Gå til innhold

argumenter for og mot å kjøpe iphone

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

jaja, jeg er sent ute og diskusjonen har sikkert vært oppe mange ganger før.

men jeg trenger argumenter for og mot.

selv vurderer jeg det fordi jeg ønsker å bruke offline spillelister til spotify etc kombinert med telefon. (derav ikke ipod touch).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har egentlig ingen argumenter for. Jeg mener at en iPhone er alt for dyr, og man binder seg sannsynligvis til et dyrt abonnement i 12 måneder. Det finnes andre telefoner som kan bruke Spotify, blant annet det meste som bruker Android.

Skrevet

Det er KUN Android som har Spotify, utenom iPhone.

Ellers er jeg litt enig. iPhone er utrolig hypet, og ikke særlig spesiell lenger. Det er sikkert en god telefon, make no mistake, men det jammen mange andre svært gode telefoner der ute også.

Skrevet

iPhone er sykt hypet, og nå kjøper 9/10 det for "motefaktoren".

Kjøp iPhone hvis du ønsker en kombinert musikkspiller og telefon. Hvis ikke, kjøp noe annet... Det er definitivt min mening.

Gjest brutal_mann
Skrevet

iPhone er så lukket og låst som overhode mulig. Apple sine produkter er kjent for å ringe hjem for endringer som gjøres til HW og SW.

Apple forlanger FULL kontroll over et produkt du har kjøpt. faktisk så er kontrollen så streng at en nesten kan betrakte det å kjøpe en iPhone som å leie en rett til å ringe med Apple sin maskinvare.

Se flere gode argumenter for å ikke kjøpe iPhone her: http://www.fsf.org/blogs/community/5-reasons-to-avoid-iphone-3g

For de som frihet betyr noe for så er det kun telefoner basert på Android og Nokia sin N900 som teller. Og er du geek så er N900 den eneste telefonen i hele verden som teller :cool:

Skrevet

Det at dere synes det er negativt at Apples hardware er fullstendig låst og "ubrukelig" synes jeg er litt merkelig. For den vanlige mann i gata, som er godt over 90%, så er dette faktisk en positiv ting. iPhone har tonnevis med programmer som er lett tilgjengelig, og telefonen er utrolig lett å bruke, i motsetning til de fleste andre smarttelefoner. Det samme gjelder Macs, der mange hevder at man har lite programvare, noe som jeg ler stadig vekk av. Det er stadig vekk programmer jeg savner når jeg setter meg ned med Windowsen, og ikke omvendt.

De av dere som hevder at Apples strenge kontroll er negativt bør teste det ut i dagliglivet. Det som er fakta er faktisk at du får produkter som er usannsynlig lette å bruke, samt at de er stabile og driftssikre. Det kan man ikke akkurat si om konkurrentene.

Gjest brutal_mann
Skrevet

Jeg tester ut disse tingene i dagliglivet hver eneste dag. Både privat og profesjonelt. Både MS, Eple og Pingvinklubben er elementer i mitt liv. derfor anbefaler jeg alle noobs å skaffe seg eplemaskiner, for da hører jeg ikke fra dem igjen. Just Works TM. Og de som virkelig trygler om hjelp fra meg mp ha PingvinOS på maskinenn sin, for MS helvete får jeg nok opp i halsen mellom 8 og 16.

Nå lurte TS på argumenter mot iPhone, og de argumentene jeg serverte er meget viktige brikker innen demokrati, kulturliv og teknologisk utvikling. Så med aluminium sine meninger 100% implementer så kan vi like så godt si at diktatur er en genial styreform. For da slipper mannen i gata å tenke, ledren tenker jo for vedkommende.

Skrevet

Det er en lang vei fra gode IT-løsninger for menigmann til diktatur. Poenget mitt, som du selv sier, er at OS X og Apple-produkter generelt, er svært gode for personer med gjennomsnittlige behov. De er stabile, har lite feil osv. Selvsagt vil det alltid være noen som trenger Linux eller Win til ett eller annet sært, men det gjør ikke Win til en god løsning likevel, ikke i mine øyne iallefall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...