Klips Skrevet 4. februar 2011 Forfatter #461 Del Skrevet 4. februar 2011 (endret) Hei Mim Tror ikke det sto noe tid på det siste, men jeg skumleste litt, og så det var enda flere programmer der. Jeg løp på 2t08 sist, og det var med litt vannmangel og andre viderverdigheter (les: unnskyldninger), så min ambisjon ville jo være å slå den. Og helst under 2 timer, det er jo den magiske grensen, men det aner jeg ikke om går, kanskje med mer systematisk trening, men det spørs om jeg gidder. Har halvveis lovet meg bort til å løpe Birken i år, det er jo like langt, men i terreng, derfor jeg snuser litt på disse programmene. Men først skal jeg altså sjekke om det er mulig å få de 10 kilometrene nærmere 50-tallet. Tenker jeg starter i dag, bena har vel ikke mye futt etter trening allerede to dager på rad, men programmet starter snilt med 4 km i rolig tempo. Så får jeg løfte litt etterpå, det har andreprioritet en liten stund, og kommer derfor sist. Og etter det er det SKIKKELIG fredag Endret 4. februar 2011 av Klips Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 4. februar 2011 Forfatter #462 Del Skrevet 4. februar 2011 (endret) Nytt løpeprogram. 4 km på mølle, 10 km/t gikk greit. Men mølle er jo ikke det virkelige liv. Etterpå løftet jeg samme som jeg løftet sist. (52,5 knebøy & mark, 35 benk & nedtrekk). Neste gang skal jeg gå ned fra 12 til 8 reps, har helt glemt fra i høst hvor mye jeg kan øke da. Forslag? Nå ødelegger jeg restitueringen med prosecco i stedet for nok mat. Åja, og så brukte jeg litt (eller egentlig det meste) av gavekortet mitt og kjøpte tre nye eh.. underdeler, to løpetightstyper og en litt haremsaktig rosa greie (Treningstøyet er jo alltid til vask, og det er alltids litt morsommere å trene når man kan ha på noe nytt. Samme filosofi gjelder for å gå på jobb.) Endret 4. februar 2011 av Klips Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yoga Skrevet 5. februar 2011 #463 Del Skrevet 5. februar 2011 Nytt løpeprogram. 4 km på mølle, 10 km/t gikk greit. Men mølle er jo ikke det virkelige liv. Åja, og så brukte jeg litt (eller egentlig det meste) av gavekortet mitt og kjøpte tre nye eh.. underdeler, to løpetightstyper og en litt haremsaktig rosa greie (Treningstøyet er jo alltid til vask, og det er alltids litt morsommere å trene når man kan ha på noe nytt. Samme filosofi gjelder for å gå på jobb.) Wow, er 10 km/t snakketempo for deg? Nice! Gratulerer med nytt treningstøy! Jeg er alltid så fornøyd med handelen når jeg har kjøpt det. Ha en fin lørdag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 7. februar 2011 Forfatter #464 Del Skrevet 7. februar 2011 Tja, jeg tror jeg kunne snakket, men var ikke lysten på å slå av en prat med jenta på nabomøllen. Det var jo repriser av Friends å se på. Neida, det ligger vel i overkant av heeeelt rolig, men setter jeg den lavere blir det så innmari dassete løping, mer som å bare ramle bortover. I dag skal jeg etter planen ta økt to, og det har jeg fundert på helt siden jeg sto opp med litt rødvinstungt hode i dag tidlig, men det fine med mål er at da gjør man jo det som må til. Dessuten er det sikkert akkurat det kroppen trenger for å føle seg litt friskere. En halvtime pain. Så da så. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yoga Skrevet 7. februar 2011 #465 Del Skrevet 7. februar 2011 Wow! Jeg gleder meg til jeg kan løpe i 10 km/t og fortsatt snakke- i mer enn korte setninger.. Hva synes du om programmet hittil? (dog kanskje litt tidlig å si noe om det når du kun er på økt to..) God løpeøkt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 7. februar 2011 Forfatter #466 Del Skrevet 7. februar 2011 Vel, jeg klarte IKKE å gjennomføre i dag. Gikk alt for hardt ut. Måtte ha gåpauser. Men det ble fem km på 29 min til slutt, og jeg hadde rett, følte meg uendelig mye friskere etterpå, helt fantastisk faktisk. All tunghet og derpånerver blåst bort. Ah, herlige lille lykkepille. Skal såklart vurdere programmet, men gi det noen uker kanskje. La på en liten arm-økt, 3x12: Bicepscurl og skulderpress 7 kilos manualer, franskpress 13 kilos stang. Tar resten av styrken etter grytidlig spinning i morgen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 8. februar 2011 Forfatter #467 Del Skrevet 8. februar 2011 Ned til 3x8 reps, testet 60 kg på knebøy og strakmark og 40 på benk og nedtrekk. Det gikk akkurat på håret, så da var det vel helt passe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 8. februar 2011 Forfatter #468 Del Skrevet 8. februar 2011 Hadde ellers aldri kastet meg ut i mørke natten med t-skjorta bak frem og halvparten av alt nødvendig glemt om det ikke var for kollega som holdt av spinningsykkel. Det er jammen hyggelig å være to, selv om spinning ikke akkurat er noe teselskap. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 8. februar 2011 #469 Del Skrevet 8. februar 2011 Liker måten alt du gjør virker så ...uanstrengt? Ha ein fin dag! (og kudos for 2t 8min på halvmaraton!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Violet Hill Skrevet 9. februar 2011 #470 Del Skrevet 9. februar 2011 Hei, nå har jeg tittet litt rundt her, og jeg er imponert! Vurderer å begynne å løpe litt mer målrettet selv, regner med å finne inspirasjon her inne Jeg har forresten også polar rs300x og er kjempefornøyd, selv om jeg ikke har gått til anskaffelse av noe ekstrautstyr foreløpig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 10. februar 2011 Forfatter #471 Del Skrevet 10. februar 2011 (endret) Uanstrengt? Morsomt Takk begge to. I dag hadde jeg litt mer hell med progressivt tempo økt, 5 km, økning for hver km fra 9 - 9,5 - 10 - 10,5 og 11 km/t (mot forrige gang da jeg startet friskt på 10 og økte til jeg trodde jeg skulle dette av båndet ) Tok totalt 30 min. Deretter biceps, triceps, skuldre og litt planke (3x1 min med strekkng av vekselvise ben ut til siden) for å kompensere for ingen core-timer med 800 mageøvelser denne uken. Da jeg kom hjem ville datter trene mer, så da måtte jeg først være "lærer" i oppvarming (crazy dancing til the Bongo song). Deretter har vi stått på hodet (det kan jeg og ikke hun), sittet i lotusstilling (det kan hun og ikke jeg), stått på henda mot veggen (klarte jeg elegant på tredje forsøk. De to foregående var ubetalelig dårlige! Tenk at armene bare svikter og man ramler ned på nakken. Det er nemlig det som skjer hvis man glemmer å kalkulere inn at armene plutselig skal bære kroppsvekten og bør strammes til litt. At ikke de havnet på youtube er et tap for menneskeheten.) samt stått i bro (det kan vel ingen av oss med noen utpreget eleganse. Jeg går for en slags firkantbro). Fått 10 min pause nå pga "Supernytt", men fikk ikke lov til å dusje for etterpå skulle vi fortsette. Endret 10. februar 2011 av Klips Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 10. februar 2011 Forfatter #472 Del Skrevet 10. februar 2011 Åja, kjente litt etter på farten, 9 og 9,5 er rolig og koselig, 10 km/t er helt komfortabelt. 10,5 merker jeg kanskje litt, og videre derfra begynner det å bli anstrengende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 10. februar 2011 #473 Del Skrevet 10. februar 2011 Åh er det det ein bruker ungar til? Hm, ligger nok et hakk under deg på fart...men du er så god form at eg ikkje treng å føla meg slækk fordetom! Enjoy supernytt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 11. februar 2011 Forfatter #474 Del Skrevet 11. februar 2011 Ja, unger kan brukes til mye Ikke minst kan de si høyt og uoppfordret ute blant folk "Mamma, du trener hele tiden, du!" (Nesten så jeg lurer på om jeg må trene litt i smug, da jeg snek meg av gårde i dag tidlig igjen funderte jeg på om hun får et litt ekstremt forhold til dette av å se voksne folk skulle på trening til alle døgnets tider.) Energy yoga på morgenkvisten, det er jammen ikke rart jeg ikke kommer i lotusstilling, jeg er flaut stiv den veien. Med strake samlede ben kan jeg legge meg godt til rette med magen flatt langs lårene, men når fotsålene er samlet og knærne ut til siden kan jeg lene meg frem ca halvannen centimeter :klø: Tror det alltid har vært sånn, men det skader jo ikke å prøve å løsne litt den veien. Samme som at jeg fint får hodet i bakken når jeg står med bena ut til siden, men når armene i tillegg skal bak ryggen og nedover (hehe, god forklaring, åpne brystet kaller hun det vel) eller ryggen skal vris til siden i en eller annen stilling man står i (og brystet igjen skal åpnes) da er jeg sikker på at alt sammen bare kommer til å knekke av. Ryggsøyle, armer, skuldre etc. i en haug på gulvet etter meg. Så altså, helt klart noen ting å fokusere på her Etterpå, fit for fight, opp på mølle for å ta min rolige 4 km økt, den siste i løpeprogrammet for denne uken, men det var bare å glemme. Lårene var så sure at det var til å le av. Får se om jeg får skvist inn i helgen. Sånn ja, det var mye prat om ganske lite.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 11. februar 2011 #475 Del Skrevet 11. februar 2011 Er usikker på om eg fulgte heilt den siste yogasaken, men det høres jo ut som du ikkje er så ille mjuk i utgangspunktet? Blir nok fort bedre om du prøver- det er min erfaring. For øvrig erfarer eg akkurat no og at mye løpetrening gjør heile kroppen stiv og sur. Mulig det er meg Håper du får skvist inn løping i helga då! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 11. februar 2011 Forfatter #476 Del Skrevet 11. februar 2011 (endret) Hehe, poenget i yogasaken er at jeg er skikkelig myk noen veier og 90 år gammel andre veier. Mystisk! Prøve å myke opp litt de 90-år-veiene. Mistenker yogastyrke&strekk for sure lår, men det kan såklart være 5 km fra i går, selv om de ikke burde gjøre så stort inntrykk? Nuvel, lyden av fredag: fsssjjjjtt! (lyden av ølboks-åpning, Donald&co ville nok funnet et bedre onomatopoetikon) (Jeg har nemlig skjerpa meg og drikker sjeldnere på ukedager, dermed er det enda gøyere med fredag) Endret 11. februar 2011 av Klips Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Violet Hill Skrevet 11. februar 2011 #477 Del Skrevet 11. februar 2011 Skål! Tar meg et glass vin eller tre og lurer på om jeg kommer meg på skitur i morgen ha en fin helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 12. februar 2011 Forfatter #478 Del Skrevet 12. februar 2011 (endret) Skål right back at ya! Nå er det lørdag, ny skål m.a.o. En ting jeg ikke har turt å si høyt men: jeg har nå ikke vært syk på et år. Alle småbarnsfamilier jeg kjenner, inkludert min egen (to barn + ektemann) har vært syke minst 6 ganger siden denne tiden i fjor. Og jeg? Ikke en eneste av dem. Jeg tror rett og slett det skyldes bare en ting: jevn trening Jeg mener det! Jeg pleide å bli syk som alle andre. Nå skjer det ikke lenger? BANK I BORDET!!!! (og lat som jeg aldri sa det høyt) Endret 12. februar 2011 av Klips Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 13. februar 2011 Forfatter #479 Del Skrevet 13. februar 2011 Litt for mye vin i går, strålende sol og plutselig barnefri: som skapt for å teste snøjogging! (Trening er jo som bevist på mandag som skapt for å jage bort snev av tungt hode og derpå-nerver.) Gikk ned til fjorden og jogget en halvtime på sykkelveien langs sjøen (også kjent som Tour de Finance). Ble 4,76 km i følge RunKeeper. Inkludert gåturen ned og opp fikk jeg rett over en time i frisk (-11) luft og skyfri februarsol. Herlig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yoga Skrevet 13. februar 2011 #480 Del Skrevet 13. februar 2011 Åh, det hørtes ut som en herlig økt! God søndag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå