Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og kjæresten min har vært sammen i et par år nå, og bor 10 minutters kjøretur (og 45 minutters busstur for min del :P) fra hverandre. Fordi vi jobber mye omvendt dag og kveld sliter vi med å treffes og det blir som regel én, maks to dager i uken (om jeg er heldig) at vi klarer å treffes. Denne uken feks, får jeg kanskje sett ham i et par timer på søndag - hvis han orker (gutta boys skal ha lan...)

Det har i det siste vært perioder hvor jeg har sett ham én gang på to uker. Dette kan da umulig være normalt?

Eller er det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor gamle er dere? Hvor lenge har dere vært sammen?

Skrevet

Hvor gamle er dere? Hvor lenge har dere vært sammen?

23 og 25, 2 1/2 år sammen..

Skrevet

Samma hvordan vi andre har det og hva som er "normalt". Er du ikke fornøyd med hvor ofte dere møtes sammen? Så får du egentlig bare ta det opp med han. Flytte sammen også, kanskje? Når begynte det å bli så "få ganger" dere så hverandre?

Skrevet

Men jeg kan godt nevne hvordan jeg og min kjæreste har det;

Vi har vært sammen i 7måneder, og vi ser hverandre 1/2/3 ganger i uka.

Skrevet

Som Ahurorah sier, det er ikke hvordan andre mennesker har det som er viktig, det er hvordan dere har det og om du er fornøyd med det eller ikke. Noen er sammen hver dag, andre et par ganger i uka, men så lenge det er en ordning som passer for dem er det ene like normalt som det andre.

Når det er sagt virker det jo som om dere ligger på nedre del av skalaen, og det er jo tydelig at du ikke er så fornøyd med det. At dere jobber motsatt er vel det største problemet, og det er det kanskje ikke så mye å gjøre med? Dere er ikke klare for å flytte sammen da? Da ser dere jo hverandre litt "innimellom slagene", om ikke annet?

(Og for å svare på spørsmålet ditt, selv om det ikke er så relevant; bortsett fra noen dager i jul og påske har jeg vært sammen med kjæresten min hver eneste dag i de seks månedene jeg har kjent ham. Men vi er nok litt ekstreme andre veien...)

Skrevet

Innan jag och min käresta flyttade ihop så bodde vi i olika städer och sågs var 14:e dag ungefär. Ibland mer sällan än så.. Det finns liksom ingenting som heter "normalt", om det funkar för er så är det ju bra! Funkar det inte så är det inte bra. Men visst är det kanske lite märkligt med tanke på att ni ändå bara bor 10 minuter ifrån varandra, haha. Men som sagt: funkar det för er så är det inte något konstigt med det. :)

Gjest Vitaminbjørn
Skrevet

Vi treffes et par ganger i året. Men så er vi på forskjellige kontinenter, så har en del å si.

Som de sier over, så har det lite å si hvordan -vi- har det, når -du- ikke er fornøyd.

Vil du se han mer må du nesten si ifra om det.

Skrevet

Før jeg og min kjære flyttet sammen, så vi hverandre hver helg, eller annen hver helg. Vi bodde da 4 timer fra hverandre med bil, eller 3 med båt og buss.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Før vi flyttet sammen møttes vi hver dag (Bodde 100 m fra hverandre).

Skrevet

Grunnen til at jeg lurer på hva som er normalt er rett og slett fordi jeg lurer på om jeg krever for mye når jeg vil prøve å treffes oftere. Jeg har sagt ifra til ham ved flere anledninger at jeg synes det er vondt å ha det som føles som et avstandsforhold når vi egentlig bor så nær hverandre. Til tider føler jeg faktisk at jeg ikke har en kjæreste i det hele tatt, men en kompis jeg treffer en sjelden gang og ser på tv med i 3 timer før vi har sex og han drar hjem.

Men jeg vil ikke gi slipp på ham på grunn av dette om det likevel er ganske likt i de fleste forhold..

Skrevet

Om du inte mår bra så är det ju inte "normalt" med dina mått mätta. Och jag tycker inte att du ställer för höga krav bara för att du vill träffa din käresta oftare. I ett förhållande ska man längta efter varandra! Och det är ju jättetrist att han inte längtar efter dig lika mycket som du längtar efter honom. Den enda lösningen på problemet är ju att ni pratar med varandra och får klarhet i hur den andra tänker och känner. Ni kanske kan kompromissa och komma överens om en "limit" om hur många dagar som får passera utan att ni ses. Eller något sådant.

Har det varit så här hela tiden eller är det någonting som smugit sig på den sista tiden? Det är lätt hänt att man tar varandra för givet när man varit tillsammans länge och det är lätt att man glömmer att man fortfarande behöver jobba på förhållandet. Det kan ju också helt enkelt vara så att ni håller på att växa ifrån varandra? Fråga honom.

Lycka till! Ni kommer nog fram till något klokt. :)

Skrevet

før jeg og kjæresten flyttet sammens å vi hverandre nesten hver dag. han bodde alene å det var naturlig at jeg da overnattet mer hos han en omvendt. jeg synes dere skal tenke på muligheten for å bo sammen. dersom en av dere bor alene kan dere prøve å bo sammen over en liten periode før dere tar steget. dersom det ike funker har dere muligheten til å gå tilbake til å bo hver for dere... det kan vel og tenkes at en av dere har muligheten til å bytte litt vakter innimellom slik at dere får litt mer tid sammen?

Skrevet

Grunnen til at jeg lurer på hva som er normalt er rett og slett fordi jeg lurer på om jeg krever for mye når jeg vil prøve å treffes oftere. Jeg har sagt ifra til ham ved flere anledninger at jeg synes det er vondt å ha det som føles som et avstandsforhold når vi egentlig bor så nær hverandre. Til tider føler jeg faktisk at jeg ikke har en kjæreste i det hele tatt, men en kompis jeg treffer en sjelden gang og ser på tv med i 3 timer før vi har sex og han drar hjem.

Men jeg vil ikke gi slipp på ham på grunn av dette om det likevel er ganske likt i de fleste forhold..

Flytt sammen? Eller er det out of the question? :sjenert:

Skrevet

Vi bor 6 mil fra hverandre. På grunn av jobb og studier treffes vi et par dager annenhver uke.

Skrevet

Har det varit så här hela tiden eller är det någonting som smugit sig på den sista tiden?

Mnjai. Hehe.

Vi bodde enda lenger fra hverandre i begynnelsen av forholdet, en halvtimes kjøretur. Da møttes vi enda oftere. Så flyttet vi sammen altfor tidlig, og bodde sammen i underkant av et år. En krise i forholdet (sykdom, abort, etc) gjorde at det ble slutt mellom oss og vi flyttet fra hverandre. Så ble vi sammen igjen i fjor høst, og det har vel egentlig mer eller mindre vært sånn siden da.

Jeg tror han rett og slett har det veldig greit sånn som vi har det. Han spiller mye data og jeg vet at det sluker timesvis av livet hans. Han jobber, kommer hjem, og spiller med kompisen sin som han bor med nå.

Dette gjør at 80% av kommunikasjonen mellom oss går gjennom MSN.

Jeg vet at han er veldig glad i meg og at ingen av oss egentlig har noen planer om å gjøre det slutt, men jeg tror rett og slett at han har det litt FOR komfortabelt, han får i både pose og sekk fordi han kan game med kompisene sine til han blir grønn og blå, og vi holder samtidig et jevnt kommunikasjonsnivå.

Huff... nei... jeg liker ikke å ha det sånn som dette.

Nå har jeg jo prøvd å snakke med ham om dette flere ganger, føler at jeg kanskje bør tenke litt nytt nå. Hva tror dere om at jeg slutter å være tilgjengelig for ham på MSN, og sier (ikke på en sur måte) at fra nå av får han ringe meg og treffes om han vil? Blir det barnslig og dramatisk av meg?

Skrevet

Flytt sammen? Eller er det out of the question? :sjenert:

Jeg vet at det hadde gjort ting ti tusen ganger enklere, men vi er egentlig på helt feil stadie i forholdet til å flytte sammen helt enda :( Sukk.

Skrevet

Da kjæresten og jeg ikke bodde sammen, møttes vi hver uke. Han bodde på sørlandet, jeg på østlandet. Jeg valgte å pendle hver uke mellom han og foreldrene mine.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Jeg sier bare lykke til. :klemmer: Du får være mindre tilgjengelig, kanskje. Jeg har litt av det samme problemet at han spiller utrolig mye (Age of conan), men vi ble enig om at vi skal ha noen faste dager hvor han er med meg og noen dager han gamer. :)

Skrevet

Enig i at det kommer helt ann på en selv og den man er sammen med hvor ofte man treffes.

Når jeg hadde kjæreste sist, så traff vi hverandre 1-3 ganger i uka. Det kom helt ann på hvordan vi jobbet. Siden vi begge jobber skift og jeg studerer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...