Cutiepai Skrevet 21. april 2010 #1 Skrevet 21. april 2010 Vil prøve ny hudpleieserie, men usikker på hvilket merke jeg skal bruke. Har litt sensitiv hud. På forhånd tusen takk
Rosebud Skrevet 21. april 2010 #2 Skrevet 21. april 2010 Decleor, MD Formulations eller Decleor er de beste merkene i min erfaring. Hvilken du bør velge kommer ann på huden din, og "litt sensitiv" er en nokså vag beskrivelse. Kanskje du vil fortelle litt mer, så er det lettere å anbefale både serier og enkeltprodukter
Aryia Skrevet 21. april 2010 #3 Skrevet 21. april 2010 Decleor og Exuviance er merker jeg har god erfaring med ihvertfall.
Gjest tussa65 Skrevet 21. april 2010 #4 Skrevet 21. april 2010 Decleor og Exuviance er merker jeg har god erfaring med ihvertfall. Hvordan virket Exuviance på deg? hva brukte/bruker du det for? Har brukt den serien i litt over en mnd, men synes ikke det hjelper noe særlig på rynker og pigment.
Honesty Skrevet 21. april 2010 #5 Skrevet 21. april 2010 En måned er nok uansett kort tid hvis du skal se forskjell når det gjelder ting som har oppstått over mange år. I tillegg tror jeg nok at du vil trenge mer aggressive produkter/behandlinger hvis du skal forvente å se drastisk bedring i hudstruktur og -tone. Muligens kunne en TCA-peel være noe for deg, men det ville jeg (pysa) ikke prøvd på egenhånd, og i hvertfall ikke i den lyse årstiden. (Jeg har ingen personlig erfaring, for jeg har en helt annen hudtype som ikke takler særlig sterke produkter).
Gjest tussa65 Skrevet 21. april 2010 #6 Skrevet 21. april 2010 En måned er nok uansett kort tid hvis du skal se forskjell når det gjelder ting som har oppstått over mange år. I tillegg tror jeg nok at du vil trenge mer aggressive produkter/behandlinger hvis du skal forvente å se drastisk bedring i hudstruktur og -tone. Muligens kunne en TCA-peel være noe for deg, men det ville jeg (pysa) ikke prøvd på egenhånd, og i hvertfall ikke i den lyse årstiden. (Jeg har ingen personlig erfaring, for jeg har en helt annen hudtype som ikke takler særlig sterke produkter). Takk for tips! Hva er TCA-peel? hvor kjøper man dette?
Aryia Skrevet 21. april 2010 #7 Skrevet 21. april 2010 Hvordan virket Exuviance på deg? hva brukte/bruker du det for? Har brukt den serien i litt over en mnd, men synes ikke det hjelper noe særlig på rynker og pigment. Hvilken effekt det vil ha på rynker og pigment kan jeg ikke uttale meg om, jeg er bare 21 år. Men jeg brukte produktene deres for fet/uren hud, og plages ikke like mye med urenheter lengre, og en "jevnere" hudtone. Men en mnd er jo ingenting, du må jo gi det litt lengre tid. Men, den ene lille linja jeg har fått i panna har blitt noe mindre synlig etter at jeg begynte å bruke Exuviance vespera bionic serum
Honesty Skrevet 21. april 2010 #8 Skrevet 21. april 2010 Takk for tips! Hva er TCA-peel? hvor kjøper man dette? Det er den sterkeste typen kjemisk peeling, og jeg vil ikke anbefale at du prøver deg på det hjemme. Det finnes jo selvsagt å få kjøpt på nett, men du kan skade huden din hvis du ikke er varsom, og derfor er det lurt å gå til en hudpleier som tilbyr denne typen behandlinger i hvertfall i første omgang. Det er jo ikke sikkert at huden din vil tåle det, og dette er sterke syrer som kan gi brannsår og skader i huden hvis de ikke blir brukt riktig. Det du ellers bør gjøre, er å bruke et serum med vitamin C i en form som huden kan nyttegjøre seg (for eksempel L-ascorbic acid eller Magnesium Ascorbyl Phosphate (MAP). Ren askorbinsyre er veldig ustabil, og oksiderer i kontakt med luft, og derfor noe huden vanskelig kan nyttegjøre seg. Ellers er det lurt å bruke et produkt med A-vitaminderivat (retinoid, finnes hos ulike merker, blant annet Vit-A-Plus fra MD Formulations, for å nevne et i den mildere enden av skalaen), og ikke minst: HØY solbeskyttelse på dagtid, da helst spf 50+ for å få tilstrekkelig UVA-beskyttelse.
Gjest tussa65 Skrevet 21. april 2010 #9 Skrevet 21. april 2010 Ok, tror jeg kanskje må være litt varsom med denne type peeling. Jeg venter på et c-vitamin serum 15% fra OBAGI. Har du noe erfaring eller viten om dette? Skal vel bare ha det på under dagkrem morgen og kveld. Greit å bruke i sommer håper jeg.
Lilandry Skrevet 21. april 2010 #10 Skrevet 21. april 2010 Beste seriene jeg har prøvd er uten tvil MD og Decleòr. Skal snart teste ut Oenothera nå, som har bare naturlige ingredienser!
Honesty Skrevet 21. april 2010 #11 Skrevet 21. april 2010 Ok, tror jeg kanskje må være litt varsom med denne type peeling. Jeg venter på et c-vitamin serum 15% fra OBAGI. Har du noe erfaring eller viten om dette? Skal vel bare ha det på under dagkrem morgen og kveld. Greit å bruke i sommer håper jeg. Obagi er et supert merke. Men du trenger ikke C-vitaminserum annet enn en gang pr. dag, for effekten holder i 24 timer. Det er lurest å bruke om dagen, for det beskytter ekstra mot UV-stråling, i tillegg til effekten du får fra solkremen.
Gjest tussa65 Skrevet 21. april 2010 #13 Skrevet 21. april 2010 Obagi er et supert merke. Men du trenger ikke C-vitaminserum annet enn en gang pr. dag, for effekten holder i 24 timer. Det er lurest å bruke om dagen, for det beskytter ekstra mot UV-stråling, i tillegg til effekten du får fra solkremen. Takk for fine svar ja gleder meg til å prøve serumet, fordi det strammer kanskje opp litt og bedrer pigment? Men værre er det med solkrem. Når jeg skal smøre på enda en krem over dagkremen, så føler jeg den må ha tynn konsistens. Vanskelig å få tak i synes jeg, er fremdeles på leting.
Skylines Skrevet 21. april 2010 #14 Skrevet 21. april 2010 Md, Decleor og Dermalogica:) Skrubb og etterhvert andre ting fra MD, kremer fra Decleor og rens og solkrem fra Dermalogica:)
Gjest Raptuza Skrevet 21. april 2010 #15 Skrevet 21. april 2010 Avene er ein mild hudpleie basert på kildevann som fins for ulike hudtypar. Spør på apoteket. Sjølv brukar eg produkta for tørr sensitiv hud, samt kildevannssprayen.
Gjest Raggy Skrevet 22. april 2010 #16 Skrevet 22. april 2010 Det er den sterkeste typen kjemisk peeling, og jeg vil ikke anbefale at du prøver deg på det hjemme. Det finnes jo selvsagt å få kjøpt på nett, men du kan skade huden din hvis du ikke er varsom, og derfor er det lurt å gå til en hudpleier som tilbyr denne typen behandlinger i hvertfall i første omgang. Det er jo ikke sikkert at huden din vil tåle det, og dette er sterke syrer som kan gi brannsår og skader i huden hvis de ikke blir brukt riktig. Det du ellers bør gjøre, er å bruke et serum med vitamin C i en form som huden kan nyttegjøre seg (for eksempel L-ascorbic acid eller Magnesium Ascorbyl Phosphate (MAP). Ren askorbinsyre er veldig ustabil, og oksiderer i kontakt med luft, og derfor noe huden vanskelig kan nyttegjøre seg. Ellers er det lurt å bruke et produkt med A-vitaminderivat (retinoid, finnes hos ulike merker, blant annet Vit-A-Plus fra MD Formulations, for å nevne et i den mildere enden av skalaen), og ikke minst: HØY solbeskyttelse på dagtid, da helst spf 50+ for å få tilstrekkelig UVA-beskyttelse. Må bare skryte av dette inlegget! Sjeldent bra til å være her på KG!!!! Jeg bruker TCA peelen hjemme, den fjerner pigmenter og er den mest effektive peelingen jeg har prøvd. Men VÆR FORSIKTIG! En kan ødelegge huden ved feil bruk! Vent til høsten med evt peeling, start gjerne med å preppe huden en stund i forkant med aberela. Begynn med 12% og test først om huden din takler det ved å peele en liten prikk feks i pannen der huden er sterk.
Gjest tussa65 Skrevet 22. april 2010 #17 Skrevet 22. april 2010 (endret) Må bare skryte av dette inlegget! Sjeldent bra til å være her på KG!!!! Jeg bruker TCA peelen hjemme, den fjerner pigmenter og er den mest effektive peelingen jeg har prøvd. Men VÆR FORSIKTIG! En kan ødelegge huden ved feil bruk! Vent til høsten med evt peeling, start gjerne med å preppe huden en stund i forkant med aberela. Begynn med 12% og test først om huden din takler det ved å peele en liten prikk feks i pannen der huden er sterk. Takk for gode råd Tenkte å vente til høsten med å prøve dette. Hvor får man kjøpt TCA peel til hjemmebruk, og er det vanskelig å utføre det selv? Kan du beskrive hvordan du gjør dette? Hvilke produkter bruker man sammen med denne behandlingen? Er dette noe lignende bluepeel? Tar du dette som en kur eller hvordan bruker du det? Har en del pigmentflekker og linjer jeg vil ha bort. Uff..mange spørsmål, men men.. Greit å få litt info, så man ikke gjør noe feil. Endret 22. april 2010 av tussa65
Gjest Raggy Skrevet 23. april 2010 #18 Skrevet 23. april 2010 Takk for gode råd Tenkte å vente til høsten med å prøve dette. Hvor får man kjøpt TCA peel til hjemmebruk, og er det vanskelig å utføre det selv? Kan du beskrive hvordan du gjør dette? Hvilke produkter bruker man sammen med denne behandlingen? Er dette noe lignende bluepeel? Tar du dette som en kur eller hvordan bruker du det? Har en del pigmentflekker og linjer jeg vil ha bort. Uff..mange spørsmål, men men.. Greit å få litt info, så man ikke gjør noe feil. Dette er en bra siden http://www.makeupartistschoice.com/products/8_TCA_Kits-98-82.html Bruk nettet å søk info, les mye! Anbefaler deg å starte med lacticpeelen visst du ikke har bruket peeling hjemme før, denne er den svakeste og dermed den tryggeste å starte med selv. TCA er utrolig sterkt så sette deg godt inn i hvordan du gjør før du starter. Les les les:) Lykke til!
Gjest AnonymBruker Skrevet 24. april 2010 #19 Skrevet 24. april 2010 Jeg bruker babor og er kjempe fornøyd med det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå