Gjest Ellisiv Skrevet 16. september 2003 #1 Skrevet 16. september 2003 Jeg vil prøve å lage sotete øyne. Hvilke produkter må jeg ha for å eksperimentere litt?
Gjest Poirot Skrevet 16. september 2003 #2 Skrevet 16. september 2003 Finnes en sminkeprodusent som har kohl til slike øyne, dvs en slags pinne man dypper nedi en slags sot i en liten beholder av "gull"uerlain el (en av de litt outrerte ekstragavante merkene).
Junebug Skrevet 17. september 2003 #3 Skrevet 17. september 2003 Er du lys eller mørk? Selv er jeg blond og kler ikke helt svart øyeskygge, bruker derfor mørkegrått istedet. Når jeg skal legge sotete makeup bruker jeg Lancomes eyeliner (le crayob kohl) i gris metal og Versaces øyeksygge duo i hvitt og grått nr V2018-0. Lancome har akkurat lansert øyeskygger i tuber og har en svart/grå øyeskygge som jeg også tror passer veldig bra for å lage sotete øyne hvis du vil ha en litt "glossete" effekt.
Gjest Ellisiv Skrevet 17. september 2003 #4 Skrevet 17. september 2003 Jeg er mørk. Er svart øyenskygge best da? Tone den utover kanskje?
tuji Skrevet 18. september 2003 #5 Skrevet 18. september 2003 Sotete øyne er pent i flere farger, ikke bare svart. Jeg bruker mest grått, svart og brunt. Du trenger en kajal som er passe myk, jeg liker Lancôme. Legg den rundt hele øyet, på våtkanten og mellom vippene. Pass på å få det tett inntil vippene. Bruk så en svart øyeskygge som du legger på litt og litt, det er lett å ta for mye. Dus godt ut og litt opp. Avslutt med svart maskara. Det er lurt å bruke vippetang for å få vippene godt frem, de har lett for å "forsvinne" blant alt det svarte. JEg synes denne looken er tøffest med helt nakne lepper til.
Gjest Ellisiv Skrevet 18. september 2003 #6 Skrevet 18. september 2003 Takk for tips, tuji. Helt nakne lepper skriver du- hva med hudfarget lipgloss? (Versace Wet Cream nr. 14)
tuji Skrevet 18. september 2003 #7 Skrevet 18. september 2003 Kjenner ikke til akkurat den, men jeg synes ofte det kan bli litt mye med både sotete øyne og gloss. Vel å merke til hverdags. Til fest kan man slå på stortromma Men sotete øyne og rød leppestift... *grøss*
Tusseline Skrevet 18. september 2003 #8 Skrevet 18. september 2003 Sotete-look kan være råstilig, dersom man vet hvordan å bruke farger på riktig måte, og unngå "for mye av det gode" (som visse fjortizzjenter visstnok har store problemer med..) En hudfarget leppestift passer fint til. Det matter ned leppene og gjør at øynene blir satt i fokus.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå