Gå til innhold

fra bleket til naturlig blondfarge-hvordan få det til?

Gjest AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker

Temaet har vel vært diskutert her inne før, men jeg spør, fordi jeg ikke har funnet svar på det jeg lurer på i de trådene jeg har lest. Så bær over med meg:)

Jeg har i flere år bleket striper i håret, min ekte hårfarge er det mørk askeblond. Nå ønsker jeg mørkere hår- mørkere blondt hår, ikke brunt( det er dette som virker vanskelig, det virker som man må farge håret brunt for å få et bra resultat. Forrige gang jeg gikk til frisør og la frem denne problemstillingen,å få en mørkere, men allikevel lys farge,kom jeg ut av salongen med mørkebrunt, mahognyfarget hår:(

Såvidt jeg har skjønt, må et bleket hår tilføres røde pigmenter, hvis ikke kan det bli grønt/grått. jeg ønsker egentlig en kald blondfarge, men må jo ta en varm nyanse nå i første omgang. Så til spørsmålet-hvilke farger/koder skal jeg gå etter? Jeg kan tenke meg ca lys honningblond, eller lys karamellfarge- Noen som har tips??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest AnonymBruker

Jeg skjønner ikke hvorfor ikke frisøren din vet dette selv?

Jeg har hatt totalblondt hår bleket 2 ganger i mitt liv, og begge gangene har jeg gått å sagt jeg vil ha det mørkt igjen, og de har tilført rød farge/røde pigmenter først, som en hårfarge på en måte, og så har de lagt den andre fargen på topp igjen.

Blitt helt fint hos meg. Kanskje du får se deg om etter en bedre frisør, de skal jo vite dette. Skal jo ikke være nødvendig for deg å sjekke slikt selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Jeg skjønner ikke hvorfor ikke frisøren din vet dette selv?

Jeg har hatt totalblondt hår bleket 2 ganger i mitt liv, og begge gangene har jeg gått å sagt jeg vil ha det mørkt igjen, og de har tilført rød farge/røde pigmenter først, som en hårfarge på en måte, og så har de lagt den andre fargen på topp igjen.

Blitt helt fint hos meg. Kanskje du får se deg om etter en bedre frisør, de skal jo vite dette. Skal jo ikke være nødvendig for deg å sjekke slikt selv.

takk for svar! men farget du håret mørkt eller mørkere lysfarge? Jeg har inntrykk av at det å gå fra platina til ulike gyldne brunfarger ikke er så stort problem, men det er vanskelig å få en mørkere lysfarge, uten at det blir grønt/veldig gult/ eller en annen uheldig sjattering(pga den hersens blekingen..)

Har noen tips til en fin, gyllen lysfarge? og er champagne en kald eller varm farge?(for synes mange av de er ganske så gule og ikke noe fine)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

takk for svar! men farget du håret mørkt eller mørkere lysfarge? Jeg har inntrykk av at det å gå fra platina til ulike gyldne brunfarger ikke er så stort problem, men det er vanskelig å få en mørkere lysfarge, uten at det blir grønt/veldig gult/ eller en annen uheldig sjattering(pga den hersens blekingen..)

Har noen tips til en fin, gyllen lysfarge? og er champagne en kald eller varm farge?(for synes mange av de er ganske så gule og ikke noe fine)

Eller en veldig lys, litt gyllen brunfarge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært gjennom akkurat det samme, tror det er veldig vanlig! Jeg ville ha min egen farge tilbake, og fikk beskjed av min frisør at det ikke gikk an å farge bleket hår i en såpass kald farge, uten at det enten ble grått eller grønt. Og har du nok rødt i til at det ikke blir grått eller grønt, blir det heller ikke naturlig askeblondt... Jeg fikk en farge som var hakket varmere enn min naturlige hårfarge, den var fortsatt askeblond, men ikke fullt så kald som min naturlige farge. Så man trenger ikke nødvendigvis gå innom en gyllen farge på veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Har vært gjennom akkurat det samme, tror det er veldig vanlig! Jeg ville ha min egen farge tilbake, og fikk beskjed av min frisør at det ikke gikk an å farge bleket hår i en såpass kald farge, uten at det enten ble grått eller grønt. Og har du nok rødt i til at det ikke blir grått eller grønt, blir det heller ikke naturlig askeblondt... Jeg fikk en farge som var hakket varmere enn min naturlige hårfarge, den var fortsatt askeblond, men ikke fullt så kald som min naturlige farge. Så man trenger ikke nødvendigvis gå innom en gyllen farge på veien.

takker for svar:) Det var det jeg håpet kanskje kunne gå an, at man slapp å ta veien om gyllen farge, som ihvertfall ikke jeg kler, ser helt syk ut med gyldne farger i håret. Men man kan ikke farge det i en nøytral nyanse da? hvordan er det med nøytrale farger, har de like mye gyllent og kaldt i seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Eg skal farge håret med Casting 8304 idag el morgen. Eg har hatt en veldig lys kald farge (med lysfarge. Kler best kald farger når eg er lys også. Deretter begynte jeg gradvis å farge ettervekst, underhår og noen striper i 8,0,8,1 og 8,3 blandet. 8,3 for å minske risiko for grønnskjer osv.prøvde og det samme med 7 foran men det ble litt vel mørkt. Når vil jeg alikavell prøve varmere tone da eg til en viss grad kler det når håret er mørkere. Men kjempespendt på resultatet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Hei!

Eg skal farge håret med Casting 8304 idag el morgen. Eg har hatt en veldig lys kald farge (med lysfarge. Kler best kald farger når eg er lys også. Deretter begynte jeg gradvis å farge ettervekst, underhår og noen striper i 8,0,8,1 og 8,3 blandet. 8,3 for å minske risiko for grønnskjer osv.prøvde og det samme med 7 foran men det ble litt vel mørkt. Når vil jeg alikavell prøve varmere tone da eg til en viss grad kler det når håret er mørkere. Men kjempespendt på resultatet.

fortell hvordan det går da! :) Har og sett på den 8304, den er ganske gylden ikke sant?

De andre fargene du snakker om 8.0, 8.1 og 8.3- hvilke hårfargemerke er det?

Ellers har jeg nå vært rundt i butikkene og sett på hårfarge, såvidt jeg kan se er det ingen av merkene som er i butikkene som har den fargen jeg tenker på- veldig lys gyllenbrun, karamell eller en slags beige/toffeefarge. Fant en som het mørk honningblond som kanskje er litt det jeg tenker på, men den var for mørk, burde vært lys honningblond. Det virker som det er en mellomfarge det er vanskelig å få til eller noe sånt, selv om jeg stadig ser folk med den hårfargen. Hvordan de har fått den, om det er naturlig, utvasket brunfarge eller brunt med masse lyse striper i, vet jeg jo ikke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Nå har jeg farget det men er ikke fornøyd. Fargen er grei den men passer ikkje til meg. Du har rett i at den er veldig gylden. Så nå sitter jeg å vil stripe/bleke striper igjen for dette vil jeg ha vekk. Men det sliter masse på håret så det tar jeg hos frisør.

Det jeg mente med 8,0 8,1 og 8,3 var blanding jeg brukte hos frisor og fikk lagt i striper og under hår når håret var helt bleket. Dette var egentlig greit da jeg tok litt av det helblekete utrykket.

Så nå bli det påan igjen:) Det er vansklig å finne hårfarge en er skikkelig fornøyd med. Men først masse kuring med redken extreme serien tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Hei!

Nå har jeg farget det men er ikke fornøyd. Fargen er grei den men passer ikkje til meg. Du har rett i at den er veldig gylden. Så nå sitter jeg å vil stripe/bleke striper igjen for dette vil jeg ha vekk. Men det sliter masse på håret så det tar jeg hos frisør.

Det jeg mente med 8,0 8,1 og 8,3 var blanding jeg brukte hos frisor og fikk lagt i striper og under hår når håret var helt bleket. Dette var egentlig greit da jeg tok litt av det helblekete utrykket.

Så nå bli det påan igjen:) Det er vansklig å finne hårfarge en er skikkelig fornøyd med. Men først masse kuring med redken extreme serien tenker jeg.

huff ja, det er gjerne slik det blir, en del prøving og feiling :) Mange vil vel si at man bør gå til frisør, men det er i seg selv ikke ensbetydende med et godt resultat. Har opplevd flere ganger å bli veldig misfonøyd hos frisøren og de kan og gjøre feil- men da sier de bare at det ble slik med det utgangspunktet du hadde og dermed fritar seg for skylda for resultatet, det er nå min erfaring :forvirret: Beklager, ikke meningen å fornærme noen frisører altså, mulig jeg har vært maks uheldig ;) ) Striping og bleking går greit hos frisøren da, kan jo liksom ikke gå så veldig galt føler jeg og det er vel mildere og bedre blekemidler de har der enn de man får kjøpt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg. kkje altid eg blir fornøyd hos frisøren eg heller og så kommer regninga på 12-1500 ofte. Derfor fristende å prøve selv innimellom. Jeg må farge ettervekst hver 3-4 uke og da blir det fort dyrt. Speselt da jeg ofte vil gjør mer enn bare etterveksten også da. Vel lykke til med ditt prosjek. Håper du finner en bra løsning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...