yoga Skrevet 15. september 2010 #321 Del Skrevet 15. september 2010 Jaja, tror ikke det er noen krise hvis man ikke får trent en periode. Tror vel heller kroppen kan ha litt godt av det. Jeg har mest fokus på løping for tiden, og trives veldig godt med det. Har fortsatt ikke kommet til det punktet hvor jeg stagnerer, så får rett som det er nye personlige rekorder. *nyter sålenge det varer* På mandag skulle jeg ha min første 10km tur, men måtte avbryte fordi jeg vrikka foten langt inne i skogen i mørket. Men foten er bra igjen, så det blir en 5km tur nå etterpå. Bare meg, naturen og musikk på øret! - Herligt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 15. september 2010 Forfatter #322 Del Skrevet 15. september 2010 (endret) Vel, denne uken gjorde i hvert fall ikke underverker for meg Litt svakere, men greit nok. Gikk ned til 6 reps, men glemte å øke antall sett , utenom da jeg kom til benkpressen.Men jeg hadde ikke tid til mer heller. 60 kg knebøy & markløft, fortsatt 40 i benk & nedtrekk. Bare en tre-fire chins, nedtur. Spurte en dame som løfter tungt der om hun kunne hjelpe meg med markløft, altså teknikk, hun syntes det så bra ut, ryggen var i hvert fall rett. Hyggelig å prate litt mens man er der. Veldig gøy å høre om de som synes det er gøy å løpe, yoga Jeg er vel litt lei av de tingene jeg driver med akkurat nå, men gleder meg til pain-in-the-core-time i morgen. Endret 15. september 2010 av Klips Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 17. september 2010 Forfatter #323 Del Skrevet 17. september 2010 (endret) Fredag morgen litt dyne-kose-følelsen fikk meg til å velge energy-yoga i stedet for styrke. Det er jo bare lureri, energy yoga er MYE vondere enn styrke Men jeg vil jo gjerne være myk & smidig katt også, da, så da kommer det vel godt med uansett. Nå kjennes kroppen litt ør. Eller mør. (ligger langt etter skjema for september, for å hente inn trenger jeg 586 min/13 dager = 45 min per dag!) Straks Helg Folkens Endret 17. september 2010 av Klips Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 17. september 2010 #324 Del Skrevet 17. september 2010 Mør kropp høres fantastisk ut. Det vil eg og ha! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 19. september 2010 Forfatter #325 Del Skrevet 19. september 2010 Det er særdeles uproduktivt for arbeidsdagen å starte med mør kropp og mør hjerne. Morgentrening ligger egentlig ikke for meg. Men deilig. Full skulk hele helgen. Ikke så flink til å få til helgetrening. Men er jo ca. alltid i aktivitet likevel, da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 20. september 2010 Forfatter #326 Del Skrevet 20. september 2010 (endret) Tok igjen med nesten to timers trening i dag. Bra økt. Del 1: mølle. Gikk fint å løpe 5,1 km på 30 min, uten å møte noen slit&hat-følelse. Syns likevel det var rart det ikke ble litt lenger da jeg vekslet mellom 10 og 11 km/t. Del 2: styrke. En ivrig personlig trener (som ville selge timene sine, såklart) spurte om å få se på teknikken min da jeg akkurat hadde startet knebøy. Dermed ble det litt spotting, litt ekstra kilo og masse nye tips ettersom han gikk til og fra mens jeg turnerte rundt mellom vektene. OG teknikken min var visstnok veldig bra, det er jo godt å høre. Underpunkt a: ekstra kilo. Knebøy (6 reps) 20 - 40 - 60 - 65 - 65 - 65 Strake markløft (6 reps) 20 - 40 - 60 - 60 - 60 - 60 Benk (6 reps) 20 - 30 - 40 - 40 - 40 - 40 - 45 (siste sett med PT som pushet et par ekstra reps, pluss 6 stk der han løftet og jeg senket) Chins 3 - 4 - 4 (hva skjedde med 5) + mage, nedtrekk (4 sett av 6x40), omvendt roing (4. hakk, 3x8) og step ups (2x10 kg, 3x8 reps) Underpunkt b: Denne PT mente tre ganger i uken var litt mye for såpass tunge ben-økter og at jeg kunne få større progresjon med bare to. Samt lengre pauser (3 min). Han foreslo også, som alternativ til å starte om igjen med nye 12 reps uker etter disse 6 reps ukene å veksle mellom 4 uker utholdende styrke, 4 uker muskelbygging og 4 uker med noe jeg ikke husker hva han kalte, men som innebar mye spenst, hopping opp på kasser og sånn. Har dette noe for seg? Vil jeg ikke miste mye styrke med 8 ukers "opphold"? For ellers virket det ganske morsomt, slipper bli lei av å gjøre det samme alltid, og ikke får jeg jo til å skvise inn alle forskjellige typer trening jeg ønsker meg i en uke. Utholdende styrke er jo boooring, men jeg tenker at jeg tar masse gruppetimer de fire ukene (power, step styrke, girya..). Og så må jeg leie ham inn som pt for å finne ut hva de siste skal inneholde. Hva tror dere? (Det er altså siste avsnittet dere må lese, hvis dere ikke gidder å lese alt ) Endret 20. september 2010 av Klips Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 20. september 2010 Forfatter #327 Del Skrevet 20. september 2010 Og så skal vi begynne å trene ansiktet. En treningsfrelst kollega mener å ha sett forandringer både på seg selv og andre. Og han vet hva han snakker om ang. trening ellers, så jeg er definitivt interessert. Nærmer meg jo 40 vet dere, jenter, og det er jo ikke bra å se ung og spretten ut bakfra, og så får folk og små barn sjokk når man snur seg. Sååh, jeg venter spent på treningsopplegg. Googler litt selv i mellomtiden. Og så så smart som man føler seg, da (Får vel vurdere å bruke noe annet enn vann og spenol på sikt også kanskje men jeg har jo ikke peiling på kremer og sånt, hvor begynner man? Og virker det virkelig selv om det koster tusen kroner dæsjen?) Men ikke glem å lese siste avsnitt i forrige innlegg, da dere! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 20. september 2010 #328 Del Skrevet 20. september 2010 Eg har lest det men har ikkje så mye å tilføya. Du sier jo egentlig at du har lyst? Har du lyst er det riktig å prøva i alle fall. Kan ikkje heilt se for meg at du mister styrke ved å trena utholdande styrke. Trur det er lurt å variera litt, då blir ikkje kroppen så lei. Har sjøl starta på program som endrer seg kvar 4. veka, spent på det. Trur det har noe for seg. Men eg veit sannelig ikkje om det er lurt å ha styrkeopphold i 4 veker mens du hopper hoppetau, eller ka det var for noe detta innebar. Men det veit nok dei store jentene. Wow til 65 knebøy!! Du er så beyond meg at eg ikkje lenger er misunnelig- du er jo åpenbart kryptonitt-påverka. Gratulerer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 21. september 2010 #329 Del Skrevet 21. september 2010 Nå er det jo ikke snakk om 4 uker uten styrketrening. Tro meg, div. spensthopp er også god styrketrening, det er bare en annen måte å trene på. Blir det for lett i løpet av de 4 ukene du skal holde på er det jo heller ingenting i veien for å gjøre øvelsene litt tyngre underveis. Variasjon er bra, og dette med å variere mellom utholdende styrke, muskelbygging og mer eksplosiv styrke er ikke en uvanlig måte å trene på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 21. september 2010 Forfatter #330 Del Skrevet 21. september 2010 (endret) Kult. Takk. Da tror jeg sannelig jeg tester det. Tror du fire uker av hver er passe, eller litt mye? Tre? Jeg må nok innse at 3 - 4 treninger er det jeg får til per uke på årsbasis for tiden, selv om det blir 5-6 når jeg har tid og inspirasjon (og kanskje 0 når jeg er syk eller bortreist). Tror dette passer meg veldig bra, asså, jeg er ikke så opptatt av å bli sterkest som å bli allround fit. Hoppeøvelsene han illustrerte i farten var hoppe opp på kasse, hoppe mellom utfall med ene og andre benet først, ned i pushup opp i spensthopp. Men jeg får vel ta en time med ham for å få et fullt program. Å gå ned til styrketrening to ganger i uken frigjør jo også tid til mer core og kondis, samt kanskje litt dans, yoga og annen moro Og så må jeg også nevne at jeg digget å gå over til strake markløft, har hatt lyst til det, men tør jo ikke gjøre annet enn en pt forteller meg. Syns teknikken er lettere, samt at det ikke blir så mye bruk av samme muskler som knebøy. Åh, kjære Mim, tror du jeg elsket kryptonitt-kommentaren eller Endret 21. september 2010 av Klips Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 21. september 2010 #331 Del Skrevet 21. september 2010 Superwoman Klips! Hoppeprogrammet hørtes slitsomt og morsomt ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 21. september 2010 Forfatter #332 Del Skrevet 21. september 2010 Det høres forferdelig smertefullt slitsomt ut. Men man MÅ jo bli i steinbra form av det, må man ikke? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 22. september 2010 Forfatter #333 Del Skrevet 22. september 2010 I dag var jo halve jobben i styrkerommet før frokost Men disse chins'a - teknikk, skal man ikke berøre bakken (eller en kasse da, i mitt dverg-tilfelle) mellom? Det er enorm psykologisk effekt i å kjenne mark under tærne mellom repetisjonene, men jeg ser at andre bare dingler, hva er korrekt? Har jeg juksa meg til ekstra chins? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sekretæren Skrevet 22. september 2010 #334 Del Skrevet 22. september 2010 Får du strukket ut skikkelig i armene og ryggen i bunnposisjon? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 22. september 2010 Forfatter #335 Del Skrevet 22. september 2010 Jada, jeg føler det? Står ikke, bare "beføler" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 23. september 2010 Forfatter #336 Del Skrevet 23. september 2010 (endret) Corebar. Veldig tydelig at jeg ikke har trent ordentlig kondis på månedsvis. Kroppen var helt i motstandsmodus: "Hva er dette? Er det virkelig forventet at jeg skal hoppe sånn?" Instruktøren var pilatesdame og forklarte øvelser veldig godt, jeg har fx. vært flink til å stå rett som en strek i planken med bekken innover, men jeg har ikke vært flink til å strekke hjertet fremover. Hun reklamerte for pilates "Du som er så sterk i kroppen ville fått mye ut av det når du gjør andre øvelser..." Men den eneste pilatestimen jeg har testet var så tøffel at jeg egentlig hadde avskrevet hele opplegget. Hmm, kanskje jeg skal teste en med denne instruktøren på, da. Endret 23. september 2010 av Klips Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 26. september 2010 Forfatter #337 Del Skrevet 26. september 2010 (endret) Skulket hele helgen igjen. På tross av høstvær som skapt for løping. Jeg er visst i helt annet modus i helgene, bake brød og sånn Dette nye huset har aktiver hittil ukjente huslige gener. Så september får bare bli en halvlat kosemåned. Jeg trener jo strengt tatt nok likevel. Satser på å løfte noe skrot i morgen tidlig Endret 26. september 2010 av Klips Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 27. september 2010 #338 Del Skrevet 27. september 2010 Fint å gjøra andre ting enn å trena iblant Baking er godt for sjela. Kos deg med skrotet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 27. september 2010 Forfatter #339 Del Skrevet 27. september 2010 Takk takk Irriterer meg at venstrehåndsgrepet ødelegger, siste settet på strake markløft ble bare fire repetisjoner fordi jeg ikke klarte å holde stangen lenger, og nedtrekk bare ga jeg opp (den er jo helt på slutten, da var venstrehånden lam). Jeg kjørte noe omvendt roing innimellom markløften, det var vel ikke lurt. Jeg bør nok ikke bruke armene til noe tyngre enn å børste håret før jeg er ferdig med markløftene mine. Ikke at jeg børster håret mens jeg trener - for et underlig bilde. Mer og mer klar for denne fireukers rotasjonen. Litt lei av det samme alltid, og ønsker å fokusere mer på alle forskjellige sider. Løpe fort, hoppe høyt, løfte tungt. Komme tilbake til styrketreningen med ny giv og noen nye øvelser (noe mer på armer). Om et par uker booker jeg denne PT-mannen. Hvis jeg har råd Innen da tar jeg 70 i knebøy og mark. Kanskje. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kónguló Skrevet 27. september 2010 #340 Del Skrevet 27. september 2010 Kjenner godt til frustrasjonen når grepet er det første som går, samme skjer hos meg når jeg kjører markløft. Grepet blir borte før jeg blir for sliten liksom. Men det bedrer seg nok ettersom vi blir sterke Ellers høres det ut som en spennende måte å trene på, denne 4-ukers rotasjonen. Blir sikkert morsomt! Og jeg tviler ikke på at du når 70kg i mark og bøy kjapt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå