk i dagen samfunn. Nettdatin er helt stuerent, jeg har vært singel i mange år, og nettdating er eneste mulighet for meg å treffe menn, da jeg ikke er noe ut på byen menneske, men heller et friluftsmenneske. Ingen potensielle på min arbeidsplass, ellers har jeg lite nettverk, så ja, da er nettet eneste mulighet. Nå har ikke jeg vært så heldig som deg da, å truffet en som jeg potensiellt ser en fremtid sammen med, men det provoserer meg at du vil kaste det bort.

Jeg kan bare beklage. Jeg skylder på at jeg er så ung (bare 18 år). Jeg forstår godt folk som vil finne seg noen når de vurderer barn, men jeg er såpass ung at jeg burde greie å få meg noe utenom nettdate :(

Men ingen tips til at det høres mindre teit ut? Noe man kan si? Noe man kan unnlate å si? Forslag?

Vi møttes dessuten ikke bar på en nettdate-side. Vi kjenne hvarandre litt fra myspace. Så oppdaget han meg møteplassen og vi tok det derifra.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Si dere møttes via nettet, ble gode venner først, og så utviklet deg seg fra vennskap til noe mer senere.

Men.. som tideligere nevnt, nettdating er den mest vanlige måten å møte hverandre på i 2010.

Det høres kanskje ikke så romantisk ut, men er faktisk mye mer fornuftig enn å treffe noen ute på fylla.

Om dere ikke vil si hvordan dere traff hverandre kan dere si dere traff hverandre gjennom felles venner, på fest, mens dere venta på en buss som aldri kom, i kebabkøen, hva som helst.

De fleste mennesker har vert innom, eller vil være innom, nettdating på et eller annet tidspunkt. Det er rett og slett bare sånn nå i 2010.

Om du er glad i ham, så kos deg med det, ikke tenk på alt det andre.

Gjest god ide
Skrevet

Kan du ikke bare oppgi plassen dere møttes fysisk første gangen da? så slipper du å lyve også :) eks hvis dere møttes første gangen på en cafe så sier du at dere møttes der og kom i snakk ;)

Skrevet

At man møter noen på nettet betyr bare at man har tilgang på pc, og klarer å bruke nettleseren.

Din mamma og pappa hadde ikke slike muligheter i sin tid.

Jeg mener at det å finne en god person er såpass vanskelig at alle hyggelige verktøy og metoder må godkjennes.

Du må nok innse sannheten. Du har ett liv i kommunikasjon med mennesker. Noen ser du ute, noen hjemme, noen på nettet. Det er absolutt galskap å mene noe negativt eller positivt om disse basert på hvor du først fikk kontakt med dem.

De kjærestene jeg har møtt etter 1984 har jeg først fått kontakt med på nett, men jeg har jo møtt dem ved inngangsdøra til Sandvika Kino , eller ved inngangsdøra til Oslo City.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Om du skal møte folk irl, må du være ærlig om hvem du er og slikt i profilen din. Nytter ikke å dikte opp. Det blir avslørt før eller siden.

Rett deg opp i ryggen og se folk i øynene. Å treffe folk på nett er en helt grei sak det. Ikke noe flaut i det hele tatt. :)

Skrevet

Om du skal møte folk irl, må du være ærlig om hvem du er og slikt i profilen din. Nytter ikke å dikte opp. Det blir avslørt før eller siden.

Rett deg opp i ryggen og se folk i øynene. Å treffe folk på nett er en helt grei sak det. Ikke noe flaut i det hele tatt. :)

Korrekt profil nyttig på nett. Da kommer man i kontakt med folk som liker din korrekte profil, og slipper å bruke tid på de som ikke vil ha deg som du er.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Skal du bryte med ham pga dere ble kjent med hverandre på nettet??

Kom i prat med min kjære på selveste deiligst.no jeg! :fnise: vi synes det er veldig morsomt se tilbake på idag, da profil på et slikt nettsted ikke var typisk å lage for noen av oss. Snart er vi godt gift :rødme:

Skrevet

Å treffe noen via nettet er vel en av de vanligste måtene å treffe noe på i 2010. Syns ikke det er teit i det hele tatt, men hvis du syns det er så ille og fortelle om kan dere finne på noe annet å si? Eks. at dere har blitt kjent gjennom venners venner...?

Helt enig! Nettdating har blitt mer og mer vanlig. Kjenner flere som har møtt kjæresten sin via nettet. Noen er flaue over det, andre ikke. Jeg har også hatt kjærester som jeg har møtt via nettet. Ikke like flau over det nå lengre..

Skrevet

Jeg traff kjæresten min gjennom nett, hvorfor er det egentlig teit? Om du liker ham og dere klaffer, skal du virkelig gi slipp på kjærligheten fordi du traff ham på nett. Synes i grunn det er teitere, om jeg skal være helt ærlig.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Ok. Jeg skal prøve å forklare situasjonen først, så nøyaktig og sant som mulig.

Jeg var forelsket i en gutt. Jeg turte ikke ta kontakt. Jeg ga ham opp. Jeg mistet halvveis forelskelsen.

Jeg synes nettdating høres merkelig ut. Jeg lager en profil. Halvveis tøys med feil fakta. Jeg vil egentlig ikke nett date, bare se hva dette er. Jeg er ikke på jakt etter en kjæreste, siden jeg fra før av er forelsket og egentlig ikke er så sugen.

Jeg chatter med noen gutter. Plutselig har jeg sagt ja til kaffe. Jeg angrer, men går. Ikke vellykket. Jeg stenger profilen siden jeg ikke greier å avvise folk jeg har snakket så grudig med.

Men oj! En av dem (han kjekkeste og greieste) ba meg med på kino. Alle disse folka er flinke til å be med ut sånn at det er umulig å si nei. Jeg sier ja. Angrer.

Jeg møter ham. Vi har helt fantastisk kjemi. Jeg forelsker meg vel halvveis. Jeg kjenner på meg at vi nok kommer til å bli et par.

Men jeg synes nettdating er så utrolig teit (beklager). Jeg vil absolutt ikke finne kjæreste her. Hvis vi blir sammen så må jeg jo vise ham fram til familie og venner og de vil spørre hvor jeg møtte ham osv. Dessuten kan det virke som om jeg er desperat siden jeg aldri har hatt en skikkelig kjæreste før.

Jeg er så utrolig usikker på hva jeg skal gjøre. Bryte med ham? Jeg vil ikke finne kjæreste på nettet. Er det noen måte å bortforklare det hele på uten å virke teit? Jeg veit jeg høres overfladisk ut som bare bryr meg om hva andre mener, men sånn er nå situasjonen. Og jeg trenger hjelp.

Herregud! Hvor gammel er du?

Skrevet

Hva er egentlig mest flaut av disse to?:

"Hvordan traff dere hverandre?"

"På nettet"

"Hvordan traff dere hverandre?"

"På byen en kveld da vi begge var fulle"

Gjest Guffen
Skrevet

Ja, nettdating er flaut. Fortell heller slekta noe de kan forstå. Si at dere traff hverandre via en kontaktannonse i avisen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...