Gå til innhold

Utstyrsliste til vinterbaby


Gjest Marmot

Anbefalte innlegg

Jeg har lest at mange synes ammepute er greit selv om man ikke ammer. Stemmer ikke det?

Jeg elsker ammeputen min. Om jeg ikke ammet så ville jeg brukt den til å gi flaske, eller når babyen ligger i fanget mitt. Jeg har ikke tenkt å pakke den bort med det første, mannen og jeg sloss om hvem som får bruke den i sofaen når vi skal se film etter at småtten har lagt seg...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ammer ikke, og har aldri brukt ammeputen min. Da jeg forsøkte å amme brukte jeg den hver gang. Når jeg gir flaske ligger babyen i fanget mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnneShirley

Jeg brukte ammeputen mye i begynnelsen. Da kunne en amming gjerne ta nesten en time, så da var det greit å slippe å holde babyen og bli sliten i skuldrene. Kunne "koble ut" litt ved f.eks å se på TV mens jeg ammet.

Men innen han var 3 mnd var puten pakket bort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns behovet for ull er litt overdrevent. Er jo nærmest ullhysteri overalt. Min baby ble født i november og klarte seg heeelt fint med bomullsbodyer og bomullspysj. Så små barn er stort sett inne om dagen uansett. (utenom trilleturer da.. og da ligger de jo i gode vognposer)Er annerledes når barnet blir større og er mer ute. Det som også er drit, er jo at ull ikke kan vaskes på 60 grader og gulpeflekker og litt bæsj av og til er ikke til å unngå. Og der var den ullbodyen ødelagt.....

Endret av SummerJoy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kommer nok til å ha litt av hvert, både på grunn av arv etter storebror og at vi får litt forskjellig i gave.

Men, det er ingen tvil om at bodyene i ull kan brukes mye lenger enn de i bomull, og det synes jeg er en stor fordel.

Liker også at ungen har ull fra innerst til ytterst når den skal sove ute, med tanke på komfort og temperaturregulering, men det er bare min personlige preferanse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...