Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en eks jeg er venn med (ikke noe mer en det på 3 år) han har ny dame og jeg har type så vi er kun venner og vært dette lenge. Ingen intim kontakt bortsett fra en klem når vi treffes og en når vi går fra hverandre.

Vi skal på en konsert på lørdag og fordi han bor langt unna så ville han gjerne komme litt tidelig lørdagen til meg så vi kunne tilbringt dagen sammen. (trene, skal gi hverandre litt musikk, skravle, kansje se en film og vorse litt osv) vi treffes veldig skjelden pga avstand. Min kjæreste (som jeg ikke deler musikkintressen med) har omtrent flyttet inn til meg, men har fremdeles sin egen leilighet. Jeg har lyst til at min eks skal få komme til meg før konserten men tror min eks og ikke minst min kjæreste vil synes det er litt klamt og være her sammtidig. Derfor vil jeg gjerne at min kjæreste skal dra hjem og være hjemme lørdagformiddag/ettermiddag men om jeg sier det til han er jeg redd han begynner og misstenke noe eller tolke det som om jeg og eks har skumle planer noe vi virkelig ikke har.

hmmmm vet ikke helt hvordan jeg skal løse dette. Tror jeg bare må si til eks at jeg møter han i byen før konserten, jeg ser jo at det er kansje det som blir best for alle parter og ikke minst av respekt for min kjæreste (men har lyst til noe annet da) hva tenker folk om dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du sier det til ham og håper han forstår. Ikke lyv.

Skrevet (endret)

Hadde jeg hadde vært deg så hadde jeg såklart bedt kjæresten min om å bli der. Ta noen øl med dere før konsert, hvorfor skal ikke dette gå da? Han har jo dame, du har kjæreste. Man kan vel klare å oppføre seg normalt i et par timer...

Hadde kjæresten min bedt meg stikke fordi exen kom så hadde jeg vært veldig skuffet.. Da ville jeg heller blitt bedt om å bli, og valgt selv om jeg gjorde det eller dro hjem.

Hvis du velger å be han dra hjem så er det jo du som mystifiserer heller situasjonen her.

Endret av Mir
Gjest padawan
Skrevet

uansett forklaring så tror jeg at jeg hadde vært svært mistenksom hvis kjæresten ville være alene med eks.

Skrevet

Hadde kjæresten min fått besøk av en eks hadde det vært helt greit. Hadde han bedt meg gå fordi han ville være alene med henne, skulle han fått være alene med henne resten av livet for min del.

Skrevet

Så lenge du er ærlig om det til kjæresten din, ser jeg ikke noe problem.

Jeg er også venner med en eks som det ble slutt med for over 5år siden. Alltid vært ærlig med den jeg er sammen med om dette vennskapet med eksen min.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hadde jeg hadde vært deg så hadde jeg såklart bedt kjæresten min om å bli der. Ta noen øl med dere før konsert, hvorfor skal ikke dette gå da? Han har jo dame, du har kjæreste. Man kan vel klare å oppføre seg normalt i et par timer...

Hadde kjæresten min bedt meg stikke fordi exen kom så hadde jeg vært veldig skuffet.. Da ville jeg heller blitt bedt om å bli, og valgt selv om jeg gjorde det eller dro hjem.

Hvis du velger å be han dra hjem så er det jo du som mystifiserer heller situasjonen her.

bra sagt!

om kjæretsen min skulle fått besøk av sin eks - og samtidig bedt meg reise hjem... da hadde ejg nok aldri kommet tilbake.

Gjest nobilian
Skrevet (endret)

Dette blir det nok en sak av siden du har ventet så lenge. Du burde ha fortalt at du ventet besøk straks du fikk vite det. For alle del, ikke lyv. Om typen din ikke er sjalu fra før, vil løgn gjøre susen.

Forøvrig, rent generelt ønsker jeg som type å møte de venner dama mi har, ekser eller ikke. Om jeg skal føle at vi har noen fremtid, er det helt logisk at jeg ihvertfall får hilse på folk som betyr noe for henne.

At du nå planlegger å fortelle typen din om besøket bare fordi det ble praktisk vanskelig å få ham ut av leiligheten, tyder ikke akkurat på at du setter ærlighet veldig høyt.

Endret av nobilian
Skrevet

Dette blir det nok en sak av siden du har ventet så lenge. Du burde ha fortalt at du ventet besøk straks du fikk vite det. For alle del, ikke lyv. Om typen din ikke er sjalu fra før, vil løgn gjøre susen.

Forøvrig, rent generelt ønsker jeg som type å møte de venner dama mi har, ekser eller ikke. Om jeg skal føle at vi har noen fremtid, er det helt logisk at jeg ihvertfall får hilse på folk som betyr noe for henne.

At du nå planlegger å fortelle typen din om besøket bare fordi det ble praktisk vanskelig å få ham ut av leiligheten, tyder ikke akkurat på at du setter ærlighet veldig høyt.

KJæresten har vist lenge jeg skulle treffe denne eksen min og gå på konsert med han men var ikke før i går jeg viste at eks gjerne ville komme hjem til meg fordi vi har såpass god tid før konserten og ingen av oss har mye penger til og farte rundt på div i byen. Kunne vært hyggelig og bare slappet av, ladet opp til konserten min god musikk (musikk min kjæreste hater og skrur av med engang jeg skrur den på)og litt god mat og skravlet men ser jo og at det kan lett missforståes av min kjæreste som tross alt er det viktigste for meg. heldigvis er han ikke sjalu av seg. For min del kan de gjerne hilse på hverandre, men jeg vet ikke om de ønsker dette. virket ikke som eks ønsket og henge sammen med meg og han hele dagen noe jeg igrunn forstår. han vil jo sikkert føle seg utenfor da dessuten er min kjæreste og min eks veldig ulike på de fleste måter.

Gjest padawan
Skrevet

det blir altid (eller i det minste som regel alltid) klein stemning når nåværende og forhenværende kjærester møtes. uansett hvor forskjellige de er så har de iallefall deg som felles punkt i livene sine. ;)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Si det som det er til kjæresten din; at eksen kommer tidligere enn planlagt og at du tenkte han kunne komme på besøk slik at dere kan høre på musikk før konserten. Si også at kjæresten din gjerne må bli med (men advar han om at musikk han hater står på plakaten og at det ikke er til å komme bort i fra. Hvis han hater musikken nok er det mulig han avstår fra invitasjonen kun av den grunn) og at du tenkte det kunne bli koselig om han og eksen din traff hverandre, siden dere fremdeles er venner. Så får han ta standpunkt til om han vil være der selv.

Skrevet

Si det som det er til kjæresten din; at eksen kommer tidligere enn planlagt og at du tenkte han kunne komme på besøk slik at dere kan høre på musikk før konserten. Si også at kjæresten din gjerne må bli med (men advar han om at musikk han hater står på plakaten og at det ikke er til å komme bort i fra. Hvis han hater musikken nok er det mulig han avstår fra invitasjonen kun av den grunn) og at du tenkte det kunne bli koselig om han og eksen din traff hverandre, siden dere fremdeles er venner. Så får han ta standpunkt til om han vil være der selv.

:Nikke:

Skrevet

Forklar situasjonen, og si at du ser gjerne at han er der for å hilse på ham og snakke litt. Om han vil fortsette å være der får være opp til ham og hvordan han føler stemningen er.

Å tilbringe en hel dag sammen med en eks er uansett litt drøy kost for enkelte av oss. At han bor langt unna og må komme tidlig høres jo bare ut som en dårlig unnskyldning for at dere vil være sammen så mye som mulig.

Skrevet

Jeg har en eks jeg er venn med (ikke noe mer en det på 3 år) han har ny dame og jeg har type så vi er kun venner og vært dette lenge. Ingen intim kontakt bortsett fra en klem når vi treffes og en når vi går fra hverandre.

Vi skal på en konsert på lørdag og fordi han bor langt unna så ville han gjerne komme litt tidelig lørdagen til meg så vi kunne tilbringt dagen sammen. (trene, skal gi hverandre litt musikk, skravle, kansje se en film og vorse litt osv) vi treffes veldig skjelden pga avstand. Min kjæreste (som jeg ikke deler musikkintressen med) har omtrent flyttet inn til meg, men har fremdeles sin egen leilighet. Jeg har lyst til at min eks skal få komme til meg før konserten men tror min eks og ikke minst min kjæreste vil synes det er litt klamt og være her sammtidig. Derfor vil jeg gjerne at min kjæreste skal dra hjem og være hjemme lørdagformiddag/ettermiddag men om jeg sier det til han er jeg redd han begynner og misstenke noe eller tolke det som om jeg og eks har skumle planer noe vi virkelig ikke har.

hmmmm vet ikke helt hvordan jeg skal løse dette. Tror jeg bare må si til eks at jeg møter han i byen før konserten, jeg ser jo at det er kansje det som blir best for alle parter og ikke minst av respekt for min kjæreste (men har lyst til noe annet da) hva tenker folk om dette?

En eks er en eks for min del. Skjønner ikke hvorfor man på død og liv skal pleie omgang med en man har hatt et kjærlighetsforhold til tidligere, når man nå er i et nytt forhold.

Synes det er respektløst at du ønsker at kjæresten din skal holde seg unna når du og din eks koser dere.. Hadde jeg fått servert et sånt forslag hadde jeg som de over her gått og ikke kommet tilbake.

Skrevet

jeg synes du skal være helt ærlig mot typen din å si at eksen din kommer på besøk, og at dere skal høre på musikk å vorse litt før dere drar på konsert. Siden du og eksen er venner, så synes jeg at typen din bør hilse på han.La typen din selv bestemme om han vil være med eller ikke. :)

Skrevet

Men det handler jo ikke noe om at de ulike på de fleste områder. Det virker jo nesten som om du ikke vil de skal møtes. Jeg syns det er du som gjør dette suspekt, og at kjæresten sikkert hadde tatt det helt greit.

Har man venner så ser jeg det som normalt at man ønsker at sin egen kjæreste kan hilse på disse, og dette vil jeg si er spesielt viktig hvis en eks er en venn! Da kan det tjene mye å få hilst på, og sette et navn på hvem personen er siden han allerede har hørt om ham og at han skal komme.

Hvorfor skal du forresten ta hva din eks synes om det inn i planene ? Det er faktisk din nåværende kjæreste du skal ta vare på her, og passe på at HAN ikke føler seg utenom, fordi sånn det virker som du tenker, så er det eksen din du tenker mest på her!? Jeg tviler på at du og kjæresten din sitter på fanget og er helt over hverandre til enhver tid uansett, spesielt ikke når dere har besøk, og dette er sikkert ikke tilfellet hvis eksen din kommer på besøk.

Nei, eksen er forelsket i kjæresten sin, og dere er jo bare venner; er det ikke det du sier? Da skal ikke dette være noe problem da.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Spør typen din om det er greit at han kommer, si hva dere har tenkt til å gjøre. Hvis han vil, kan han vel joine.

Skrevet

Sikker på at det ikke er DU som syns det blir litt klamt at de er i samme hus?

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Er ikke dette oppskriften på trøbbel?

Skrevet

Er ikke dette oppskriften på trøbbel?

Den har ihvertfall en del av ingrediensene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...