Gå til innhold

HJELP !!! Noter til brudemarsj fra Øre, anyone?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisan damer!

Vi har idag vært til samtale med presten. Ønsket oss brudemarsj fra Øre som utgang, men der fikk vi problemer. De hadde ikke noter på denne i kirken vår!!! Presten skulle gjøre så godt han kunne for å få tak i det til oss, men jeg vil nå gjøre et forsøk selv også. Synes det er så merkelig at de ikke hadde denne, er den ikke veldig vanlig, da? Mener jeg har hørt den i opptil flere vielser i det siste. Blir supertakknemlig hvis noen har notene eller vet om et nettsted jeg kan finne dem.

Lite tilleggsspørsmål: Hva er finest som inngang? Wagner eller Mendelssohn? Jeg er ikke begeistret for noen egentlig (de er jo så vanlige!!), men sambo insisterer på en av dem. Derfor, hvilken er "best" synes dere?

Håper noen kan hjelpe meg!!

Fabia med 12 dager igjen - HJELP !!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kan dessverre ikke hjelpe med noter, men hva med å slå opp i gulesider.no eller telefonkatalogen.no og lete opp kirkekontor i øre (eller et kirkekontor i det distriktet) og spørre etter notene, de har det sikkert!

Vi skal ha Mendelssohn inn og Trumpet Voluntary ut. Så jeg vil anbefale Mendelssohn. Men dere må jo velge ut fra deres preferanser. icon_smile.gif

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har noter til brureslått fra Øre, muligens den samme du er ute etter? Du finner mailadressen min i bryllupskalenderen, 15. juni.

Barbro.

Skrevet

Vi hadde Wagner inn og Øre ut.

Organisten hadde heller ikke notene, men han klarte fint å få tak i dem.12

• 2 uker senere...
Skrevet

Fabia!

Har du fått tak i Brudeslått fra Øre? Jeg leter også etter denne!

Gjest Anonymous
Skrevet

Hun har fått dem av meg, i hvertfall har hun fått link til dem. (se innlegg ovenfor)

B.

Skrevet

Ananym B

Hvor da? Jeg fant ingen link jeg.....

Gjest Anonymous
Skrevet

Du finner mailadressen min i bryllupskalenderen, 15. juni.

Barbro.

Du kan sende meg en mail.......

B.

Gjest Anonymous
Skrevet

Du kan i alle fall høre ulike inn-/utgangsmarsjer på http://roeyken.kirker.net/index.cgi?sectio...=bryllupsmusikk

Ellers klarer i alle fall ikke jeg å fri meg fra eselhodet i En midtsommernatts drøm når det gjelder Mendelssohn; i stykket møter brudgommen nemlig opp med et eselhode på.

Ellers vet jeg at en del prester helst vil unngå Wagner da han var rimelig antisemittistisk og noen mener at han dermed ikke egner seg så godt i en kirke. Greit å undersøke dette med presten først slik at dere ikke disukterer forgjeves icon_smile.gif

Ellers fins det en ganske ny marsj; 'Bryllupsmarsj' av K. Nystedt.

Ellers anbefaler jeg dere å snakke med presten før dere tenker for mye, mange prester er ganske opptatt av dramaturgi i kirken og at utgangsmusikken for eksempel skal være "lystigere" enn inngangsmarsjen etc.

Dersom dere treffer en veldig konservativ prest må dere kanskje stå litt på krava, og ikke la dere vippe av pinnen om dere har veldig sterke ønsker.

Lykke til!

Gjest Anonymous
Skrevet

Fikk du notene tilsendt? 'Brudemars fra Øre' kalles forresten ofte 'Brureslått fra Møre' eller 'Brudemarsj fra Nordmøre' eller ytterligere varianter av disse. Presten vår skjønte ikke hvilken melodi jeg mente da jeg sa Øre, han kjente den kun som 'fra Møre'.

Skrevet

Ja den er i boks! Ringte prestekontoret i nabokommunen. De hadde den.

• 6 år senere...
Gjest antigartner
Skrevet

Jeg ser du har fått tak i den, men jeg har ett tips til for å få tak i noter, og det er å be om hjelp på biblioteket.

En del folkebibliotek, blant annet Trondheim og Hamar, har svært gode musikkavdelinger (også for noter, ikke bare CD-er), og hvis de ikke har det på ditt bibliotek så kan de være behjelpelige med fjernlån fra andre bibliotek. Husk at det ikke er tillatt å kopiere noter, så du må låne notene i det tidsrommet som bryllupet finner sted.

Skrevet
Jeg ser du har fått tak i den, men jeg har ett tips til for å få tak i noter, og det er å be om hjelp på biblioteket.

En del folkebibliotek, blant annet Trondheim og Hamar, har svært gode musikkavdelinger (også for noter, ikke bare CD-er), og hvis de ikke har det på ditt bibliotek så kan de være behjelpelige med fjernlån fra andre bibliotek. Husk at det ikke er tillatt å kopiere noter, så du må låne notene i det tidsrommet som bryllupet finner sted.

"Alle" kopierer noter for å kunne notere i dem. Til eget privat bruk er det ingen som sier noe på det. Nettopp fordi noter er dyre og vanskelig å få tak i, bruker man sjelden orginalnotene når man spiller.

Gjest antigartner
Skrevet
"Alle" kopierer noter for å kunne notere i dem. Til eget privat bruk er det ingen som sier noe på det. Nettopp fordi noter er dyre og vanskelig å få tak i, bruker man sjelden orginalnotene når man spiller.

Det er jeg enig i. Profesjonelle musikere bruker også kopier, men forskjellen er at da har en originalen i besittelse. Slik er det også i musikkmesterskap av forskjellige slag. På NM for janitsjarkorps, f.eks, har korpset alltid med seg originalsettet av noter, mens kopiene som oftest står på notestativene under framføring.

Et bryllup er en offentlig handling i et lokale som som regel er tilgjengelig for allmennheten. Derfor er det ikke sikkert at det er like greit å kun ha en kopi tilgjengelig. (TONO-politiet står neppe på trappa i ethvert bryllup, men jeg ville likevel gjøre oppmerksom på forbudet i mitt innlegg.)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...