Gå til innhold

Treningsskravling

Klips

Anbefalte innlegg

Veldig bra :)

Da er jeg tilbake etter noen dagers jobbreise uten at tanken på hotellromtrening slo meg en gang :ler:

Planlegger resten av uken med ny motivasjon. Det som skal skvises inn er løpeprogram, styrkeprogram, skitrening samt coretrening (som jeg som kjent er dårlig på å kjøre på egenhånd). Og gjerne litt yoga.

Onsdag 23. feb: løp (fartslek) & fullt styrkeprogram

Torsdag 24. feb: catslide el. yoga (hvis barna vil på barnepassen) eller kanskje helst skitur og situps på kvelden

Fredag 25. feb: løp (5 km rolig) & styrke

Lørdag 26. feb: ski (kanskje med datter, i så fall øve på rolig teknikk)

Søndag 25. feb: løp (fartslek) + catslide

Endret av Klips
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

..og da er det straks bare en måned igjen til jeg skal vurderes mot Q1-målene mine:

:trene: 5 km: 25 min (tvilsomt, beste tur så langt er 3 km på 16 minutter i forrige uke)

:trene: chins: 4 + 4 + 4 (også tvilsomt, merker ingen fremgang, klarte 3 + 2 + 1 sist)

:trene: Antall treninger: 12 uker x 3 = 36 (ligger godt an, 25 treninger etter de første syv ukene)

:trene: Total treningstid: 90 dager x 25' = 2250' (ligger godt an, 1569 minutter etter 53 dager, godt jeg har satt noen oppnåelige mål :fnise: )

:trene: spagaten :sjenert: - har liksom glemt den litt, tror ikke jeg er en tøddel mykere

:trene: 1 stk friskustrenig annenhver uke (greit nok, har to skitreninger og en utejoggings de første syv ukene)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra: Fartslek var litt gøy, med så korte intervaller som to minutter kan man jo dra på litt. Testet 13 km/t på det raskeste av dem i dag, neste gang skal jeg tørre litt mer.

Bra: Hadde visst vært oppe i 184 i puls (to mer en klokken tror), dermed får jeg i hvert fall 1 bpm mer å gå på i hver sone :ler:

Bra: Etter 60-kg knebøyrunden min sa en mann: "Du er sterk i beina dine", og det var jo hyggelig.

Dårlig: Klarte rett og slett ikke holde stangen 8 markløft reps. Ble så :frustrert: at jeg droppet hele øvelsen. Og hva i all verden liksom, jeg klarte det jo forrige uke!

Dårlig: Mann med PT okkuperte chins-stativet, så jeg fikk bare tatt en runde der (jeg er ikke så tøff i trynet at jeg spør om å få komme innimellom mann med PT på akkurat chins :sjenert: )

Droppet arm-settet også, det var litt slæpt av meg, men ikke så nøye.

Nå: glad og fornøyd. Bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KJEMPEbra!

Er fartslek på tredemølla? Har aldri prøvd det, men har lest om det, og fikk inntrykk av at det skulle gjørats utendørs?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og i rekken av kreative løsninger... eller late? Siden det er litt ork å kjøre til skogen i mørket for å gå på ski, benyttet jeg anledningen av at alle naboene er på vinterferie og øvde skiteknikk i oppkjørselen :ler:

Fikk meg 25 minutter med lavpulstrening, og det er jo også en fin ting har jeg skjønt. Lurer på om jeg skal kjøre en runde med 100 push ups-app'en også, så kan jeg liksom kalle det en økt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du stor oppkjørsel? :ler:

Synes det var bra komt påp. Hvis alternativet er å ikkje gå på ski er detta tusen gangar bedre. Kanskje tar du meir i og, når du ikkje får den koselige opplevlsen ved skogen som distraherer.

Eg liker det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: oppkjørslen går forbi flere hus, og er nesten like lang som det strekket vi gikk frem og tilbake på teknikkurset. Den heller litt, og i nedover holdt jeg vekten på ett ben, for det er mye balanse det går på på ski for meg. (aka mengdetrening ;) ).
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første kvartal ;-)

I dag var målet å løpe 5 km med puls under 147, viste seg nesten umulig og max frustrerende, selv om jeg mer eller mindre godtok det etter hvert. Selv i 7 km/t klarte pulsen å snike opp i sone 3. Grrr. Så fikk gleden av å bruke 43 minutter på 5 km.

Dette bør helst være godt for noe.

:gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

No er eg glad eg ikkje har pulsklokka. Lever lykkelig uvitande om soner. :)

Det er mest sannsynlig godt for noe ja. Om ikkje anna så styrker det nok karakteren. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha, da har jeg i hvert fall beviselig hatt puls på 187. Det er opp 5 fra utgangspunktet. Ikke allverden, men litt.

Måtte virkelig trene i dag, men sååå motvillig etter en lang møtedag. Heldigvis kom kollega og nærmest dro meg med, og nå sitter jeg her lykkelig etter:

7x(2+2min) intervalltrening.

Kjørte 12 - 12,5 - 13 - 13,5 - 14 - 14 - 13 km/t på intervallene og rooolig jogg (8,5) eller gåing (6,5) i pausene.

Landet dermed på.... (trommehvirvel).... 5 km på 30 min :lol:

Som om jeg er forhåndsprogrammert på at 5 km tar nøyaktig den tiden uansett hvordan jeg velger å løpe dem.

Deretter loffet vi rundt og styrketrente og skravlet og hjalp hverande (eeh, riktigere: han hjalp meg i benkpress) og utfordret hverandre til ikke en muskel virket lenger.

Niiice :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såå, rolig tempo, er det viktigst for progresjonen at pulsen er under en viss prosent, eller at man kan snakke? 80% 70% 75%

Jeg vet alt handler om puls her nå, men jeg prøver å finne ut av effekten av dette. 6 km med puls under 149 (ny 80% grense) kommer jo til å ta hele kvelden :ler:

Tror jeg må inn på trening&kosthold eller hva det heter og spørre litt.

*pausemusikk*

Tilbake.

Puls altså under 75 eller 80% er lavt nok på rolig tur?

Om ikke annet er det ganske morsomt å følge dette programmet. Nytt opplegg hele tiden liksom. Håper veldig veldig å merke noe fremgang!

Endret av Klips
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og med så rolig tempo må det jo være greit å kjøre to dager på rad. 5km i minitempo på planen i dag, gleder meg jeg. Er jo så lett :ler:

Kanskje ploge litt før mål.. ;)

Deretter en halvtimes core-time, fint å få pisket magemusklene litt av en ivrig instruktør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jogge litt her, jogge litt der, en liten skitur, og i morgen håper jeg å få fylt opp kroppen med den deilige følelsen rett og slett av overdose frisk luft. yess, det blir kollen med barn. Puh, wish me luck!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt herlig. Strålende sol, kaffetermos, blide barn, hauger av folk og Northug på to meters hold. Dessuten fant vi et smart transporttriks. Og på kvelden deilig sigen av mange timers frisk luft.

I dag er det skikurs igjen, og jeg gruer meg litt, gikk jo glipp av forrige gang, er sikkert enda mer dårlig enn de andre nå. Selv om det ikke skulle bety noe som helst, jeg er jo der for å lære, og det er gøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her skulle jeg postet et bilde av Johaug som skikursinspirasjon, men jeg får visst ikke laste opp mer.

"Du har brukt 4,87MB av den globale opplastingskvoten på 4,88MB"

Jeg får nok kanskje heller ikke deltatt på Sentrumsløpet, det er loppemarked i korpset den helgen, og selv om jeg ikke har vært med før, tilsier ryktene at begge foreldre er heltidsopptatte den helgen, og langt fra løper bekymringsløse rundt i sentrum.

Og jeg får i hvert fall ikke vært med på Holmenkollstafetten, for da er jeg i New York.

:sjarmor:

Sånn kan det gå når man begynner å sjekke datoer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...