Klips Skrevet 13. februar 2011 Forfatter #481 Del Skrevet 13. februar 2011 jaa, det var det, nå er jeg glad i kropp og sjel. Og så er jeg så fornøyd med det løpeprogrammet, siden det har så korte økter. Da jeg løp "på egen hånd" syntes jeg liksom ikke det helt gjaldt hvis det ikke ble minimum en 7-8 km, helst en mil. Men i programmet står det jo 4 km svart på hvitt, så da er det bare å adlyde og deretter være veldi fornøyd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yoga Skrevet 13. februar 2011 #482 Del Skrevet 13. februar 2011 Hehe enig, veldig ok med et løpeprogram som sier at det er greit å løpe "kort". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 15. februar 2011 Forfatter #483 Del Skrevet 15. februar 2011 Skiteknikkurs. Følte meg litt barsk som stilte langt til fjells i hvem vet hvor mange sure minus langt utpå mandagskvelden. Men det var moro, lærerikt, slitsoooomt. Og etterpå satt jeg foran gasspeisen min i skiklær og tok en kald pils og var ustyrtelig fornøyd med egen friskusinnsats. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chica Skrevet 15. februar 2011 #484 Del Skrevet 15. februar 2011 Birken neste? Imponert over hva du rekker å få til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 16. februar 2011 Forfatter #485 Del Skrevet 16. februar 2011 Takk for det. Man må jo bare gjøre ting. Hvis man skal få gjort noe. Tenkte jeg, men så slo treningsumotivasjonen meg i bakhodet. Denne uken er så full av annet rart (for eksempel at jeg har bursdag i morgen ) at jeg får unne meg å legge listen litt lavt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yoga Skrevet 17. februar 2011 #486 Del Skrevet 17. februar 2011 Gratulerer så mye med dagen! Håper du får en feiende flott dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kónguló Skrevet 17. februar 2011 #487 Del Skrevet 17. februar 2011 Gratulerer med dagen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 17. februar 2011 Forfatter #488 Del Skrevet 17. februar 2011 Takk. Har fått klemmer hele dagen, krone på jobb og champis av sjefen. Og en polar FT80. Dette bør være bra, folkens, jeg har dermed ingen ny symaskin. Drikker nå rødvin og leser bruksanvisning. Helt nye spørsmål i hodet. Hva er maxpuls og hvordan finner man sånt? Er det bra å ha høy? Spennende så langt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 17. februar 2011 #489 Del Skrevet 17. februar 2011 Hurra for Klips! Håper du koser deg og finner ut av max og sånn...eg har ikkje peiling på sånt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yoga Skrevet 17. februar 2011 #490 Del Skrevet 17. februar 2011 Grattis med ny pulsklokke! En herlig ny treningsverden vil åpenbare seg for deg... Her er en link om hvordan finne makspulsen: http://iform.nu/trening/kondisjon/finn-makspuls Makspuls er det høyeste antall puls du kan oppnå- i minuttet. Hva den er varierer veldig fra person til person og har ingenting med hvor god form du er i. En kan ikke trene seg til å få høyere makspuls, og den vil, normalt sett, falle med alderen.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 17. februar 2011 #491 Del Skrevet 17. februar 2011 Litt forsinket bursdagshilsen fra den andre siden av kloden. Høres ut som du hadde en fin dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Violet Hill Skrevet 18. februar 2011 #492 Del Skrevet 18. februar 2011 Gratulerer med gårsdagen! Litt flaut at jeg skrev i den andre boka di i går, men glemte å si gratulerer skylder på at jeg er syk :forkjola: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 18. februar 2011 Forfatter #493 Del Skrevet 18. februar 2011 Takk og takk I dag skal jeg trene med klokken! Den foreslår maxpuls på 182, ca samme som artkkelen (181,4). Får finne meg en bakke på sikt (dvs jeg HAR en bakke, en flott bratt bakke rett ved huset, ca. 150m lang - "denne blir bra til bakketrening til våren" tenker jeg hver gang jeg går der.) Klokken vil også måle hvilepulsen min, en dag jeg ikke har drukket alkohol heller ikke dagen før. Jeg ser en mulig åpning for det et stykke ut i neste uke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 18. februar 2011 Forfatter #494 Del Skrevet 18. februar 2011 (endret) Feilbedømte tid og somlet, så det ble bare en miniminitrenings i dag, dumt, spesielt siden jeg til egen overraskelse var full av futt i dag (etter bursdagsfeiring og alt), men en minimini er jo bedre enn ingen. Først løpeprogrammet, 3 km test. Pace mellom 5.27 (tilfeldig trykking, ja) og 5.15 (dvs ca. 11 - 11,4 km/t). Tok rett over 16 minutter. Fornøyd med det - da er jo 15 minutters målet rett rundt hjørnet, føltes helt greit underveis også, likevel påstod klokken at alt var i sone 3 (det er jo mulig, kanskje) og at jeg hadde vært oppe i 99% av makspuls. Yeah, right, må nok få testet den makspulsen, for jeg har opplevd helt annen puls enn det der. Så litt minivektløft på armene, 3x8: biceps- & skulderpress: 8 kg franskpress 16 kg Dermed kjapp styling og off to the movies. Black swan. Syntes den var litt overdrevet mot slutten, skulle gjerne sett mer dansetrening (hehe) og klippet ned de sære scenene mot slutten som ble litt vel lange og dramaaatiske. Men fy så mye fine klær man kan ha som danser. Vurderer en tur til la Danse for å kjøpe hverdagstøy Endret 18. februar 2011 av Klips Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yoga Skrevet 19. februar 2011 #495 Del Skrevet 19. februar 2011 Tror fint du kan ta den makspulsen som klokka foreslår deg med en stor klype salt! selv har jeg ca. 20 slag ++ over det den foreslo. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 19. februar 2011 Forfatter #496 Del Skrevet 19. februar 2011 (endret) Et stort mysterium dette med pulsen. I dag skulle jeg ha 5 km rolig tur, så jeg undertrykte alt konkurranseinnstinkt, satt mølle på 9,5 km/t og følte meg som på søndagstur, som om jeg holdt igjen og det var ikke det grann anstrengende. Likevel påstår klokken at dette var sone 3. Average: 154 (85%), Maximum 162 (89%) (jeg fulgte med, lå rundt 146 de første kilometrene og 158 de siste). Så bestemte jeg meg for å teste litt, dro på 14 km/t i oppoverbakke, løp og løp, men fikk ikke pulsen over 176 (97%) Så altså, stort mysterium med puls, jeg ha alltid trodd jeg kunne kjenne hvilken sone jeg lå i sånn ca, men neida, her havner jo alt i samme. Skal jeg kjøre kondis i sone 2 må jeg nesten gå, og sone 1 kanskje liste meg. (Turen i går hadde jeg average 93%, det høres da ikke sannsynlig ut at jeg holdt 93% av makspuls i et kvarter? Burde ikke det være veldig slitsomt?) Jaja, får teste litt mer. Og kanskje lese litt om puls. Så litt løfting, 3x8: knebøy & strakmark 60 kg, benk & nedtrekk 40 kg, chins: 3 - 2 - 1. Og rask tur hjem i solskinnet Spørsmål: Hvilken sone er det forresten de tenker seg de som har laget løpeprogrammet og kaller det "rolig tur, føre en samtale" tror dere? Hva slags prosent skal det tilsvare? Endret 19. februar 2011 av Klips Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yoga Skrevet 19. februar 2011 #497 Del Skrevet 19. februar 2011 Polar har egne pulssoner, som viker fra bla Olympiatoppen sine pulssoner. Her er en link om det: http://www.loplabbet.no/treningssoner Når mine økter er rolige langkjøringer så er de på maks 75% av makspuls. Men jeg har funnet ut at jeg kan fint holde en samtale med en puls på 175 +-, og det tilsvarer ca 80 % av makspuls. Vil anbefale deg å utforske litt- dra med deg ei venninne e.a. på løpetur. Grunnen til at jeg fant grensene for mitt samtaletempo var at jeg plutselig havna på tredemølla ved siden av ei venninne, og det var det greit å bare skravle i vei. Siden du følte at du var på søndagstur, selv om klokka viste noe annet, synes jeg det er en greit indikator på at du har endel høyere makspuls enn det klokka foreslår. Å ligge på ca 85% av makspuls gjør normalt sett ganske "vondt" (ihvertfall synes jeg det). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 19. februar 2011 Forfatter #498 Del Skrevet 19. februar 2011 En helt annen ting, jeg har aldri visst opp ned på en kalori, men Mylog forteller meg jo saker og ting når jeg logger trening, f.x. dagens: Du har forbrent 570 kcal på denne treningen. Det tilsvarer: 11.8 X 1 Appelsin Appelsin 6.2 X 1 Skive Brød fullkorn 4.8 X 1 Filet Kyllingfilet Litt artig. Jeg kan nå hive innpå 12 appelsiner med god samvittighet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 19. februar 2011 Forfatter #499 Del Skrevet 19. februar 2011 Åh, tusen takk for at du tar deg tid til å hjelpe meg med dette, yoga Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yoga Skrevet 19. februar 2011 #500 Del Skrevet 19. februar 2011 Bare hyggelig! Det er godt å vite at noen kan dra nytte av noe av min unyttige kunnskap også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå