Gjest AnonymBruker Skrevet 21. april 2010 #1 Skrevet 21. april 2010 Hei! Vi er ferdig utredet og skal søke om ivf. Men hvor?? Vet ikke om jeg orker mer venting nå, og vurderer derfor privat behandling. Noen med erfaring fra privat klinikk? Ser de har prislister på hjemmesidene sine, men syns likevel det er vanskelig å skjønne helt hva prisen blir - både for 1 forøk og for 3... Kjøpte dere 3-pakkeløsning eller betalte pr. forøk? Hvor lang tid tok det fra dere sendte søknad til dere fikk svar, og så til selve ivf-behanlingen? Hvilken klinikk valgte dere? Hvorfor...?
IrmaAdele Skrevet 21. april 2010 #2 Skrevet 21. april 2010 (endret) Hei. Vi tok et prøverørsforsøk hos Aleris i August-September i fjor mens vi ventet i den offentlige køa hos Ullevål. Grunnen til at vi valgte Aleris og ikke volvat var at Aleris var billigere. Men vi har kjempe fornøyd hos Aleris, bare triveligere mennesker og man føler seg virkelig ivaretatt og at de bryr seg om deg. Det faglige var heller ikke noe å sette en finger på. Anbefales. Siden vi bare skulle ha det ene forsøket hos Aleris, og eventuelt gå over til det offentlige siden benyttet vi oss ikke av 3 pakningen. Jeg bare ringte Aleris og fikk time til forsamtale der et par uker etterpå. Så fikk jeg sykehuset vi var utredet på til å sende over våre papirer til dem, samtidig som de sendte papirer til Ullevål. Forsamtalen var like før sommeren. Siden alt på klaffe med sykluser og slik fikk vi ikke komme igang før i August, siden fertilitetsklinikken hos Aleris er stengt i Juli (på lik linje med de fleste andre fertilitetsklinikker i landet). Så dette er venting som vi uansett måtte ha hatt hos Ullevål. Hadde det ikke vært for sommeren, hadde vi kommet i gang med en gang etter forsamtale. Vet ikke hva ventetiden på forsamtale ligger på hos Ullevål nå, men da vi søkte var den 6 måneder, hos Aleris ventet vi altså bare et par uker. Selvfølgelig må du ut med mere penger, men får oss var det totalt verdt det. Var så lei av å vente at jeg var helt ødelagt på det tidspunktet. Heldigvis slapp vi også unna forsøk hos Ullevål siden spiren satt på forsøket hos Aleris. Om cirka 6 uker får vi en liten prins:D Endret 21. april 2010 av IrmaAdele
Gjest AnonymBruker Skrevet 23. april 2010 #3 Skrevet 23. april 2010 Hei. Vi tok et prøverørsforsøk hos Aleris i August-September i fjor mens vi ventet i den offentlige køa hos Ullevål. Grunnen til at vi valgte Aleris og ikke volvat var at Aleris var billigere. Men vi har kjempe fornøyd hos Aleris, bare triveligere mennesker og man føler seg virkelig ivaretatt og at de bryr seg om deg. Det faglige var heller ikke noe å sette en finger på. Anbefales. Siden vi bare skulle ha det ene forsøket hos Aleris, og eventuelt gå over til det offentlige siden benyttet vi oss ikke av 3 pakningen. Jeg bare ringte Aleris og fikk time til forsamtale der et par uker etterpå. Så fikk jeg sykehuset vi var utredet på til å sende over våre papirer til dem, samtidig som de sendte papirer til Ullevål. Forsamtalen var like før sommeren. Siden alt på klaffe med sykluser og slik fikk vi ikke komme igang før i August, siden fertilitetsklinikken hos Aleris er stengt i Juli (på lik linje med de fleste andre fertilitetsklinikker i landet). Så dette er venting som vi uansett måtte ha hatt hos Ullevål. Hadde det ikke vært for sommeren, hadde vi kommet i gang med en gang etter forsamtale. Vet ikke hva ventetiden på forsamtale ligger på hos Ullevål nå, men da vi søkte var den 6 måneder, hos Aleris ventet vi altså bare et par uker. Selvfølgelig må du ut med mere penger, men får oss var det totalt verdt det. Var så lei av å vente at jeg var helt ødelagt på det tidspunktet. Heldigvis slapp vi også unna forsøk hos Ullevål siden spiren satt på forsøket hos Aleris. Om cirka 6 uker får vi en liten prins:D TR her Oi! Går det ann å ta et "venteforsøk"!! Det har jeg ikke hørt før, og ikke tenkt på selv heller... Det er i grunn et veldig bra tips Bare litt usikker hva som skjer hvis vi setter i gang på Aleris, og samtidig får innkallelse fra Riksen om at de feks vi at jeg skal ta lap ol! Kanskje jeg må ringe Aleris til uka bare for å sjekke om det er sjangs for å få til et forsøk før sommeren! Ble litt gira nå, takk for svar! Noen flere som har tips og råd?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå