Gå til innhold

Treningsskravling

Klips

Anbefalte innlegg

Denne uken blir visst litt ufrivillig restitusjonsaktig. Skylder på en mann som jobber for mye. (Og litt hjertet i halsen av alle tusen ting som må ordnes de neste to ukene.) Krysser fingre for en styrkeøkt (litt ut av det blå i forhold til hva jeg ellers gjør for tiden), i morgen og kanskje syv rolige kilometre på torsdag hvis jeg har ekstrem flaks.

Deretter får jeg ta med pulsbeltet til Hemsedal og se om noe kan kalles trening :)

Endret av Klips
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tilbragt tre timer på et treningssenter i dag, jeg. Likevel får jeg det ikke til at jeg har trent mer enn to timer? Og selv de noe ineffektive. Ble en del slarving med *Enigma* og madam_mim. Så innmari hyggelig å trene sammen :)

Og veldig hyggelig at mim sier jeg er sterk, jeg trener jo som dere vet mest for å briefe :sjarmor:

Eller nei, kanskje ikke.

Neste gang må vi gjøre dette uten påfølgende forpliktelser, så kan vi sette oss med en utepils i solen etterpå og slarve mye mer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilbragt tre timer på et treningssenter i dag, jeg. Likevel får jeg det ikke til at jeg har trent mer enn to timer? Og selv de noe ineffektive. Ble en del slarving med *Enigma* og madam_mim. Så innmari hyggelig å trene sammen :)

Og veldig hyggelig at mim sier jeg er sterk, jeg trener jo som dere vet mest for å briefe :sjarmor:

Eller nei, kanskje ikke.

Neste gang må vi gjøre dette uten påfølgende forpliktelser, så kan vi sette oss med en utepils i solen etterpå og slarve mye mer :)

Oh yes! Utepils! :nigo:

Du er sterk, :enig: og jepp, absolutt hyggelig å trene sammen med noen, selv om det ble litt mindre effektivt enn jeg pleier. :) Trivelig med noen å skravle med innimellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner de strake markløftene i lårene allerede, måtte sjekke kalenderen, jeg har ikke tatt sånne siden 19. februar (pluss et forsøk 23. februar, men da glapp jeg bare stangen og ble sur og ga opp). 7 uker siden.

Klarte å få opp samme kilo som jeg ga meg på da, utenom nedtrekk, som jeg uansett aldri har fått dreisen på. Tar ikke riktig sted.

Vi kaller dette en kickstart på ny runde styrketrening nå som skisesongen er over.

Kommer fortsatt til å løpe en del hele sommersesongen, så det blir styrke kun to dager i uken, med få, men effektive øvelser. Hvilke?

1. Knebøy

2. Strake markløft

3. Benk

4. Nedtrekk (og chins)

og

5. Tricepsøvelse med kabel fordi jeg er en halvgammel dame...

6. Noen type mageøvelse i slynge? (Testet slynge for første gang i går, det kan bli gøy, men hvilke øvelser?)

Hva mer må jeg absolutt ha med? Kommer ikke ha kapasitet til å finpusse muskler her og der, men vil få dekket hele kroppen, er det noe jeg mangler?

Mmm, kroppen føles digg, som om jeg akkurat har våknet fra nøyaktig passe mengde søvn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I slynge er hofteflex en kjempefin øvelse. Her kan du f.eks ta:

Hofteflex m/push ups på bosu.

Hofteflex der du trekker først ene beinet, så det andre, og så begge.

Både sideplanke og sideliggende bekkenhev er fine slyngeøvelser

Skal du trene en isolerende tricepsøvelse ville jeg nok tatt med en bicepsøvelse også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hofteflex er å dra bena opp under seg? Hendene på hel eller halv bosu for pushups?

Takk for innspill. Biceps, check. Ellers noe mer på ben/rygg som ikke dekkes?

Var det forøvrig noen teknikkfeil som ble lagt merke til i går?

Middag med svenske og danske kolleger for noen uker siden, de var dypt sjokkert over at jeg kjørte fem minutter til jobb hver dag. Ganske flaut :ler:

Har alltid så mye å dra på (pc, treningsbag, veske) men det kan vel løses med noen gode gamle sykkelvesker vi sikkert har slengende? Etter påske skal jeg sykle til jobb hvis det er ok vær (og jeg ikke skal til Gardermoen).

God og støl, bør ha gått over til lørdag, ellers kan telemark bli bra tøft :ler:

Nå må jeg egentlig ut og fikse ski, langrennsløypene skal visst fortsatt funke.

Elsker å reise.

Hater å pakke.

Endret av Klips
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hofteflex er å dra bena opp under seg? Hendene på hel eller halv bosu for pushups?

Takk for innspill. Biceps, check. Ellers noe mer på ben/rygg som ikke dekkes?

Var det forøvrig noen teknikkfeil som ble lagt merke til i går?

Elsker å reise.

Hater å pakke.

Stemmer det, hofteflex er å dra inn beina under seg. For push ups: bosu med runde siden ned, dra beina til deg, ned i push up etc. Det skal være ustøtt, fordi da blir det ekstra mye stabilisering i core.

Ellers har du jo i grunnen med de viktigste baseøvelsene. En skulderøvelse kanskje? Skulderpress er fint hvis du ikke har problemer med skuldrene.

Jeg holder med deg: Elsker å reise! Hater å pakke! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rakk du?

Ja, det var staaas å trena i lag. Og eg sier det ikkje for å smigra, men fordi det er SANT!!!

Du vinner KG-mesterskapet i ettbeins knebøy. ;)

Pils er veldig bra for restitusjonen, har eg hørt. Stemmer for det neste gang...

Lykke til med ny styrkerunde!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man rekker jo alltid, selv om man ofte blir overrasket når man kommer frem og ser hva man har pakket.

Treningen siden sist lider, dermed får slalom'en på lørdag (hadde ikke telemarkski på Skarsnuten der jeg leide, men billigere og ingen kø) og de slappe 45 minuttene med langrenn på lyng søndag oppvurderes til "trening". Slalom svir fint i lårene det også når man ikke gjør sånt så ofte.

Mandag var den første vårdagen jeg fikk i Oslo, og ble brukt til å så ting i potter og la humla suse. Tirsdag var langt møte i annet land. I dag var det barnebursdag for 14 psykokids :sjokk: . I morgen er det ordentlig bursdag, så da får jeg vel litt dårlig samvittighet av å ta tid til mine greier. Og fredag er.. fredag kan gå. Lørdag er familiebursdag, men lørdag kan gå. Søndag er opp til Hemsedal igjen. Tar med joggesko? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei dette gikk ikke. Starter opp igjen mot slutten av påske. Faktisk ser kalenderen helt frem til sommeren såpass ille ut at treningslogistikeren i meg skal få finfin utfordring.

:sol: GOD PÅSKE :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God påske!!

Er det snø i Hemsedal, da? Vi er på Beitostølen og det er litt krampaktig.. Tung våt snø. Men ungene har funnet seg noen hopp, mannen eksperimenterer med snowboard og jeg er så enkelt skrudd sammen at hvis alle andre har det bra, så har jeg det bra. Deilig med ferie hvertfall!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det rykker i løpefoten når jeg leser innleggene dine; takk for herlig motivasjonsboost! :)

Riktig god tur på fjellet! Vi reiser oppover på fjellet snart vi og, men vi lar skiene stå her hjemme, og tar heller med løpesko og shorts. Neimen ikke dumt det heller.. Løping, for deretter en kald pils i solveggen. I like it! :nigo:

God påske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Veeldig deilig. Vi hadde Snøsprøyt og hekkbølger i bakken, som min kollega face-postet det. Full fokus på at barna skulle få full slalom-glede (og bli friskusbarn), jeg & mini'n i barneområdet, storesøster med de store i ordentlig bakke. Mine telemarkkunnskaper blir uanset litt satt ut når skiene sitter fast i sørpehauger, så ikke noe stort tap, men super ferie.

Så hjem til mann & platting. Latskap nødvendig i hele dag, men klør i treningsfoten, krysser fingre for en rolig syvkilometersjogg i morgen, litt styrke på lørdag og en ny løpings søn/man for å kickstarte treningskroppen igjen. Den blir rar uten (rent psykologisk kjenner man jo forfallet komme. Hvis man kjenner etter.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God påske, Klips! Kos deg med litt restitusjon, du er sporty nok som bare det!!! Og megamaxosterk, men det er liksom allerede nedfelt i stein (eller ka det no kalles, innfelt??).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk. Jeg har jo en snart 40 år gammel kropp å få bikiniklar, så blir bra å kjøre den siste finpussen. Men mest viktig at det føles tomt & daft å ikke kjenne trening i kroppen på nesten ukesvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Haha, det føltes helt motvisende å skrive en snart bikiniklar 40 år gammel kropp. Men skitt au. Den kan glede noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du ser meir bikiniklar ut enn dei fleste eg kjenner i alle fall! Uavhengig av alder på den eine eller andre.

Sitter sjøl og dirrer etter å trena, så eg veit korleis du har det. Det er jo først og fremst veldig veldig kjekt. Kroppen blir så glad av det. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den måtte jeg sette pluss på :)

8 km i dag tidlig, gad ikke følge med på puls, så den ble såklart for høy. I gang igjen.

Edit: med godvilja til: 4 treninger i april. Hu hei, dette blir en dårlig måned. 8 dager igjen :ler:

Endret av Klips
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekket kalenderen for neste uke. Det var en stor tabbe :grine:

Hvordan jeg skal få trent er et stort mysterium. Joda, det er sikkert fysisk mulig, men det blir så mye stress med å få det også til å passe inn. Jobbreiser (alltid tettpakkede), vennskapsgrupper, foreldresamtaler, sene møter.. Vil ha mer påske :(

Edit: denne uke er det jo vi snakker om, det er jo allerede mandag ;)

Endret av Klips
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...