Gjest Undrende Skrevet 21. april 2010 #1 Skrevet 21. april 2010 Med bakgrunn i tråden om å reise på ferie uten barna, lurer jeg på en annen ting: er det nokså vanlig at dere skilte mødre har jobbfri akkurat den arbeidsdagen i uka som far har samvær med barna? Og hva er i såfall begrunnelsen for det?
Reveal Skrevet 22. april 2010 #2 Skrevet 22. april 2010 Det høres jo helt herlig ut å kunne ha en "Reveal-dag" når barnet er hos pappaen. Men virkeligheten er nok heller det at den sjeldne gangen det skjer at dagsamvær blir gjennomført- sitter man gjerne på jobb til langt på kveld, for å få unna det man ikke har anledning til å jobbe overtid ellers. Men- jeg skal med meget god samvittighet si at en "Reveal-dag" mens barnet er borte hadde vært helt himmelsk!!! (Men så er jeg en av disse elendige foreldrene som fint kan "plassere" barnet hos besteforeldre slik at jeg kan reise på langweekendturer da... Og det verste er at jeg koser meg glugg ihjel- henter masse energi og overskudd til hverdagen- fysjom)
LukaFrost Skrevet 22. april 2010 #3 Skrevet 22. april 2010 TS, skulle det være noe galt i å ha jobbfri på pappadagen? Jeg vil tro at det finnes de meg skiftarbeid og turnus som gjør at de får fri denne dagen, om ikke hver gang, så tidvis. Sikkert deilig for dem dem. Da kan man gjøre ting man ellers ikke har mulighet til.
Gjest AnonymBruker Skrevet 22. april 2010 #4 Skrevet 22. april 2010 Nå har ikke far en dag i uka med ungene her, så derfor er det uaktuelt. Og ikke har jeg råd til å jobbe 80 % heller og ta en fridag i uka. Men så er jeg såpass egoistisk også da, at når ungene er hos far i ferien så tar jeg hvertfall 1 uke ferie kun for meg selv. Og det synes jeg pokker meg jeg fortjener også.
Miss Puddel Skrevet 22. april 2010 #5 Skrevet 22. april 2010 jeg er ikke skilt, (heldigvis) så jeg har aldri måttet forholde meg til problemstilingen selv, men jeg kan godt forstå at den som er alene med ansvaret til vanlig nyter en dag i total frihet når man kan.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå