Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei hei.

Jeg er en små trøtt mor til ei lita jente på 11mnd.

Hu sover på eget rom og har gjort det i 4mnd nå.'

Overgangen gikk kjempe fint og hu sov mye bedre, men det ble det bratt slutt på for 2mnd siden....

Ca rundt 04 tiden på natten er hu ikke int. i å sove mer....

(ikke hver natt, men ganske ofte!)

Jeg hører forskjell på "vondt i tenna grining" og "vil ikke sove mer grining"!

Jeg har prøvd å la henne ligge å gråte fra seg, noe som som regel funker, men det tar litt tid og så tålmodig er ikke mannen min!!!

Han mener det bare er til å stå opp og de sitter å leker midt på natta....

Dette synes jeg er feil!

Jeg har hørt at man ikke skal ta de opp når de gråter!

Er det noen som har noen tips og trix???

Begynner å bli litt lei!!!

:natti:

Videoannonse
Annonse
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Sover hun mye på dagen?

Her måtte vi kutte ut en lur på dagen fordi snuppa våknet, og var lys våken hver natt klokken. Det tok litt lid, og det kunne aboslutt virke som om hun hadde behov for den lurer vi tok bort på dagen, men det hjalp. Ble noen dager med mye sutring, men det gikk over.

Hvor har du hørt at man ikke skal ta de opp når de gråter?

Det er jo opp til foreldrene å bestemme, men her i huset hører vi på nå snuppa sier i fra, og tar henne opp.

Skrevet

Det er vel helsesøster som har sagt du ikke skal ta henne opp? Du bør ikke la så små barn ligge og gråte lenge alene, det er ikke bra for dem. Men jeg er enig at det ikke er greit å starte dagen klokken fire om natten. Når legger du henne om kvelden?

Skrevet

Men kjære vene, du kan da ikke la henne ligge og gråte? Jeg er voksen, men sliter av og til med søvnproblemer. Hvis jeg da var fysisk ute av stand til å komme ut av senga på egen hånd, ville jeg også blitt temmelig desperat. Prøv heller å kutte ned på dagsoving, og legg henne gjerne litt tidligere på kvelden. Merkelig nok kan overtrøtte barn ofte sove dårligere og kortere.

Skrevet

Det er jo forskjell på å ta henne opp og trøste henne, og på å ta henne til å leke. Hva om dere prøver å ta henne opp og roe henne, men så legger henne ned igjen? Flere ganger om nødvendig..

Jeg er nok ikke den beste til å gi råd, vi har en baby på 8 mnd. som ikke får til å sove om natten. Eneste måten er dersom babyen får sove sammen med meg, og heller ikke da sover h*n lenge om gangen. Men jeg velger det i stedet for å ta barnet opp og leke. Hvis barnet hylskriker og har det vondt tar jeg det opp og skifter bleie, og lar den sprelle litt, men så legger vi oss igjen, jeg prøver å ha på lite lys, og være mest mulig rolig..

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...