Gjest linneawarp Skrevet 21. april 2010 #1 Skrevet 21. april 2010 Jeg skal kjøpe en av de, - er usikker fordi de har en del samme men bare Nikon d90 er dyrere og tyngre men behageligere grep. Hvis de er veldig lik, så vil jeg gå for D5000. Men fortell litt om de to? Skal reise i 5 uker så gleder meg å ta en del bilder
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 21. april 2010 #2 Skrevet 21. april 2010 Kjenner ingen av dem. Men er sykt fan av Nikon D700, som jeg har. Stabil, godt grep, gjør AKKURAT det du ber den om, gode isomuligheter osv.
Auri Skrevet 21. april 2010 #3 Skrevet 21. april 2010 Gå for den du føler passer best til hånda di. Du skal holde mye i det, tross alt.
Gjest Agurkolat Skrevet 22. april 2010 #4 Skrevet 22. april 2010 D90 er eit proffare kamera enn D5000. Hadde da vert meg, hadde eg kjøpt D90, men da kjem jo heilt ann på pengane. Eg annnbefaler deg og å kjøpa eit anna OBJEKTIV enn kit objetivet, f.eks vidvinkel, ei fastlinsa kanskje? 30 1.4, eller 50 1,4/1,8? Kjem jo ann på kva du skal ta bilete av..
Gjest Marlo Skrevet 22. april 2010 #5 Skrevet 22. april 2010 Gå for den du føler passer best til hånda di. Du skal holde mye i det, tross alt. Blir jo litt dumt å si når personen tydeligvis er litt proffere enn den vanlig knipse-fotografen (ellers ville jo han/hun aldri gått for en av disse to kameraene) Hadde personen stått mellom Canon og Nikon som er to forskjellige merker, så er det noe helt annet - da er det et godt forslag. Til TS; jeg ville definitivt også gått for d90, og det er også det jeg kommer til å kjøpe om ikke så alt for lenge. Ganske så profft kamera til en ikke så aller verst pris.
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 22. april 2010 #6 Skrevet 22. april 2010 Jeg synes D5000 virker som et knipsekamera, på linje med D40. Men jeg har ikke prøvd D5000 i hånda. D90 kan du vel filme med også? Det er jo kjempespennende hvis du skaffer deg et fisheyeobjktiv osv! Enig med Agurkolat om at optikken er viktigst.
Auri Skrevet 22. april 2010 #9 Skrevet 22. april 2010 (endret) Blir jo litt dumt å si når personen tydeligvis er litt proffere enn den vanlig knipse-fotografen (ellers ville jo han/hun aldri gått for en av disse to kameraene) Hadde personen stått mellom Canon og Nikon som er to forskjellige merker, så er det noe helt annet - da er det et godt forslag. Til TS; jeg ville definitivt også gått for d90, og det er også det jeg kommer til å kjøpe om ikke så alt for lenge. Ganske så profft kamera til en ikke så aller verst pris. Og jeg mener fortsatt at når det virker som om den eneste avgjørende forskjellen for TS virker å være prisen, så bør TS velge den som hun følr passer best til hånda hennes. Jeg har opplevd å holde kameraer som rett og slett er for store for min hånd/er "feil" bygd i forhold til min hånd, og det er ikke bra når man skal investere såpass mye penger i et kamera. Endret 22. april 2010 av Ashelia
Gjest linneawarp Skrevet 24. april 2010 #10 Skrevet 24. april 2010 Ja, jeg har prøvd å holde begge, - liker best D90 og går for den, - og den er raskere, robust! :D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå