Gå til innhold

argh.. går jo ikke ned jeg :(

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

hva tenker dere om dette: jeg er ikke overvektig så føler disse kiloene er ekstra vanskelige. jeg veier 57/58 og vil ned til 54/53..

jeg har trent lite og spist mye (drukket mye alkohol og spist mye snop.. ), men nå har jeg kuttet ned på kalorier og begynt å trene..

jeg trener ikke så veldig mye, men sånn livssituasjonen min er nå så orker jeg ikke mer. Jeg trener spinning en gang i uken og styrke en gang i uken.. Hvis jeg har tid blir det av og til en time til..

for gi et eksempel på matinntaket, i dag:

frokost- en kopp biola med havregryn i, to tynne skiver med skinke og makrll i tomat

lunsj- 2 kyllingpølser, ett grovt hotdogsbrød, med ketchup og rå løk

middag- Kyllingsalat uten dressing, med feta og avocado

kvelds- en skyr

er lenge siden jeg begynte med dette og vekten rikker seg ikke.. jeg fester ca en gang i uken, og tar gjerne et glass vin på kvelden.. (ja jeg vet det er mye) er det alkoholen som er problemet? vennene mine gjør jo det samme, men de legger ikke på seg.. hmmm

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor mye trener du da? Og hva mer pleier du å spise en vanlig dag?

Trening og kosthold er begge like viktig for å gå ned i vekt. Kyllingpølse er nok ikke det beste å spise til lunsj om du skal ned i vekt. Ketchup har også endel sukker i seg. Til lunsj kan jeg anbefale cottage cheese med banan og kanel, havregryn, omelett o.l. Kyllingsalat uten dressing til middag høres jo bra ut. Vil også anbefale å spise mye fet fisk, laks og ørret er kjempegodt og sunt. Men skal du steke den, så ikke stek dem for hardt! Ta dem gjerne i ovnen. Også bør du få inn litt mer grønnsaker i middagen, om du ikke allerede gjør det :)

Ellers er jo trening veldig viktig for å bruke mer kalorier enn du spiser, hvis du skal ned i vekt. Prøv å tren så mye du orker nå, og i tillegg gå turer om du har mulighet. Alle monner drar :)

Og ja, alkoholen kan ha mye å si. Jeg slet også med å gå ned i vekt. Da jeg droppet alkoholen i 5 uker gikk jeg ned mye på kort tid. I tillegg mye trening og sunt kosthold da. Det krever litt for å gå ned i vekt, man får det ikke gratis, men det motiverer når man først går ned litt :)

Skrevet

Du veier ikke mye ser jeg, hvor høy er du? Det er vanskeligere å gå ned når man er forholdsvis slank fra før.

Og hvor lenge har du trent og sluttet med snop?

Skrevet

er lenge siden jeg begynte med dette og vekten rikker seg ikke.. jeg fester ca en gang i uken, og tar gjerne et glass vin på kvelden.. (ja jeg vet det er mye) er det alkoholen som er problemet? vennene mine gjør jo det samme, men de legger ikke på seg.. hmmm

Du kan ikke sammenligne deg med andre, alle mennesker er ulike og hva den ene kan innta av alkohol uten å legge på seg trenger ikke bety at en annen kan gjøre det samme, nå vet du kanskje ikke hva de spiser i tillegg heller??..

Her har du en liten oversikt over kalori-innhold i forskjellige alkoholenheter så ser du fort selv at dette gir deg endel ekstra;

http://www.promille.no/kalorier_alkohol/

Gjest AnonymBruker
Skrevet

takk for svar :) jeg har ikke sluttet helt å spise snop, men har minsket inntaket av både det og alkohol.. jeg trener nå to ganger i uken (som fortalt i innlegget). jeg tenker at da jeg spiste mye mer før og ikke trente oe særlig, da burde jo dette nye bidra til litt vektreduksjon i alle fall?

jeg er ca. 162 høy.. men jeg er av den typen der 57kg ikke er kledelig, alt legger seg rundt livet, noe som er usunt.

når det gjelder disse pølsene. det er ikke særlig sunt, men jeg prøver mer å forholde meg til dagens totale kalorinivå.. den pølselunsjen skal etter mine beregninger ikke være mer enn 400 kcal.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Når noe ikke funker for deg så funker det jo ikke uansett hvordan du har regnet på kaloriene. ;) Pølser er unødvendig da. Hva med å prøve noe annet en periode, som salat med lett skinke?

Om du ønsker å gå ned, så må desverre litt forandringer til, om du står stille på vekta slik som din diett er nå. Ikkenoe jammen. :)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Når noe ikke funker for deg så funker det jo ikke uansett hvordan du har regnet på kaloriene. ;) Pølser er unødvendig da. Hva med å prøve noe annet en periode, som salat med lett skinke?

Om du ønsker å gå ned, så må desverre litt forandringer til, om du står stille på vekta slik som din diett er nå. Ikkenoe jammen. :)

dette skjønner jeg ikke helt for en kalori er jo en kalori? :)

men da er poenget at jeg faktisk må ligge i et enda mindre kaloriunderskudd.. dvs, trappe enda mer ned på alkoholen og snopen og matinntaket generellt.. kjedelig :( hehe

Gjest AnonymBruker
Skrevet

P.S jeg spiser altså ikke pølser til lunsj daglig :fnise:

Gjest AnonymBruker
Skrevet

dette skjønner jeg ikke helt for en kalori er jo en kalori? :)

men da er poenget at jeg faktisk må ligge i et enda mindre kaloriunderskudd.. dvs, trappe enda mer ned på alkoholen og snopen og matinntaket generellt.. kjedelig :( hehe

Det er ikke så vanskelig egentlig, og ja desverre så hørest det ut som du må kutte ned på det usunne for å gå ned i vekt ;D

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Her har du en dagsmeny til kvinner på 2000 kalorier, noe som du i kombinasjon med trening og en aktiv livsstil vil kunne gå rolig ned i vekt med(de dagene du ikke trener kan du kanskje spise litt mindre, ca 200-300 kalorier kanskje).

http://www.melk.no/artikkel.aspx?mnu1id=9035&mnu2id=9037&mnu3id=9040&artid=10465

dette så jo bra ut det, men det var jo en oppskrift der man går sakte ned om man er overvektig.. og det er jo ikke jeg.

pluss at jeg tør ikke ligge på 2000 kcal, da den forrige linken sa at et anbefalt kcal.inntak ved et moderat aktivt liv var rundt 1900kcal.. og jeg tror ikke det var hvis man skulle slanke seg.. så da burde jeg vel heller ligge på rundt 1500?

Skrevet

dette så jo bra ut det, men det var jo en oppskrift der man går sakte ned om man er overvektig.. og det er jo ikke jeg.

pluss at jeg tør ikke ligge på 2000 kcal, da den forrige linken sa at et anbefalt kcal.inntak ved et moderat aktivt liv var rundt 1900kcal.. og jeg tror ikke det var hvis man skulle slanke seg.. så da burde jeg vel heller ligge på rundt 1500?

Jeg mente at de dagene du trener kan du spise opp mot 2000 og de dagene du ikke trener kan du ligge på ca 1700 kalorier. Å bare spise 1500 kalorier er ok det, vil gi deg en nedgang litt raskere, men det kan være det er litt lite, men det er noe du vil merke deg etterhvert, men de dagene du trener bør du innta litt mer, for ellers gir dette deg for stor minus.

Her har du en på 1500 kalorier;

http://www.melk.no/artikkel.aspx?artid=10626

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...