Gjest Anonymous Skrevet 16. september 2003 #1 Skrevet 16. september 2003 Hei!! Jeg lurer sånn på hvilke farger som virlelig kler meg. Jeg var innom et parfymeri, og dama bak disken sa at jeg ikke burde bruke jordfarger, men heller lilla- og grønntoner. Synes det hørtes unaturlig ut, men endte opp med å kjøpe en plommefarget øyenskygge og en plommefarget kajal. Samt svart mascara. Det ble flott, men det ser jo ikke helt naturlig ut? Jeg er fan av naturlig makeup. Jeg har mørkenbrune (nesten svarte) øyne og mørkebrunt hår. Har rene linjer og ikke uren hud. Har heller ikke pløser i ansiktet, er tynn. Hvilke farger og stiler bør jeg gå for?
Gjest Petruska unplugged Skrevet 18. september 2003 #2 Skrevet 18. september 2003 Lilla- og grønnfarger var det første jeg tenkte når jeg så innlegget ditt. Er selv mørk brunette med lys hud og liker de fargene godt. Men alle farger finnes i forskjellige nyanser, varme og kalde alt etter hva man kler så du kan nok finne din nyanse av de fleste farger vil jeg tro. Jordfarger ser jo naturlig ut på de fleste, også her gjelder det vel å finne riktige nyanser. Det kommer vel rett og slett an på hva du liker, men ofte trenger man litt hjelp til å finne "sin" nyanse av en farge. Har da fått ganske dårlige råd i parfymerier av og til også... Nå er ikke jeg noen make-up-ekspert da, men litt fargesans pleier jeg å ha...Noen med gode råd?
Cita Skrevet 19. september 2003 #3 Skrevet 19. september 2003 Jeg syntes også at Lilla og Grønntoner høres bra ut til dine farger. Lilla øyeskygge fremhever brun øyenfarge. Men du trenger ikke å bruke knallilla. Men prøv en mørk skygge med mest lilla i seg. Et annet råd er å ta mest hensyn til overdelen du har på deg. Lekkert når make-up'en står til antrekket. Da er man heller ikke såååå avhengig av øyenfarge. Men generelt sett, så er jeg helt enig i tipset du fikk.
Gjest Ellisiv Skrevet 19. september 2003 #4 Skrevet 19. september 2003 Jeg er mørk brunette, og bruker mest make-up med lillatoner. Grønt synes jeg fort blir litt "sykt" utseendemessig. 7 av 10 ganger funker det ikke.
ringblomst Skrevet 19. september 2003 #5 Skrevet 19. september 2003 Virker som vi er samme type; selv bruker jeg gjerne lilla-,blå-og grønn-toner. Høres ikke som du ble lurt .
Gjest Matilde. Skrevet 19. september 2003 #6 Skrevet 19. september 2003 Jeg har de samme fargene som deg og foretrekker en naturlig øye make up. Syns jeg har såpass gode farger i utgangspunktet og ønsker derfor bare å fremheve disse. Jeg bruker Chanels hudfargede øyeskygge som jeg syns fremhever mine brune øyne på en fin måte. Varierer mellom mørk brun og plommefarget mascara. Til fest på kveldstid kan jeg gjerne bruke litt mer farger og da går det gjerne i grønt eller røkgrått og bronsefarger med litt shimmer i. Bruk det du syns er fint, da føler du deg mest vel!
Gjest Lea Skrevet 19. september 2003 #7 Skrevet 19. september 2003 Jeg er også brunøyd og mørkhåret. Har prøvd plommefarget sminke, men synes ikke at det passet meg så godt. Synes at det er lekkert på andre brunetter, men det blir litt mye for meg liksom. Til daglig bruker jeg en øyenskygge som er brun. Ikke mørk, men nok til at det markerer øyet litt. I tillegg bruker jeg svart eller brun kajal og svart eyeliner og maskara. Jeg kler også godt grønt, men det må være en en mørk, litt dus grønnfarge som går litt over i brunt. Hva med å holde deg til trygge farger på dagtid og heller skeie ut med en annen farge på kvelden og ved festlige anledninger?
Gjest gjesta Skrevet 19. september 2003 #8 Skrevet 19. september 2003 Man bør nok gå ut i fra litt mer enn bare at øynene er brune. Man kan være brunette med brune øyne og kle kalde farger, mens andre brunetter med brune øyne kler varme farger. Selv kler jeg varme farger (har pittelitt grønt i de) og kler ikke plommenyanser. Grønn nyanser kan være fint, men da må de gå litt mot det grå og ikke være kald. Bronse/kobber/gull-brunt er pent til festbruk, ellers bruker jeg en diskret brun.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå