Gå til innhold

Treningsskravling

Klips

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kanskje dette hadde vært noe?

http://sognsvannrundtmedsols.no/

Se også linken i forrige innlegg. Den er fin :)

Det er fine løp det, du kan jo velge selv hvor mange runder du vil løpe ut fra dagsform, vær osv.

Det irriterende når man løper er så klart alle de som løper motsatt vei og som ikke er med på løpet, men løper på egenhånd. Når man ikke er påmeldt og løper på egenhånd er det fryktelig irriterende med alle de gærningene som er påmeldt. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får se. Det kunne vært en fin motivasjon for å få løpt på noe annet enn asfalt. Men mer sannsynlig ville det blitt bare mas og enda et burde å forholde seg til.

I dag var det kake i kantinen igjen, en suveren excuse for en som ikke liker kake til å snike seg for tidlig fra jobb til styrketrening i stedet :ler:

Byttet benk med flyes, skal jo bygge kløft og har så lite progresjon i den benken. Disse øktene jeg får til som alenemamma er jo superkorte (49 min i dag), og blir plukk på øverste hylle av det jeg vil ha. Bedre enn ingenting, tenker jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag: 1) løping.

Fikk til 4,3 km, det er på en måte så lite at jeg lurer på om det er bortkastet, men det er nå i det minste ikke bortkastet på humøret

Tirsdag: 2) styrke.

3x8, bøy&strakmark 62,5, nedtrekk 40-35-35, flyes&franskpress 8kg manualer, situps bosu 2x20

Onsdag: løping - NEI, jeg skulker, ble bare stressa for all jobbskulking og slitne muskler. Skal jo være gøy!

Torsdag eller fredag: 3) løping.

Mølle: 5 km rolig, 3 km måltempo (12 km/t)

Helg/neste uke:

1. styrke (som tirsdag)

2. løping, mølle: 7x800m intervall, gå to minutter i pausene

3. styrke, 3x8: bøy&strakmark 65kg, flyes&franspress: 9kg, nedtrekk: 40kg, mage&chins

4. løpe. 10 km rolig ELLER: 3 runder Sognsvann: rolig - 12 km/t - rolig

Endret av Klips
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såklart akutt dårlig samvittighet for skulk. Men ta deg sammen, kvinnfolk.

Jeg ER i god form

Jeg SER jævlig bra ut

Jeg HAR trent to dager på rad

Jeg VIL IKKE bli en sånn gærning som i DN i helgen, som sier opp jobben for å trene og masserer broccolien.

Så dårlige samvittighet - gå og ta deg en bolle.

Gikk i butikken i stedet, fylte en handlepose med spinat, avocado, mango, jordbær, kylling etc. og stikker snart for å hente vakre barn og fore dem med sunne saker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

NEMLIG! Enig med deg. Og tenk kor kjempekjekt det blir på neste trening, då har du masse energi til overs.

Ka fanden betyr det å "massera brokkolien" forresten? Fikk ikkje kjøpt papirutgaven, og det ser ikkje ut til at dei gidd å legga ut den artikkelen på internetten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, hun ene gikk og knadde litt på broccolibunter innimellom, for da ble de nemlig "kokt" - uten å miste næringsstofffer.

Og hun var på langt nær den minst psyke av dem :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For all del, altså, jeg kunne godt massert broccoli jeg.

Men hvis ALT skal handle om å være sunn tror jeg at jeg ville blitt syk av manglende ... hmmm, finner ikke noe passende ord. Jeg vil heller skjene rundt med et vinglass i ny og ne og få en rynke enn å sperre meg mentalt inne i en ubegrenset mengde sunnhetsregler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja eg og faktisk :ler:

Men hadde nok fort gått lei. Trenger eit litt meir tredimensjonalt liv. Eller ka det kan kallast. Det med rødvin i. ;)

Søren at eg ikkje får lest den artikkelen. Ein pakke bugg til den som gidd å senda PDF til meg. :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest artikkelen, siden jeg vet hvem ei av de som er med i artikkelen er. Hun som "sa opp jobben for å trene", sa jo ikke opp jobben for å trene, men for å jobbe med trening. ;)

Oppdaget flere ting som var tatt ut av sammenheng osv. i den artikkelen, så dermed tar jeg også litt av det som står om de jeg ikke vet hvem er med en klype salt. Klart at en del av dem var rimelig spesielle, og drar ting litt langt, men kildesjekken var jeg ikke imponert over.

Samtidig er det jo greit å få satt litt fokus på det sykelig sunne også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les den artige grautbloggen til ho eine, det var derfor eg fekk det med meg. :)

Jorunalistar skal spissa og konkretisera, det er etter mitt syn ein viktig del av jobben deira. Men det kan ofte gå litt langt, uten at eg kan uttala meg i detta tilfellet.

Ja det er viktig å få fokus på det. Synes sjøl det er litt vanskelig å finna balansen av og til. Høres ut som du har den inne, Klips! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les den artige grautbloggen til ho eine, det var derfor eg fekk det med meg. :)

Jorunalistar skal spissa og konkretisera, det er etter mitt syn ein viktig del av jobben deira. Men det kan ofte gå litt langt, uten at eg kan uttala meg i detta tilfellet.

Ja det er viktig å få fokus på det. Synes sjøl det er litt vanskelig å finna balansen av og til. Høres ut som du har den inne, Klips! :)

Jepp, jeg leser også den. :) Det er greit at man skal spisse og konkretisere, men når man tar ting ut av sammenheng, overdriver etc. så synes jeg det blir feil. Det er greit å holde seg til fakta. Det er bl.a sitert fra flere blogger i artikkelen, der ting er tatt totalt ut av sammenheng, uten noen videre forklaring eller konkretisering og der det dras konklusjoner om manglende kosthold osv.

Ellers leste jeg ikke så nøye om de andre menneskene, jeg leste bare kjapt om grøtbloggeren siden jeg satt på bussen. Har tydeligvis gått glipp av noen morsomme personligheter. :fnise:

Ellers synes jeg hver og en må finne sin egen balanse, og det som passer best for en selv. Det som er riktig for én person er jo ikke nødvendigvis riktig for en annen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere har sikkert rett, jeg vet hvordan jeg irriterer meg når avisene skriver om noe jeg vet noe om :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, når jeg har planlagt at neste økt skal være en løpeøkt så tøff som den jeg har planlagt nå, blir det til at jeg utsetter den og ikke trener i det hele tatt. DET er jo ikke noe smart. Da burde jeg heller trene noe annet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så, da blir det bare en helt vanlig løpetur uten mål eller mening i stedet.

Bør virkelig få sjekket makspuls, lite sannsynlig at jeg har løpt på 90% i en time, er det ikke?

Men jeg gruer meg og utsetter, for makspulstest høres ut som smerte fra helvete :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:)

Så deilig: lat i hodet men rastløs kropp, så da ble det tunge løft :)

(Og dermed hadde jeg mot alle odds fått til fire treninger denne uken, selv om ikke ideelt fordelt.)

Endret av Klips
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og da har vi sparket i gang sykle-til-jobb-sesongen.

Var superflink til det i gamle dager da jeg hadde myyye lenger vei til jobb enn nå. Nå kjører jeg tour de finance mesteparten av morgenetappen, sammen med birken-trenerne i kondomdress i 100 km/t. Og så jeg, med skinnjakke, pc-veske over skulderen, høye hæler og veske i kurven foran :ler:

Sykler København-stil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt jeg trener hele resten av året, for denne våren har det derimot vært ganske dårlig med det.

Nå er vel unntakstilstanden med strålende sol (ingen trening, ingen internetting, ingen dusjing(?!) men sykle til jobb, sykle til byen for å drikke vin med venninner, sykle på tur med familien og bade i sjøen, triks på trampolinen) over for denne gang, og jeg kan legge inn en periode hardkjør i regnværet før neste runde med latmanns livsnyting kommer.

Blitt brun, da :)

Endret av Klips
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nye mål:

Q2 (april-juni 2011)

:trene: Få tatt en makspulstest

:trene: Kjøpe nye løpesko

:trene: Løpe 2-3 g/uke, styrke 2 g/uke, yoga 1-2 g/uke (hvordan skal det gå opp? :klo: )

:trene: Antall treninger: 13 uker x 3 = 39

:trene: Total treningstid: 91 dager x 25 min 2275

:trene: Antall kilometer løpt: 15 per uke = 195 (65 per mnd)

:trene: 1 stk friskustrening annenhver uke = 7 stk (skogsløp, sykkel, fjelltur)

:trene: 5 km: mål 25 min (fortsatt)

:trene: Chins: 4-4-4 (lar denne stå)

:trene: spagaten

Ingen spesifikke styrkemål foreløpig siden jeg er litt ute av gamet.

For safekeeping

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...