Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her for noen dager siden så traff jeg tilfeldig på en gammel eks av meg. Begge så hverandre i øynene et lite øyeblikk, jeg kjente bare hvordan magen knytet seg sammen. Jeg hilste, han hilste ikke tilbake og gikk rett forbi meg.

Kort fortalt så slo jeg opp med han for 3 år siden. Jeg var 21 år. Redd for å binde meg til samme person resten av livet. Dette fortalte jeg ham og sa jeg ville ha et par måneder pause i forholdet. Det ville ikke han fordi han "ikke ville sitte på gjerdet og vente på meg som en tøffel". Så vi gjorde det slutt.

Bare 3 dager etterpå hoppet jeg inn i et nytt forhold med en som viste seg å være skikkelig player, så han var utro mot meg etter bare 4 måneder.

Samme dag som jeg satte "in a relationship" på nytt så kuttet denne eksen min all kontakt med meg. Eller, han sendte meg en melding hvor det sto: "så det er slik det er?". Etter dette mistet vi all kontakt. Jeg prøvde et par ganger men han ville ikke ha mer med meg å gjøre.

Skjønner ham så utrolig godt egentlig. Han tok bruddet veldig tungt har jeg hørt fra en venninne av ham.

Uansett, dette er 3 år siden. Han har vært i forhold siden i fjor sommer nå. (Vi har litt kontakt med en av venninnene hans, derfor jeg vet slik).

Poenget mitt: Jeg får ham ikke ut av hodet nå. Har hatt en dårlig følelse siden jeg møtte ham på gata noen dager siden. Har så lyst å "square up" med ham og fortsatt ha ham i livet mitt. Er dette helt lost eller? Ville dere godtatt en unnskylding så lenge etterpå og blitt venner igjen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan jo gå ann å sende han en melding eller mail? litt uhøytidelig, bare. Skriv noe som at ''det var hyggelig å se deg her om dagen, kanskje vi kunne tatt en kaffe en dag?" Da finner du raskt ut om han bare vil glemme deg eller om han kunne tenke seg å bli venn med deg igjen.

Skrevet

Jeg skjønner tankegangen. Det er lov å sende en mail og bare si at du har lyst til å si unnskyld, og så bli ferdig med det. Jeg tror ikke du skal forvente deg svar, eller at han ønsker å være i livet ditt, men du har i hvertfall fått sagt det du hadde lyst til å si.

Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Jeg synes han har all rett til å være forbanna/såra/trist.

Og hvis han har planer om å fortsette med det så får det være hans valg.

Personlig fatter jeg ikke prinsippet med langsinthet. Det stjeler utrolig mye unødvendig negativ energi fra hverdagen.

Men det får være opp til ham om han har lyst til å sløse energi på å være grinete.

Så får det være opp til deg igjen og finne ut om du gidder å sløse bort energi på at han er sinna?

Du kom deg jo videre.

Skrevet (endret)

,

Endret av cascadas
Skrevet

Jeg synes du skal la han være. Du har gjort nok skade, kan du ikke bare gi ham fred? Du kan ikke forvente å bli tilgitt og få skværet opp når du har handlet som du har gjort. Jeg skjønner han veldig godt, og hadde jeg vært ham ville jeg aldri ønsket å ha noe med deg å gjøre igjen.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Jeg synes Yvonne er veldig dramatisk!

Herregud, du var jo 21 år! Det er den beste tiden for slike tilng! Man feiler litt og prøver seg fram!

Det hadde vært mye verre om du hadde vært sammen med han i hundre år når du egentlig ikke ville. Det er jo så enkelt!

Kanskje ikke det snilleste trekket og finne en ny etter tre dager, men det er ofte sånn det er i den alderen.

Ikke føl deg dum, men send gjerne en mail og si unnskyld!

La han alikevel være i fred i det forholdet han er i, ikke ta han med på kaffe e.l., ta det på mail!!!

:kul:

Skrevet

..eller la fortid være fortid, og gå videre i ditt eget liv. :lete:

Skrevet

Er man 21 år bør man være voksen nok til å forstå at slike handlinger sårer. Alder er en dårlig unnskyldning i dette tilfellet slik jeg ser det, og følelser kan være vonde uansett alder. Og det er slik det er i den alderen? Det er vel det mest tåpelige jeg har hørt på lenge. Er man 21 år greier man som regel å legge to og to sammen og forstå at når man gjør noe som dette, så kan det gjøre vondt i ettertid. Det er på tide å kalle en spade for en spade og slutte å gjemme seg bare dårlige unnskyldninger om at "det var alderen".

Okay, kanskje hun var så umoden at hun ikke helt skjønte selv hvor vondt hun gjorde ham, men da får man respektere at det finnes en der ute som kanskje har litt andre tanker om det som hendte. Det høres mer ut som ts ønsker å få bort dårlig samvittighet, og vel, noen ganger må man høste som man sår, enkelt og greit.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Enig i at du oppførte deg dumt da du var 21 år. Og selvsagt visste du det da også at dette ikke var bra oppførsel. Men så fant du deg en player og angrer. Og kanskje lurer du på om du gjorde noe dumt da du slo opp med eksen. Jeg håper du holder deg unna han, han er i et nytt forhold, og han ville ikke hilse på deg. Det sier vel nok. La han være i fred og kose seg med nye dama. Du hadde din sjanse, du misbrukte den.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Personlig ville jeg ikke ha tatt kontakt med ham. Han har kommet seg videre og er i et nytt forhold, og jeg synes ikke du bør blande deg inn i hans liv 3 år etterpå. Fortid er fortid. :)

Må også si jeg blir litt overrasket over de voldsomme reaksjonene her. Det er klart at et brudd er vondt, særlig i TS sitt tilfelle der den ene parten ikke ønsket å gjøre det slutt, han vil selvfølgelig sitte igjen med vonde følelser. Men å kalle TS for umoden fordi hun gjorde det slutt? Høste som man sår? Ærlig talt, det er da vel en bedre situasjon for begge parter at man gjør det slutt dersom forholdet ikke fungerer, enn å spille et spill og late som at alt er bra fordi man ikke vil såre kjæresten ved å gjøre det slutt? Yvonne sier at "man [får] respektere at det finnes en der ute som kanskje har litt andre tanker om det som hendte". Fullstendig enig, men det går også andre veien: Den som sitter igjen må også respektere at den som gjorde det slutt gjorde det av en grunn.

Skrevet (endret)

Klart det antagelig er best å gjøre det slutt for begge parter, men det handler litt om hvordan man gjør det også. Å vise at man har litt respekt for den som sitter igjen med alle følelsene og har blitt dumpet. Å "ta seg en pause" og bli sammen med en ny fyr etter tre dager er ikke måten å gjøre det på mener jeg, det er vanvittig respektløst. Men, nå har det engang skjedd, og da får man holde seg unna og ikke bare forvente at man kan bli tilgitt i etterkant.

Endret av Yvonne
Skrevet

Kort fortalt så slo jeg opp med han for 3 år siden. Jeg var 21 år. Redd for å binde meg til samme person resten av livet.

Ville dere godtatt en unnskylding så lenge etterpå og blitt venner igjen?

Jeg ville ha godtatt en unnskyldning, og blitt venner igjen, men jeg ville holdt meg fysisk unna deg for ikke å skape uro hos min kjære.

Hva er det med moderne jenter? Slå opp så gammel som 21 av frykt for å ikke få testet ut flere parnere i løpet av livet? I oldtiden, så var det skam å ikke være gift som 19-åring.

Du vet at du gjorde ditt livs største feil når du forlot mannen i ditt liv til fordel for å smake diverse mer eller mindre grønne gressvarieteter. Jeg håper våre lesere tar lærdom av dette.

Nå er du voksen, og de beste gutta har fått seg andre damer. Og du må vel på loppemarked for å se om du finner en av akseptabel kvalitet.

Det å slå opp er noe av det verste man kan gjøre mot ett menneske, og det å slå opp av feil årsaker er enda verre. Selvfølgelig er han såret, men forhåpentligvis så har han funnet en tryggere, god kjærlighet med sin nye dame.

Hvis jeg var deg, så ville jeg sendt en unnskyldning, og latt det bli med det. Det er nok. Da vet han at du tenker på han, og hvis hun nye er et monster, så kan han selv ta kontakt med deg.

Skrevet

Som jeg ser det er jeg helt enig med yvonne her.

Først driver pia og ligger med en playerfyr tre dager etter hun var sammen med eksen. Selvfølgelig klarer pia å årsaksforklare for seg selv at det var denne playeren som var utro mot henne, og ikke pia som var utro mot sin eks?

Er det rart det er vanskelig å stole på kvinner og hvordan kvinner forklarer sine egne tanker og handlinger og kvinners bevissthet?

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig klarer pia å årsaksforklare for seg selv at det var denne playeren som var utro mot henne, og ikke pia som var utro mot sin eks?

Er det å være utro når de har gjort det slutt?

Skrevet

gjort det slutt? Pia ville vel ikke gjøre det slutt, hun ønsket jo å "forsøke forskjellige", det var jo eksen som ikke ville se på at pia brunsta rundt.

En mann må vel få lov til å mene at om dama hans puler en player tre dager etter at hun pulte mannen, - at dette kan oppfatte som svik og utroskap?

Gjest AnonymBruker
Skrevet

gjort det slutt? Pia ville vel ikke gjøre det slutt, hun ønsket jo å "forsøke forskjellige", det var jo eksen som ikke ville se på at pia brunsta rundt.

En mann må vel få lov til å mene at om dama hans puler en player tre dager etter at hun pulte mannen, - at dette kan oppfatte som svik og utroskap?

"Så vi gjorde det slutt. Bare 3 dager etterpå hoppet jeg inn i et nytt forhold..."

Jeg tolker dette som at hun ikke gjorde noe før det var slutt. Leser heller ingen steder om at det kun var tre dager fra hun "pulte mannen" til hun "pulte playeren". Så at han kan føle seg sveket skal jeg være enig i, men jeg tror vi har forskjellige definisjoner av utroskap.

For å presisere synes jeg det er fryktelig kort tid å gå inn i et nytt forhold etter bare noen dager, og jeg har full forståelse for at mannen kan ha vært både såret, forbanna, sint og ha et ønske om å aldri se TS igjen. Det er også derfor jeg mener hun ikke bør ta kontakt med han igjen.

Skrevet

hvis det hadde vært en kar som hadde kommet og sagt det her, altså at han hadde bedt om en pause, og når ikke dama var med på det, så ble han sammen med en overfladisk bimbo tre dager etter. ville han fått bare refs. seriøst.

men det vil ikke si at man bare bør refse ts... er hun oppriktig lei seg og ikke bare redd for å få et dårlig rykte, og vil kvitte seg med dårlig samvittighet, kan hun jo tatt en tlf, eller sendt en mail. og sagt at hun oppførte seg helt på trynet, og legge seg helt flat.

jeg har selv en eks som oppførte seg jævli kjipt mot meg (kjipere enn dette). Og jeg er fortsatt sur på henne. men der har faktisk jeg prøvd å ta kontakt for å skvære opp fordi jeg ikke gidder å gå rundt å bruke energi på å være sur. hadde hun eksen min kommet med en god unnskyldning og innrømmet at hun oppførte seg dust, så hadde jeg nok tilgitt henne. men nå er dette 5 år siden, og det er vel egentlig for seint. jeg går ikke rundt og er aktivt sur på henne, men jeg synes bare hun er et forferdelig menneske, og det kan jeg gjerne si til andre...

Og når jeg er en person som ellers aldri snakker drit om andre, så er det litt hold i det jeg sier. og hvis hun hadde sagt unnskyld på en skikkelig måte nå, så hadde jeg nok ikke snakket drit om henne mer, men hun ville vel aldri kunnet bli noen venn av meg, for ikke snakke om kjæreste...(!)

det er vel aldri for seint å si unnskyld, men man kan ikke regne med at man blir perlevenner av den grunn...

så jeg mener ts bør si unnskyld. man kan gjøre feil, og hvis man innrømmer at man har gjort det og legger seg flat, så kan man kanskje redde restene av et veldig dårlig inntrykk. tror ikke det er noe fare for at gamle følelser dukker opp hos han eksen allikevel, hvis det er grunnen for å "la han være i fred"

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...