Gå til innhold

Konfirmasjonsgave

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

For få år siden sendte vi kr 500, til en sønn av et vennepar i konf.gave.

I år skal et søsken, av den samme konfirmeres og denne gangen er vi bedt og kan komme i selskapet.

Hva gjør vi nå?

Er det galt i forhold til den første, om vi øker beløpet, denne gangen?

All den tid vi nå skal i selskapet, mener jeg.

Ellers så er jeg interessert i hva dere synes er et riktig nivå på en slik gave, hvis man gir penger.

Og dette altså er barn av venner og ikke familie.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

mer enn nok, synes jeg.

(men så synes jeg generelt at folk tar helt av med både konfirmasjons- og julegavene her i landet, så jeg er generelt kjip med sånt)

Skrevet

Jeg er enig i at man ikke må la det gå inflasjon i disse konfirmasjonsgavene, sånn at det nærmest er galt om man ikke gir vanvittig mye.

Jeg synes nivået deres er greit og bra nok.

Men skjønner at dere tviler da dere nå er bedt i selskap, m m.

Men samtidig vanskelig å mene noe mer, da jeg ikke vet hvor god kontakt og relasjon dere har til disse og ikke mindst de/den som er konfirmant.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hmm, har samme problemet selv. Jeg er bedt til min samboers kusines konfirmasjon og lurer litt på hvor mye som er vanlig å gi til kusiner? Det skal sies at vi bor i en annen kant av landet og har brukt 2500,- på flybilletter :( er ikke greit å være student..

Skrevet

Jeg gav 300 til kusina mi i fjor, er også student. Jeg driter egentlig i om folk synes det er passende. Det er det jeg synes var passende ut fra lommeboka mi.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...