Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som tittelen sier;

Hører dere mest på følelsene eller fornuften?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For tiden er det fornuften som dominerer. Men jeg tror generelt at en god blanding av begge fyngerer best i lengden...

Skrevet

De gangene de krasjer veldig (ikke ofte), så har jeg etterhvert lært at fornuften funker best og smerter minst i lengden.

Skrevet

Men hvordan kan man blande begge hvis man er i et dilemma der følelsene sier en ting, mens fornuften sier noe annet?

Skrevet

Men hvordan kan man blande begge hvis man er i et dilemma der følelsene sier en ting, mens fornuften sier noe annet?

Da må man egentlig bare gjette. Jeg har aldri fått noe godt ut av noen av delene. Sånne dilemmaer kommer det som regel noe kjipt ut av.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Ettersom det er under Samliv og Relasjoner du skriver, antar jeg det gjelder kjærlighet.

Ikke vær som meg som fulgte hodet og trodde det var fornuften.

Ting fra hodet kan man reparere. Ikke like lett når det gjelder hjertet. Jeg spekulerte for lenge og ødela alt. Angrer bittert

Skrevet

Da kjenner du ikke på alle følelsene. Sier fornuften noe annet så er det som oftest også noen følelser som stemmer overens, som fornuften forsøker å få oss til å lytte til (magefølelser). Men man fristes til å ignorere dem til fordel for de mer "beleilige" følelsene. De som forfører egoet..

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Herre min.

Bare fortsett å analysere og veie for og mot. Tydeligvis noen skittredde personer her. Antagelig med mange dårlige opplevelser innabords.

Kjærligheten skal ikke tolkes. grip sjansen. Som hos meg. Jeg ødela alt med å tolke alt ihjel. Jeg sier: Følg hjertet

Skrevet

Antagelig med mange dårlige opplevelser innabords.

Fordelen med dårlige opplevelser er at de er lærerike ;)

Skrevet

Fordelen med dårlige opplevelser er at de er lærerike ;)

Det er i alle fall det man liker å tro. Noen av oss (les: meg) går dessverre i de samme fellene om og om igjen. Uansett hva det gjelder faktisk. :o

Jeg følger følelsene oftere enn logikken. Selvom jeg liker å tro det motsatte.

Gjest hogwash
Skrevet

Ja takk begge deler når det ligger på Samliv og relasjoner.

Fornuften lytter jeg mere til på generell basis.

Skrevet

Det er i alle fall det man liker å tro. Noen av oss (les: meg) går dessverre i de samme fellene om og om igjen. Uansett hva det gjelder faktisk. :o

Jeg følger følelsene oftere enn logikken. Selvom jeg liker å tro det motsatte.

Jeg vet! Har gått i noen velkjente feller jeg og :klaske:

Ikke alltid man er like lettlært, ofte mer lettlurt..

MEN... har ihvertfall lært at når fornuften krangler med følelsene, så er det ikke uten grunn. Da er det noe magen prøver å fortelle meg. Ellers ville jeg ikke hatt noe å gruble på.

Du som sier du ødela alt: Hvordan vet du det? Du fant jo aldri ut hvordan det ville gått..

Skrevet

Hvis jeg forsøker å høre på fornuften så kommer grublingen og tvilen inn og ødelegger alt.

Hvis jeg lar følelsene styre har jeg ihvertfall en sjanse til å få noe bra inn i livet mitt - så får fornuften komme inn og legge litt retningslinjer hvis følelsene går helt over styr. Jeg har prøvd det motsatte og gikk glipp av en mulighet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...