Ronja Skrevet 16. september 2003 #1 Skrevet 16. september 2003 Noen som har prøvd å lage denne desserten? Jeg har lyst til å prøve, finner mange oppskrifter i bøker osv men alle er forskjellige. Lurer derfor på om noen har en god oppskrift å anbefale?
Gjest Jamila Skrevet 16. september 2003 #2 Skrevet 16. september 2003 Jepp, alle oppskriftene er forskjellige, men de fleste er gode! Jeg bruker ikke en fast oppskrift, men omtrent slik: 3 egg + noen ss sukker piskes til dosis. Bland dosisen med en boks mascarponeost. Røres rundt til en jevn masse. Kok kruttsterk kaffe, ca en kopp. Ha i 2 ss likør eller cognac. Ta en pakke ladyfinger kjeks (får du kjøpt på store supermarkeder) og dypp kjeksene i kaffe/likørblandingen. Legg kjeks og mascarponekremen lagvis i en form. Jeg syns det smaker best dersom kjeksen er dyppet gjennomvåt i kaffe og har et 1 cm tykt kremlag mellom lagene. Fyll formen til det er tomt for kjeks og krem. La den stå i kjøleskap til den skal spises, den er best etter noen timer. Rett før servering sikter du over et tynt lag kakao.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå