Gjest Nedfall Skrevet 7. mai 2010 #21 Del Skrevet 7. mai 2010 Man har fundert på om det kunne være en mulighet for at Neanderthalere og homo sapiens kunne ha blandet seg. Men det har vært basert på noen få funn av skjeletter av barn som viste trekk som var forenlig med begge grupper. Så vidt jeg skjønner, har det ikke vært mulig å egentlig underbygge antakelsen. Så det har altså vært på det spekulative planet. What if...? Det nye her, er at man har funnet noe i DNA som underbygger det litt mer solid. Genetiske spor er mer pålitelige enn anatomiske. Hmm.. så vidt jeg har fått med meg er det noe mer enn noen få funn, men det varierer hvor utpregede trekk endel av skjelettene har. Noen har mer tydelige trekk enn andre. Årsakene til at det har blitt funnet lignende trekk, har det vært mye spekulasjon om, alt fra at de levde under samme forhold (miljøpåvirkning), til faktisk slektskap (krysninger). Men nå ser det ut til at "krysningsteorien" får ett oppsving, ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trajan Skrevet 7. mai 2010 #22 Del Skrevet 7. mai 2010 Neanderthals, Humans Interbred—First Solid DNA Evidence http://news.nationalgeographic.com/news/2010/05/100506-science-neanderthals-humans-mated-interbred-dna-gene/ Det ser ut til at jeg har tatt feil ja ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skrue Skrevet 8. mai 2010 #23 Del Skrevet 8. mai 2010 Jeg tviler på at det var krysninger mellom neandertalere og homo sapiens. Det er nok fult mulig at de kanskje hadde sex med hverandre men jeg tviler egentlig på det Det eneste man kan nesten være helt sikker på er at det var sex mellom artene. Se bare hva mennesker av idag kan få seg til å gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trajan Skrevet 9. mai 2010 #24 Del Skrevet 9. mai 2010 Det eneste man kan nesten være helt sikker på er at det var sex mellom artene. Se bare hva mennesker av idag kan få seg til å gjøre. Er det noe jeg er dritt lei av og se. Så er det mennesker som prøver og finne på unnskyldinger for de onde og grussome ting mennesker gjør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Venetar Skrevet 9. mai 2010 #25 Del Skrevet 9. mai 2010 Tror du ikke skrue snakket om alle de forskjellige seksuelle preferansene folk har? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skrue Skrevet 12. mai 2010 #26 Del Skrevet 12. mai 2010 (endret) Er det noe jeg er dritt lei av og se. Så er det mennesker som prøver og finne på unnskyldinger for de onde og grussome ting mennesker gjør. Jeg unnskylder ingenting. Men, faktum er at siden slikt skjer idag, enten man liker det eller ikke. Da kan man være sikker på at det skjedde i tidligere tider også. Å anta noe annet ville være naivt. Kan ikke blande moral inn i dette. Endret 12. mai 2010 av skrue Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 18. juni 2010 #27 Del Skrevet 18. juni 2010 Neadertalerene har aldri eksistert Joda, snakker med en på nettet akkurat nå.... ;-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 30. juli 2010 #28 Del Skrevet 30. juli 2010 På en forelesning på UiO for noen år siden sa de at noen av dagens mennesker i Europa har samme nervebaneløsning i kjeven som neandertalerene hadde. Det er jo et godt tegn. Og, jeg mener i hvert fall at det sier seg selv at de to menneskegruppene hadde sex. Om det var vanlig eller kun ved tvang etc, er vanskelig å si. Men sexdriften året rundt hos mennesket er ikke noe som er kommet nylig :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysan Skrevet 23. august 2010 #29 Del Skrevet 23. august 2010 Leste nylig i et svensk vitenskapsblad, at alle utenfor Afrika har neandertalgenene i oss. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå