Gå til innhold

Hvor mange katter har du?

Hvor mange katter har du?  

35 stemmer

1. 1. Hvor mange katter har du?

• 1-3
      31
    • 4-6
      3
    • 7-10
      0
    • 10+
      1
  2. 2. Blir du fort bekymra hvis de ikke kommer hjem som *normalt*

• Med en gang.
      17
    • Nei, ikke før det har gått noen dager.
      7
    • Er pus borte?
      0
    • Etter noen timer.
      13
  3. 3. Synes DU det er viktig å sterrilisere/kastrere og id merke katten/e

• Ja.
      34
    • Nei.
      1
    • Har ingen mening om det.
      0

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hva betyr pus for deg?

Og hvorfor?

Noen fine historier om pus?

Selv skal jeg *gledelig* innrømme at jeg har 12 katter :sjenert:

Skulle egentlig ikke være sånn, men vi har hvertfall tatt ansvar for de kattene vi har. Alle er kastrert/sterrilisert og nå er ID-merking igang :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Huffsa
Skrevet

Kattene betyr forferdelig mye for meg. Men 4 av de er glad i å være ute, så tar noen timer før jeg blir bekymret. De er gjerne ute hele dagen om sommeren :)

Har 5 stykker, alle er kastrerte og ID-merket.

De går alle veldig godt overens med begge hundene :)

En er 5år, en er 4år, to søsken på 3år og sisteman er et halvt år gammel som ble "hivd" inn i flokken 8uker gammel :) Omplasserte nylig ei frøken på litt under 2år. :( Og har hatt en mammapus med to kattunger her i 3mnd før dyrebeskyttelsen hadde plass til morra.

Elsker disse selvstendige, lekne og kosne dyrene :rødme: Og skulle gjerne reddet alle puser om jeg hadde kapasitet, penger og tid til det. :)

Skrevet

Har 2 katter, eine sterilisert, den andre skal :)

Me har og ein hund, noko som går ganske bra no. Men det har tatt litt tid. Ho eldste er fortsatt litt gretten :P

Har egentlig lyst på maaaaaaaaaaaaaaaaange fleire, men no skal me få oss høner, så det får vere måte på :P hehe...

Har og ein "fjernadoptiv katt" hos dyrebeskyttlesen, men den teller jo ikkje som min :P

Veit ikkje heilt kvifor katter betyr så møkje for meg, men det har nok møkje med at dei er SÅÅÅÅÅÅ søte, herlige, lekne, fluffye, sprø og kosete :)

Dette er egentlig ingen historie om pusane, men då me kjøpte hus i august hadde me bare den eldste katten og så skulle det følge ein kattunge med huset. Ho me hadde fra før har vel utseendet ein kalle for "skilpadde", dersom eg ikkje tar heilt feil. Og gjett kossen kattungen såg ut? Nesten heilt lik! Ser ut så dei er mor og datter :rødme: søtingene :)

Skrevet (endret)

Har kun 1 katt, men det er fordi min samboer mener det er nok med en katt og en hund.

Men min "mons" er både ID-merket og kastrert, men med fulle monsefakter siden jeg fikk han kastrert når jeg overtok han for halvannen månede siden, og han snart er to år. :)

Men til høsten flytter jeg til en større by for å studere, og da vurderer jeg å bli krisehjem for katter. Er litt usikker på om det er å anbefale når jeg blir fulltidstudent.

Endret av thirteen
Skrevet

2 katter.

Jeg er utrolig glad i dem begge og behander begge som om dem skulle vært i familie. Som jeg vet ikke alle gjør, dessverre. :tristbla:

Skrevet

Har to katter. En jentepus på 5,5 år og en guttepus på snart 4 år. Begge to er kastrerte og jeg er utrolig glad i de begge.

Han på 4 år mistet mamman sin når han var 5 uker og jentepusen min tok da gladlig mammarollen og fikk melk så hun ammet han og broren selv om hun aldri har hatt kattunger selv. :)

Skrevet

Har 2 stk kastrater hjemme. Den ene (8 år) har bodd hos oss hele sitt liv. Hadde mammaen hans også, men hun ble alvorlig syk og måtte dessverre reise til kattehimmelen. :grine:

Den andre karen (ca 3 år) kom bare spankulerende en kald høstdag, og bestemte seg for at nå er du min. Kjørte rundt i området med katten, men ingen kjente til han, hang opp bilder på kjøpesentre og butikker, kjørte katten til dyrebeskyttelsen. Katten var ikke chippet eller øremerket. Så etter intens leting etter en mulig eier i 3 uker, sa de på dyrebeskyttelsen at sjangsen for at eier skulle melde seg var minimal. Så slik ble Herrmann min kattepus. :hjerte:

Gjest Mahareth
Skrevet

Jeg har to katter, og det er nesten som de skulle vært barna mine.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

En uansvarlig eier her ser jeg.

Skrevet

Man er vel nødvendigvis ikke uansvarlig om man ikke synes det er viktig å ID-merke katten sin, eller kastrere/sterilisere.

Noen har jo rasekatter, som de avler på, hvis denne pusen da i tilegg er en innepus, så er det vel helt opp til eieren om den synes det er viktig å gjøre dette. :sjenert:

Skrevet

Jeg har en katt.

En nydelig rød og hvit kastrert hannkatt på snart 11 år. Jeg kunne gjerne hatt flere, men ikke så lenge jeg bor her jeg bor nå.

Skrevet

Har 2 pusefrøkner på syv måneder. De har ikke blitt sterilisert enda, men de er innekatter. Planen er å gjøre det til sommeren (økonomiske hensyn her, vi har prioritert godt fór til de istedet for å få de til dyrlegen med en gang, til sommeren får vi inn mer penger :) )

Vanlige huskatter mener jeg at man bør kastrere og sterilisere, for det finnes allerede alt for mange katter som ikke har et hjem, og dette gjelder også selv om man skal ha katten som innekatt hele livet. ID-chip er for meg obligatorisk også uavhengig om det er inne-eller utekatt.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

En uansvarlig eier her ser jeg.

TS her.

Jeg lurer fælt på hva du ser på som uansvarlig katteeier...

Føler meg litt truffet, siden vi har så mange katter.

MEN vi har tatt ansvar for de kattene som kattene våres har fått. (hvis vi ikke har funnet nye gode hjem til de!)

Men vi har også tatt til oss katter som har blitt dumpa, som virkelige uansvarlige katteeiere ikke har tatt ansvar for!

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hva betyr pus for deg?

Og hvorfor?

Noen fine historier om pus?

Selv skal jeg *gledelig* innrømme at jeg har 12 katter :sjenert:

Skulle egentlig ikke være sånn, men vi har hvertfall tatt ansvar for de kattene vi har. Alle er kastrert/sterrilisert og nå er ID-merking igang :)(Angrer nå på at vi ikke tokk alt i samme slengen :gjeiper: )

Kattene våres begynner å dra litt på åra og.

Vi har 3 på 9 år, 1 på 8 år, 1 på 6 år, 2 på 5 år, 2 på 4 år, 1 på 2 år og 2 på snart 1 år. (Som vi fant dumpa i katteburet sitt ifjor :kjefte: )

Har dussinvis av historier om kattene, kunne sikkert skrivd noen bøker om de :fnise: Men det kunne jo blitt kjedelig og lese for andre som ikke har sett det da :)

For meg betyr mine 4-beinte venner alt. Selvom vi har mange katter, merker jeg det med en gang det mangler en :) Skjer heldigvis ikke så ofte:)Mine 4-beinte venner betyr jo så masse fordi at de ikke stiller så mange krav.. får de mat, drikke, omsorg og kjærlighet så er de strålende fornøyd:)

Værste "skaden" vi har hatt blant kattene ar en knekt negl helt inne på "rota" Men etter en antibiotika kur så var pus god som gull igjen:)

Skrevet

Har 1 katt, som jeg "redda" fra et dårlig hjem da jeg var 16 (snart 4 år siden). Hun bodde hos en bekjent som ikke klarte å ta vare på henne - han "glemte" ofte å gi henne mat, hadde ofte fest osv. En gang ble hun slengt i veggen av en full gutt, så da orka jeg ikke være passiv lenger. Ei venninne og jeg snakka med eieren, og han innså at han ikke var helt skikket til å ha pus. Venninna mi kunne ikke ta henne, så da var det Fnisu to the rescue - jeg tok katta under jakken, dro med bussen hjem og viste henne fram til mamma - som smelta.. :fnise:

Egentlig skulle vi bare være "midlertidig" hjem, siden vi eeegentlig ikke skulle ha katt, men hun er nå her ennå. Var veldig nervøs i begynnelsen, men nå er hun helt omvendt og av og til plagsomt kosete. :ler:

Hun farter inn og ut flere ganger om dagen, men er sjeldent lenge borte. Trives best i området rundt huset, og det lengste hun har vært borte til dags dato er vel rundt 12-13 timer.. egentlig aldri vært spesielt bekymra, hun har alltid kommet hjem til mat-tid ;)

Må innrømme at vi ikke har sterilisert henne ennå, men hun går på p-piller. Er klar over risikoen med p-piller hos katt, så jeg tenker vi skal få ordnet med sterilisering snart. Verden tyter jo over med kattunger, så jeg har i alle fall ikke tenkt å sørge for at flere kattunger fødes og eventuelt må avlives fordi de står uten hjem. :)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Neinei, det var ikke antall katter jeg ser på som uansvarlig. Men det med å ikke se på chipping og kastrering som viktig. Greit nok om katta er innekatt eller rasekatt, men den kan allikevel stikke av og vandre avgårde. Da er det viktig med chipping.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...