Tigerlily Skrevet 7. mars 2011 #521 Del Skrevet 7. mars 2011 Takk for besøk i boken min, forresten! Du bedriver litt heftigere trening enn meg ser jeg, løping og styrketrening og 5 ganger i uken-opplegg. Imponert! Ikke minst liker jeg New York-tur i stedet for Holmenkollstafetten... Bodde på Bislett før, og var klar til å ligge på et tak med rifle når den stafetten der gikk av stabelen. Makan til kaos og slitsomme mennesker..! Nå bor jeg på Løkka, så her er det bare enorme mengder barnevogner i stedet for. Minst like slitsomt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 8. mars 2011 Forfatter #522 Del Skrevet 8. mars 2011 Hva, fem ganger i uken? Nei nei, det er bare hvis det faller seg slik en sjelden gang. Klarer heller ikke å ha fullt fokus på løping, ski og styrke, derfor er styrken litt sånn pø om pø så lenge det er snø. (Høhø). Men i går altså, skikurs del 3, og det er som dere har skjønt ikke helt øverst på ønskelisten mandag kl. 19 å kjøre til tryvann for å føle seg newbie på ski, men jeg gjør det, og er sååå glad etterpå. For jeg lærer jo noe her, jeg merker jo det. Og det er veldig gøy å lære ting. I går var det mye fokus på staking, noe som vil føre til heftige vannblemmer på puselanketomlene. Og jeg merket at jeg så akkurat ut som de på VM når jeg fikk vekten skikkelig frempå Pulsklokke var på, og dette er ikke tulletrening altså, jeg lå sammenlagt 1 time i sone 3 (!), 11 minutter i sone 2 og 18 minutter i sone 1. Finfint. I dag har jeg hjemmekontor og ser ut på nesten bare veier og sol'ish, burde la meg friste, men kroppen kjennes sååå fornøyd ut med treningen fra i går, så vi får se. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 8. mars 2011 Forfatter #523 Del Skrevet 8. mars 2011 en annen rar ting er at jeg har vært litt i mot å glede meg til vår så lenge jeg visste at det var skikurs å fullføre og to turer til fjells. Nesten litt skuffet da jeg plutselig kunne kakke all isen av inngangstrappen her og veiene begynte å bli snøfrie rundt om kring. Så flere joggere på tørre fortau da jeg kjørte oppover i går. Nå er jo mars snømåneden, som min familie har sagt siden en eller annen oldemor, og det pleier å stemme, det snør gjerne mest i mars. Og litt i april. Så sikkert helt greit å ikke glede seg for mye til vår ennå. Men siden det nå bare er en skikveld igjen (da skal jeg lære skøyting ) og de to turene til fjells kan regnes som kuriositeter, kan jeg kanskje så smått begynne å like at det går mot vår. Pussig, altså, jeg som ikke har likt vinter på mange år Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 9. mars 2011 Forfatter #524 Del Skrevet 9. mars 2011 Løpeprogram dag 11: Intervalltrening på mølle 5x(4+2)min, grumle grumle. Jeg klarer ikke presse meg hardt nok... eller presser for hardt, måtte i hvert fall ta pause i to av intervallene fordi det var så tungt eller fordi jeg syntes synd på meg selv eller hva det nå er. Litt fysisk og mye mentalt tenker jeg. Første gang jeg tester fireminuttersintervaller, så får vel godta at jeg bommet litt. Før programmet gikk det jo nesten bare i rolige langturer utendørs i sesongene uten snø, takket være programmet har jeg fått noen kilometer på mølle gjennom vinteren som jeg ellers aldri hadde giddet. Bare testet tominuttersintervaller så langt og de er jo uhyre mye mer overkommelige enn fire, i og med at det tar et minutt før det begynner å gjøre vondt. Men vi får kalle det gjennomført. Neste økt er 7 km rolig, håper å få skviset det inn senere i uken selv om jeg er alene med barna. Nå røk jo dette sentrumsløpet som jeg egentlig trente til, men nå begynner programmet snart å bli skikkelig morsomt, og veiene bare Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Violet Hill Skrevet 9. mars 2011 #525 Del Skrevet 9. mars 2011 Firemnuttersintervaller er knalltøffe. Har holdt på med det I seks uker, og klarer ikke å følge den planlagte progresjonen i det hele tatt mulig at du har skrevet det før, men hvilket løpeprogram bruker du? Vurderer å bytte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 9. mars 2011 Forfatter #526 Del Skrevet 9. mars 2011 (endret) Dette følger jeg nå, for å bli - nettopp - raskere på 10 km: Bli raskere på 10 kilometer Det starter veldig enkelt og snilt, så jeg er spent på hvordan det blir etter hvert. Og om det har noen effekt, såklart. (jeg gjør det jo også samtidig som jeg nødvendigvis må gå litt på ski, vet ikke hvilken innvirkning det har å blande litt sånn) Endret 9. mars 2011 av Klips Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 9. mars 2011 #527 Del Skrevet 9. mars 2011 Ikkje noe sentrumsløp? Men løp er det nok av, bare se! Eg sprang mye 4x4-intervallar i fjor. Det funka absolutt, men det var et helvete og eg orka ikkje fortsetta med det. I år spring eg 400-meters intervallar i stedet, synes det er mye kjekkare for då får eg opp tempoet meir (dessuten er det motiverande å bruka stadig mindre tid på distansen :gjeiper: ) Effektiviteten aner eg lite om. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tigerlily Skrevet 9. mars 2011 #528 Del Skrevet 9. mars 2011 Intervaller har jeg ikke løpt siden... lenge siden? Pusher meg på styrketreningsintervaller, kjenner pulsen godt, da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 10. mars 2011 Forfatter #529 Del Skrevet 10. mars 2011 Ikkje noe sentrumsløp? Ser ikke lovende ut, er blitt korpsmamma nemlig, og rykter om denslags sier at jeg kommer til å stå i ett eller annet slitent klasserom og selge brukte sko den helgen. Synd, for jeg hadde veldig lyst til å briefe med min nye - planlagt veldig gode - tid for mannen min og alle kameratene hans. Men løp er det nok av, bare se! Jøsses! Det får'n si. Huff, styrketreninen går litt for lut og kaldt vann for tiden, får presse inn en og annen økt så jeg ikke blir helt fiskebolle. Plan for resten av uken er: 7 km rolig (vil vel ta en time med dette pulsfokuset) samt å ta med barna på ski (treningsgleden skal dyrkes fra tidlig alder, den ene av dem er heldigvis født med.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 11. mars 2011 Forfatter #530 Del Skrevet 11. mars 2011 Petter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 12. mars 2011 Forfatter #531 Del Skrevet 12. mars 2011 (endret) joggesko + asfalt = Ja, asfalt er ikke beste joggeunderlaget, men i MARS er det det Skulle være rolig langtur 7 km. Klarte ikke helt å holde pulsen under sone 3, men den lå gjennomsnittlig på 150, som pt er nøyaktig 80% så det får duge (Avg speed 8km/t, på mølle klarer jeg å dra den helt ned i 7,3! men det gikk ikke ute). Og så ble det 9,8 km. På 1t13min. Morsomt og annerledes å fokusere på å løpe så sakte som mulig ute Null pain, bare følelsen av masse krefter som kunne blitt sluppet løs (selv om jeg vet at de kreftene gir seg rimelig fort med fritt spillerom ) Ellers var det ikke så nøye med verken det ene eller det andre i dag, bare max glede, sol, bar sykkelløype langs fjorden, digg musikk. Skulle gjerne jogget myyye lenger. Endret 12. mars 2011 av Klips Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 12. mars 2011 #532 Del Skrevet 12. mars 2011 Høres fantastisk ut. Her er heile verden dekt av holkeføre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 12. mars 2011 Forfatter #533 Del Skrevet 12. mars 2011 Jaa, det var så fint. Smelter nok en gang hos deg også Først hadde mor(mor), unga og jeg piknik det lille snøfrie hjørnet på plattingen, så varmt at det var umulig å ha på jakke en gang. Og jeg drev min nye pensjonisthobby, kakket bort mer og mer is (det er jo skrekkelig gøy da). I morgen er det barna sin tur, på barnas VM i Holmenkollen. Med mindre det isregner (som meldt) ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 14. mars 2011 Forfatter #534 Del Skrevet 14. mars 2011 (endret) Vinterens løping, så langt: Januar: 2 turer, totalt 10,15 km Februar: 8 turer, totalt 37,76 km Mars, halvgått: 5 turer, totalt 36 km Progresjon (hastighet): 0 I kveld er det bare å stålsette seg for siste kveldstur til tryvann, skal lære skøyting i dag. Blir bra. Edit: hadde glemt en tur i februar. Endret 22. mars 2011 av Klips Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 15. mars 2011 Forfatter #535 Del Skrevet 15. mars 2011 (endret) I kveld er det bare å stålsette seg for siste kveldstur til tryvann, skal lære skøyting i dag. Blir bra. Nuvel, direkte bra ble det vel ikke (klarte fx å sette stavene mellom skiene og tryne), men jeg vet i hvert fall hvordan man i prinsippet skal skøyte. Kommer jo aldri til å kjøpe inn skøyteutstyr likevel, men kan jo øve litt likevel. Og dermed la jeg tilfeldigvis merke til at jeg har nådd 36 treninger i 2011, som var målet for jan-mars. Og gått over minuttmålet. To ukers klaring. God start. Antall treninger: 12 uker x 3 = 36 (oppnådd 4.mars) Total treningstid: 90 dager x 25 = 2250 (oppnådd 4.mars) Friskustrening har jeg også fått en del av takket være skikurset, har to utejoggeturer og fem skiturer i tillegg til ski og andre uteaktiviteter med barna = 7 stk 1 stk friskustrening annenhver uke = 6 stk (ski, sykkel, skogsløp) Prestasjonsmålene derimot får vi komme tilbake til 5 km: 25 min Chins: 4 + 4 + 4 stk spagaten Og egentlig er det vel prestasjonsmålene som teller, men det bryr jeg meg ikke om Endret 15. mars 2011 av Klips Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 15. mars 2011 #536 Del Skrevet 15. mars 2011 Eg e imponert eg! Neste gang når du nok dei andre målene og! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 15. mars 2011 Forfatter #537 Del Skrevet 15. mars 2011 Åh, jeg har ennå to uker igjen Hyggelig å ha deg tilbake, har vært stille og kjedelig her Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 15. mars 2011 #538 Del Skrevet 15. mars 2011 I know!! Alle dei andre har jo gått i dvale. Eg er bare sjuk og får ikkje trent, så eg tør nesten ikkje visa meg her inne i frykt for at "treningsdagbok" blir forvandla til "sytedagbok". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 15. mars 2011 Forfatter #539 Del Skrevet 15. mars 2011 Du kan syte, jeg kan skryte. Fikk endelig tatt fitness-testen til pulsklokken, og havnet i nest øverste kategori "very good". Nesten "elite" Hjelper jo å være litt gammel, ikke så høye krav da. Testen gikk forøvrig ut på å ligge helt stille, og slikt kan man jo like av en test. Selv om jeg sikkert har lavere puls når jeg ikke er bekymret for å faile på fitnesstesten til en klokke... Ektemannen skal visst ha to veldig tøffe uker på jobb nå, dvs. at jeg må være over normalt kreativ for å få trent. Orker jeg intervalløkt på morgenen? Grøss. Prøver å snike meg ut til lunsj. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 15. mars 2011 #540 Del Skrevet 15. mars 2011 For ein digg test. Og flott resultat, nesten elite-ligging på golvet Ja skryt mens du kan, snart skal eg ta deg igjen med sjumilsjoggesko! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå