Gå til innhold

Spist to poteter.

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg har et kosthold hvor jeg aldri spiser ting som ris, pasta, poteter. Har i hvertfall hatt det slik siste 6 månedene.

Karbohydrater fra frukt, grov pasta, og knekkebrød spiser jeg.

I dag spiste jeg to poteter, og jeg har en mageknip uten like.

Kan man virkelig få det sånn, hvis man spiser såkalte raske karbohydrater?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dersom du spiser poteter med en del solanin, kan du få mageknip.

Solanin er disse stoffene som gir den typiske potetsmaken. I for store mengder er disse stoffene giftig. Du kan se dette som det grønne på potetene, det kan også skjæres vekk!

Gjest navnelapp
Skrevet

Det er nok heller andre ting som har gitt deg mageknip. Raske karbohydratar kan gje mageknip viss dei kjem i form av nysteikt brød eller ekstremt store porsjonar. Men to poteter er ein heilt normal porsjon, og det er ingenting i poteter som burde gi mageknip, ut over solaninen, som Lotte nemner over her. Så du bør nok berre slappe av og ikkje tenke så mykje på det.

Kanskje har du fått i deg ein bakterie frå ei dørklinke eller frå ei stang du holdt i på bussen, det er mykje meir sannsynleg enn mageknip av vanlege poteter.

Skrevet

Om dette er noe du er plaget med enkelte dager så anbefaler jeg deg å føre en matdagbok der du noterer hva du spiser/driker og hvilke ubehag du evt. fikk. Kanskje vil du se en tråd i det da.

Kan være at du reagerer på for mye fiber gjennom grove kornproduter, fruker og grønnsaker også! Det kan føre til mageknip også.

Skrevet

Jeg får mageknip dersom jeg spiser raske karbohydrater, samtidig som jeg blir sittende på do.

Men nå spiser jeg lavkarbo da

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...