la_luz Skrevet 21. april 2010 #1 Skrevet 21. april 2010 Hei, Jeg og samboeren har en liten gutt på 2 år. Jeg tilbrakte selvfølgelig mye mer tid med lillegutt første året enn pappa, men pappaen har også vært mye hjemme (ordent seg med 12 uker pappaperm). Når alle tre er sammen er gutten så veldig anti pappa. Han vil bare at jeg skal gjøre ting med han hele tiden. Han vil ikke at pappaen skal ta på han omtrent – når jeg er tilstede. Hvis et bare er de så har mannen fortalt at de har det bra. Noen ganger sier gutten. Vil ikke se på pappa, vil ikke leie pappa, vil ikke leke med pappa osv osv. Jeg syns det er veldig trist at det er sånn. Er det noen måte til å få dette til å endre seg?
Gjest Pappa Skrevet 21. april 2010 #2 Skrevet 21. april 2010 dette vil ofte endre seg. Ex'en hadde det på samme måte. Når vi begge var hjemme vil barnet bare være samen med meg (far). Jeg måtte gi mat, jeg måtte trøste, jeg skulle kle på og av, etc, etc Moren følte naturligvis dette tungt, men det gikk over etter forholdsvis kort tid (ca 1 år?). Etter dette var det stort sett det samme for barnet hvem som gjorde hva. Fortsatt er nok barnet bitte litt mer avhengig av pappa enn av mamma, men ikke mer enn at vi kan leve med den lille forskjellen mht "avhengighet.
la_luz Skrevet 21. april 2010 Forfatter #3 Skrevet 21. april 2010 Men han begynner jo å bil ganske stor nå syns jeg. Han er jo snart 2 år...
Caramba Skrevet 21. april 2010 #4 Skrevet 21. april 2010 Vi har hatt det sånn i perioder. Plutselig er det bare mamma som duger. Sønnen vår har hatt sånne tendenser lenge, men nå begynner han å helle mot å heller bli pappadalt. Han er snart 3,5 år. Dessuten har vi fått flere barn slik at størstemann er blitt mer og mer pappaens "ansvar". Da han var 2 var han også en skikkelig mammadalt, selv om mannen min alltid har vært en flink pappa. Alikevel var kanskje jeg mer alene med sønnen vår de første årene fordi mannen min har litt ukurant arbeidstid (han jobber litt kveld og litt helger).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå