Gå til innhold

Hva savner man fra Norge når man er i utlandet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

En venninne av meg bor for tiden i USA, og siden hun snart har bursdag tenkte jeg å sende en liten overraskelsespakke til henne med diverse småting.

Har foreløpig kjøpt litt forskjellig sjokolade, pålegg og den siste Stieg Larsson-filmen, men skulle gjerne ha fått noen forslag på noe mer. Nå står det helt stille for meg hva man kanskje savner, det trenger ikke å være mat, men ikke noe store greier liksom...

Vil ikke spørre henne om det, da det som sagt skal være en overraskelse... :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

innenfor pålegg dette da, brunost,leverpostei (for de som like det) Norskt potetgull

Noen norske blader evnt. bøker? Ved siden av filmen?

Dumt at en ikke kan sende ekte norske jorbær eller helst markjordbær.Mest norske av det norske-Naturen

hmm der fikk jeg en ide. haha Har venner i usa selv og liker å sende norske ting innimellom

Gjest Vitaminbjørn
Skrevet

Jeg savnet salt lakris dypt...de har jo bare søte ting der borte.

Og pass på at dvden er riktig sone om hun ikke har en sonefri dvd spiller.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Ostepølser og baconpølser ..generelt pølse i brød savner jeg, spesielt om sommeren. :| Jo, og vestlandslefse.

Utenom det, ikke en shit.

Skrevet

Jeg savnet salt lakris dypt...de har jo bare søte ting der borte.

Og pass på at dvden er riktig sone om hun ikke har en sonefri dvd spiller.

"Norske" blad og aviser: Se & Hør, Her og nå, KK, det nye, costume etc. !!

var kjempeglad når jeg fikk vaffeljern.

Tørrfisk

Tacokrydder (men det var jo ikke et sted hvor de har TacoBell ...)

brun saus

fiskekaker (kanskje vanskelig å sende?)

Candy King smågodt :)

... kommer ikke på mer nå, men det gjør helt sikkert du ;)

Skrevet

Da jeg var i utlandet i fire måneder med en gruppe nordmenn var det særlig melkesjokolade og makrell i tomat som dukket opp i sånne pakker. ååå, så godt det var! ;)

Gjest padawan
Skrevet

jeg tror typisk særnorskse ting dukkr opp blandt folk som har bodd lenge i utlandet. vaffler, melkesjokolade og geitost.

Skrevet

Brunost, makrell i tomat, freia melkesjokolade, solo, kvikk lunsj.

Skrevet

Dem har ikke lomper i utlandet, haha. Så kanskje lompe. Jeg var i vietnam i 2måneder i sommerferien, jeg savnet mest...godteriet? :sjenert: Pappa er Færøysk og han får tilsendt Færøyske aviser/blader gjevnlig. :gjeiper:

Skrevet

det tenkes at hun kunne tenke seg bilder av venner og familie. du kan jo lage et lite album til henne, eller en kort film hvor alle sender en hilsen?.

Skrevet

Du kan jo kjøpe kjøttkaker i brun saus, på boks. Det var helt himmelsk husker jeg. :rødme:

Gjest Huffsa
Skrevet

Det jeg savner mest når jeg er i utlandet er;

Imsdal

Sørlands-chips

Melkesjokolade

VG

Ordentlig Cola (Utenlansk cola smaker nesten alltid vondt :( )

Salt Sild

Skrevet

Jeg bor i sverige og her finnes det faktisk både brunost, jubelsalami og jarlsberg-ost. Men det jeg savner aller mest er norsk sjokolade (smash) og norsk brød. Brødet her er ikke som hjemme. Og jeg savner tine iskaffe. (Og selvfølgelig venner og famile:))

Gjest Badabing
Skrevet (endret)

Norsk sjokolade, avis, potegull, makrell i tomat.

Det var helt fantastisk når jeg fikk besøk av noen som hadde med seg norske aviser til meg, det blir absolutt ikke det samme med nettaviser! Og det virker som ingen får til det samme crispy potetgullet som vi gjør ;)

Og grovbrød er heller ikke dumt nei, brødet i USA er begredelig!

Endret av Badabing
Skrevet

Den beste gaven jeg fikk da jeg studerte i utlandet, var en film/dvd som min lillesøster hadde laget. Hun hadde filmet familie og venner, rundt omkring der jeg pleide å være når jeg var hjemme. Med små intervjuer;-) Ble så rørt at jeg satt å gråt...

Skrevet

Pleier ikke være så lenge i utlandet at jeg savner noe særlig, bortsett fra når jeg er i Sverige. Det er en ting svenskene ikke er gode på (i tillegg til en del andre land også) som Norge er kjempeflinke til, og det er å bake skikkelige kneipp/grovbrød!

I Sverige og mange andre land så har de ofte mye søtere brød, og som i tillegg er ganske myke.

Heldigvis har jeg funnet en baker 20 minutter unna der vi bor når vi er i Sverige, som baker en type brød som er ganske likt norsk kneipp :fnise:

Skrevet

Brunost, makrell i tomat, enkelte typer smågodt, smurfedrops, potetgull med paprika, ordentlig grovbrød. Samt norske tegneserier, og norsk jule/påskepynt.

Skrevet

Kan kanskje være greit å tenke på at pakka fort bruker 1-2 uker på å komme fram, så kjøle- og ferskvarer er en dårlig idé.

Jeg ville sendt typisk norsk godteri (du vet jo sikkert hva hun liker) og melkesjokolade. Stratos!! Også ville jeg sendt en haug av jenteblader. Aviser leser hun sikkert på nett. Makrell i tomat.

Snill du er:)

Gjest Pippelipp
Skrevet

Mor og far sender Brunost, mills blå kaviar, makrell i tomat (stabburet) svolværpostei, melkesjokolade, nonstop, tørrfisk til min mann..., tyrkisk pepper, sirup. Jeg kjøper alltid solo og smash når jeg er hjemme. Og prim.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...