Klips Skrevet 27. april 2011 Forfatter #601 Del Skrevet 27. april 2011 På løpeturen mandag ble jeg plystret etter Det hjalp litt (var dagen derpå både i forhold til fest og tung styrketrening. Tung tur, men jeg trengte endorfinene.) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 27. april 2011 #602 Del Skrevet 27. april 2011 På løpeturen mandag ble jeg plystret etter Det hjalp litt (var dagen derpå både i forhold til fest og tung styrketrening. Tung tur, men jeg trengte endorfinene.) Du er jo et riktig snasent lite kvinnfolk så det er vel ganske naturlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 27. april 2011 Forfatter #603 Del Skrevet 27. april 2011 Takk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yoga Skrevet 27. april 2011 #604 Del Skrevet 27. april 2011 Når du har fartslek- eller intervalløkter løper du de inne på tredemølla eller ute? Hvis du løper ute hvordan gjør du det rent praktisk? Jeg har lyst til å ta også de øktene ute , men løper ikke med gps eller liknende, så vet ikke hvordan jeg skal måle fart og lengde.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ms. Raggsokk Skrevet 27. april 2011 #605 Del Skrevet 27. april 2011 Når du har fartslek- eller intervalløkter løper du de inne på tredemølla eller ute? Hvis du løper ute hvordan gjør du det rent praktisk? Jeg har lyst til å ta også de øktene ute , men løper ikke med gps eller liknende, så vet ikke hvordan jeg skal måle fart og lengde.. Lurer på det samme... Og jeg ble også plystret etter her om dagen... Neppe fordi jeg var lekker, for jeg var svett, jævlig og sprutrød i trynet Men du var sikkert lekker ute på løpetur Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 1. mai 2011 Forfatter #606 Del Skrevet 1. mai 2011 Jeg valgte å tolke det som lekker. Jeg trengte det De fleste intervallene har jeg løpt på mølle. Jeg startet dette programmet i vinter og har aldri løpt intervall før. I dag testet jeg ute, hadde sett meg ut et sted med relativ flat grusvei rundt noen fotballbaner. Målte opp 500 m med gps på mobil (via Runkeeper, fin app), men man kan jo måle opp på andre måter? Hastigheten blir litt så som så, for den måler jo ikke steg for steg, det blir noe lag, men jeg fokuserte mest på løpeteknikk, da går det fortere av seg selv merket jeg. Den viste mellom 11/12 og 14 km/t (faktisk 14,75 km/t på det meste), jeg var uansett helt ødelagt på slutten av hver av de 10 500-meterne, men jeg ser at jeg faktisk løp de siste like fort som de første, og det er jo bra. Er fersk på intervall utendørs, men det skal jo være litt lek og moro også, så kanskje ikke så farlig om det er dødsnøyaktig? Men jeg lurer litt på dette, før løp jeg hver sommer den samme 10-11 kilometern på en time hver gang, det var fast rute. Nå som jeg har flyttet og begynt på dette programmet i vinter som jeg liksom skal bli raskere av, synes jeg at jeg har lavere fart når jeg liksom bare jogger meg en tur. Men programmet krever lav puls eller intervalltrening. Poenget er at jeg ikke aner hva som er vanlig tikilometertid for meg lenger, og jeg mistenker at den IKKE er raskere enn i fjor. Men vi får se til sommer'n, når dette programmet er over. Da får jeg finne meg en ny sånn fast turløype på 10 km og løpe som jeg selv synes er passe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 4. mai 2011 Forfatter #607 Del Skrevet 4. mai 2011 Tja, er vel ikke stort å melde, livet er litt for hektisk, men det blir da et par økter i uken i det minste, faller ikke helt ut av det. Styrke i dag, økte litt. Håper på løping på fredag (kunne trengt å kombinere med yoga, selv om det er pain), da skal det være 5 km rolig og 3 km måltempo (12 km/t) - veldig spent på om jeg klarer det. Deretter 7x800 m intervall, det høres grusomt ut , får jeg vel ikke tatt før neste uke. Hvis jeg ikke burde prioritere styrke? (Vanskelig å vite hva man skal ta når det blir så lenge mellom hver økt.) Og SÅ kommer en rolig 10 kilometer. DET gleder jeg meg til, evigheter siden sist, det var jo sånne jeg alltid drev med før. Blabla, det var vel det, hadde lyst til å stikke innom her, bare Skal man ta med joggesko til NY og faktsik ha løpt i Central Park, eller skal man spare bagasjeplassen og heller sitte på en benk og se på dem som gjør det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 4. mai 2011 #608 Del Skrevet 4. mai 2011 Ta en løpetur i Central Park! Utrolig flott å løpe der, det anbefales på det varmeste. Dra ut tidlig på morgenen, og få selskap av New Yorkerne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 4. mai 2011 #609 Del Skrevet 4. mai 2011 Om eg var typen som gjorde sånt, hadde eg definitivt plystra etter deg Klips! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sequin Skrevet 4. mai 2011 #610 Del Skrevet 4. mai 2011 løper du intervallene på aktivtrening, klips? Syns absolutt du burde ta med joggeskoa og lpe i central park, åh det er en av mine drømmer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 5. mai 2011 Forfatter #611 Del Skrevet 5. mai 2011 Takk, Mim. Da ser det ut som om NY-spørsmålet er avgjort, ja Jeg tror programmet kommer fra aktivtrening, ja, men jeg er jammen ikke sikker på hvor jeg fant det. "Løp 10-kilometer raskere" het det i hvert fall. Eller noe sånn. I København, dagens trim blir langdistanse på Kastrup i høye hæler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 18. mai 2011 Forfatter #612 Del Skrevet 18. mai 2011 Puh, hjemme etter mye spising og drikking. Mye gåing også, i det minste, Manhattan på kryss og tvers. Men nå er det på tide med skjerpings. Ikke noe drikking på ukedagene, trening annenhver dag hele mai og juni.Ektemannen er borte de neste ni dagene, så det må bli noen kreative løsninger, men jeg må prøve. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 18. mai 2011 Forfatter #613 Del Skrevet 18. mai 2011 Heisann, det er tungt å dra seg i gang igjen etter en av-periode. I hvert fall til å trene styrke. Eller kanskje jeg aldri har lyst til å trene styrke egentlig. Det er jo greit nok når det står på, men litt kjedelig. Alltid mer lyst hvis jeg skal løpe eller på saltime, enda de jo er smertefulle. Utholdenhet er (ofte) smertefullt, tung styrke ikke. Så nå har jeg trent tre ganger i mai Men nå er jeg altså tilbake fra NY, 17.mai, loppemarked etc. Og bestemt. Avocado, fisk, vann, søvn, trening og hvite dager. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 19. mai 2011 Forfatter #614 Del Skrevet 19. mai 2011 1t løpings i splitter nye joggesko som ikke gnagde et eneste sted? Fantastisk. (Asics Gel Kayano) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yoga Skrevet 19. mai 2011 #615 Del Skrevet 19. mai 2011 Velkommen tilbake og gratulerer med ny løpesko! Kjenner igjen det at det kan være hardt å starte opp igjen med trening etter lengre pause. For min del holder det som regel med en treningsøkt før motivasjonen er tilbake for fullt. Og hvis det gjelder for deg også, er du nok snart tilbake der du ønsker å være, skal du se. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 19. mai 2011 Forfatter #616 Del Skrevet 19. mai 2011 Takk. Bare to uker opphold, så ikke noe kjempepause, men det er noe med rutinen I'm back, yes Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 19. mai 2011 #617 Del Skrevet 19. mai 2011 Velkommen heim! Avocado, fisk og vatn??? Fint å komma i gang igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 23. mai 2011 Forfatter #618 Del Skrevet 23. mai 2011 Og søvn. Skal gjøre mitt beste. Føles litt feil å trene masse hele året, og så IKKE trene når alle andre starter Sommerkroppenprosjektene Så jeg har freidig bestemt: løping i dag (hjem fra jobb + liten omvei/bakkeintervall eller noe annet så jeg får det til å bli en halvtime i hvert fall. Tirsdag: styrke (3x8, bøy&strakmark 60, benk&nedtrekk 40 + masse mage) Onsdag: løping, mølle: 5 km rolig, 3 km måltempo (12 km/t) Torsdag: styrke (3x8, bøy&strakmark 62.5, benk&nedtrekk 40 + masse mage) Fredag: løping, mølle: 7x800m intervall, gå to minutter i pausene Har som kjent ingen mann denne uken, så dette må skvises inn mens barna er på skole/barnehage og jeg skulle vært på jobb Siden det er såpass vanskelig å få til slo jeg like gjerne til med en ekstremt ambisiøs ukeplan Vi får se. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 23. mai 2011 #619 Del Skrevet 23. mai 2011 Du har jo sommarkropp året rundt Lykke til med planen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 23. mai 2011 Forfatter #620 Del Skrevet 23. mai 2011 Thanks løping i dag (hjem fra jobb + liten omvei/bakkeintervall eller noe annet så jeg får det til å bli en halvtime i hvert fall. Fikk til 4,3 km, det er på en måte så lite at jeg lurer på om det er bortkastet, men det er nå i det minste ikke bortkastet på humøret Tirsdag: styrke (3x8, bøy&strakmark 60, benk&nedtrekk 40 + masse mage) Onsdag: løping, mølle: 5 km rolig, 3 km måltempo (12 km/t) Torsdag: styrke (3x8, bøy&strakmark 62.5, benk&nedtrekk 40 + masse mage) Fredag: løping, mølle: 7x800m intervall, gå to minutter i pausene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå