Gå til innhold

Pus er borte vekk.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lille pusejenta vår på knappe året er borte.

Kjenner jeg blir nesten helt hysterisk jeg, hu har alri vært borte så lenge før. Kluet er jo at hu bare har vært borte sden i går... :sjenert:

Men er så uvanlig av hu å gå så langt vekk. hun går aldriut av gata vår. Da går hun med en av oss 2-beinte.

Har forhørt meg litt i nabolaget mtp at hun kanskje sitter innestengt et sted, uten resultat. Skal forhøre meg litt mer seinere i kveld i håp om å finne lille pusen min :)

Men hørte noen si at man kan spore katter med microship. Stemmer dette?

Pus er selvfølgelig både id-merka med chip og har en X i øret og sterrilisert så at hu er på guttejakt er nok uaktuelt :ler:

Videoannonse
Annonse
Gjest Huffsa
Skrevet

Hvis man kunne spore katter som var microshippet ville ikke så mange katter vært savnet. Desverre kan man ikke det. Men finner noen henne, og sjekker chippen hos dyrlege, så kommer jo navnet ditt opp :)

Kan det være hun har fulgt etter noen andre?

Våre katter følger etter oss på tur med hundene, og har hendt et par ganger at de har fulgt etter noen andre.

Hun kommer nok hjem snart :)

Skrevet

Det er ikke uvanlig at katter begynner å være borte litt lengre når de er rundt året. Da har de nådd fullvoksen alder, og føler seg litt mer selvstendige, og vil ikke ha det samme behovet for å henge i beina på eierne. Og nå er det jo vår også, og da kribler det jo litt ekstra i utforskertrangen til de firbeinte, etter å ha vært ganske passive hele vinteren.

Min erfaring er at voksne katter kan være borte i inntil tre uker, og fortsatt komme hjem av seg selv, mens andre katter aldri er vekk mer enn noen få timer. Fortsett å snakk med naboer ol, og se det an noen dager til før du slår full alarm. Er hun ikke tilbake innen en uke ville jeg lagt ut bilde og etterlysning på nettkatten.no og hengt opp lapp på butikker og lyktestolper i nærheten.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Nå som det er vår kan det godt hende hun har hatt lyst på en litt lenger tur :) Katten vår beveger seg bare i 100 meters radius vekk fra huset om vinteren, men når det er mildt og tørt ute kan han finne på å være borte et par dager, en sjelden gang en uke (da bekymrer vi oss, ja :sjenert: ). Ta noen runder i nabolaget og rop på henne, er hun ikke tilbake innen et par dager, heng opp lapper og etterlys henne. Lykke til!

Skrevet

En ting som er VELDIG typisk for katter: de stikker av og blir borte, gjør eierene syke av bekymring, for så å komme traskende tilbake etter en stund som om ingenting har skjedd.

Før eller senere opplever alle katteeiere dette fenomenet, og det føles like forferdelig hver gang. Spesielt skjer det når det begynner å nærme seg vår og sommer, av en eller annen merkelig grunn :)

Hun kommer tilbake, skal du se :)

Skrevet

Har nå gått turen vi pleier å gå med hundene, uten noe hell.

Tiligere idag har jeg også sjekka toglinja og "storveien" for å se om hun muligens kan ha lekt der.

Men ingen pus der heller.

Tror ikke pus følger etter andre, det vil si hun fotfølger naboen, men kun tl enden av gata da snur hun og går hjem. Er derfor vi er blitt litt bekymra.

Har trodd at hvis vi gikk noen meter fra naboenes hus og garasjer så ville vi høre henne. Av tidligere erfaring hvor jeg hørte en av de andre kattene på lang avstand når hun satt inni huset til naboen :ler:

Men ren tilfeldighet gjorde at vi gikk i en del av hagen vi aldri er i, nær naboens garasje. Og gjett hva vi hørte? Svake hysteriske kattemjauinger :)

Så nå sitter pus og spiser mat før hun helt sikkert stikker ut igjen på nye eventyr :fnise:

Siden vi har mange katter er vi vant med at de kan være borte en dag eller 2 eller 3. Men ikke lille pusekjenta vår. Makan til kosepus skal man leite lenge etter :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...