Gjest AnonymBruker Skrevet 20. april 2010 #1 Skrevet 20. april 2010 Ja jeg trenger da boktips :D Saken er vel den at jeg er på mange måter kresen når det gjelder bøker. Jeg er 17 år og liker å lese bøker jeg kan kjenne meg igjen i, for det er da jeg virkelig trives med lesingen! I tillegg til standard tenåringsjentegreier, så liker jeg også å lese om psykisk helse, problemer hjemme, og ja. sånne ting. Kanskje fordi jeg også da kan kjenne meg igjen. Men selvsagt romaner da. Er ikke fullt så interressert i faglitteratur JEg har alltid likt - og liker fortsatt - bøker som er noe a'la det man får i bokklubber for ungdom (spesielt for jenter da). Tror det var TL-klubben den het. Jeg elsker fortsatt sånne bøker, men kunne tenke meg noe i samme sjanger som var lengre og _litt_ mindre lettlest, for selvom jeg liker temaene, så blir det fort litt kjedelig når jeg har lest ut boka på et par timer.. Jeg hater, virkelig hater, krim, nora roberts og sånne lange bokserier, bare så det er sagt.
^^Belle^^ Skrevet 21. april 2010 #2 Skrevet 21. april 2010 Da jeg var på din alder elsket jeg ''Sammen er vi én og én'' av Sverre Henmo. Der er egentlig vinklet fra en 17-18 år gammel gutts synspunkt, men jeg kjente meg utrolig mye igjen i den boken. Kjærlighet, venner, skole, alkohol og festing - det som er viktig i livet til en 17-18 åring. Kan jo også anbefale ''Mannen som elsket Yngve'' av Tore Renberg for å se hvordan hverdagen var for en 18-åring sent på 80-tallet/tidlig på 90-tallet.
Gjest AnonymBruker Skrevet 21. april 2010 #3 Skrevet 21. april 2010 Da jeg var på din alder elsket jeg ''Sammen er vi én og én'' av Sverre Henmo. Der er egentlig vinklet fra en 17-18 år gammel gutts synspunkt, men jeg kjente meg utrolig mye igjen i den boken. Kjærlighet, venner, skole, alkohol og festing - det som er viktig i livet til en 17-18 åring. Kan jo også anbefale ''Mannen som elsket Yngve'' av Tore Renberg for å se hvordan hverdagen var for en 18-åring sent på 80-tallet/tidlig på 90-tallet. Mannen som elsket yngve har jeg både lest og sett filmen :D den var litt rar (?), men kan ikke si at den var dårlig! ikke i det hele tatt "sammen er vi en og en" skal jeg ta å se etter på biblioteket :D Tusen takk :D
^^Belle^^ Skrevet 22. april 2010 #4 Skrevet 22. april 2010 Mannen som elsket yngve har jeg både lest og sett filmen :D den var litt rar (?), men kan ikke si at den var dårlig! ikke i det hele tatt "sammen er vi en og en" skal jeg ta å se etter på biblioteket :D Tusen takk :D Den er litt rar. Håper du liker den andre. Jeg har ihvertfall lest den et par tjue ganger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå