Bringebærjenta Skrevet 21. april 2010 #1 Skrevet 21. april 2010 Noen som har erfaring med maur i leiligheten? Det er disse små sukkermaurene. Vi har satt opp noen små bokser med gift, men det blir bare verre og vi finner ikke ut hvor de kommer inn. Er det noen som vet hva man kan gjøre eller om noen sprayer eller produkter som fungerer? Vi lar aldri mat stå fremme, vasker benker og søppelbøtter godt også tømmer vi søppel minst en gang om dagen.
leirbål Skrevet 21. april 2010 #2 Skrevet 21. april 2010 Kjøp maurpulver på Jernia el. og strø et tynnt lag langs alle ytterveggene. Pass godt på om du har barn eller dyr, det er giftig. Etter noen dager vil maurene være borte. Nei, bokser har aldri virket hos oss heller. Men dette er effektivt.
Gjest ThatWoodcut Skrevet 21. april 2010 #3 Skrevet 21. april 2010 Da jeg var liten hadde vi masse tissemaur i hagen, som etter hvert fant veien inn. Bestemor pleide å bruke JIF for å sperre veien. Eller Zalo tror jeg også fungerer. Hvis dere finner ut hvor de kommer inn kan dere jo prøve å lage en demning av JIF?
O'hara Skrevet 21. april 2010 #4 Skrevet 21. april 2010 Det jeg har fått tips om, er å ta kontakt med Skadedyrsbekjempere med en gang. Ved å bruke slike giftmidler man får kjøpt ulike plasser, så tar man ikke rotta på de virkelige problemene og det vil bli vanskeligere for Skadedyrsbekjempere å ta knekken på de senere.
Green Lady Skrevet 21. april 2010 #5 Skrevet 21. april 2010 Det har ingen hensikt å plassere gift "i vildens sky". Det må så nærme tua som mulig. Dette for at de arbeiderne som tar med seg giften, ikke dør på veien før de når dronningen. Når dronningen er død, oppløser alt seg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå