Gjest Mia88 Skrevet 20. april 2010 #1 Skrevet 20. april 2010 Som topicen sier, trenger jeg litt hjelp til mitt kosthold. Jeg skal ned i vekt 5-6 kilo, og har nesten ikke spist noe godteri siden januar, og hatt perioder der jeg bare spiser sunt. Men jeg går ikke ned, sliter heller med luft i magen. Så nå ønsker jeg bare få tips til hva jeg kan spise. Er nå avhengig av pepsi max. Dette slutter i morgen. Pastiller som Ifa, spiser jeg en eske av hver dag ca. men det er jo bare 60 kcal, men regner med det gir en del luft i magen, så dette skal jeg også slutte med. Har lest om mye jeg ikke kan spise dersom jeg ønsker å bli kvitt luft, og skal prøve og forholde meg til dette, samtidig som jeg spiser mat jeg liker, og som er sunt. Dermed har jeg satt opp en liste over hav jeg. ca skal spise gjennom dagen. Og hadde vært veldig fin om noen med peiling på det å gå ned i vekt, og peiling på luft i magen kunne kommentert:) er også veldig usikker på om jeg kan spise melk. Men foreløbig skal jeg spise noe av det. Frokost: - Havregrøt med yoghurt, eller bare med kanel og kanskje noen rosiner. Mellommåltid: - en pære og noen nøtter. Lunsj: - to brødskiver med cottage cheese (har lest grovt brød kan skape luft, så bli mellomfint brød. for kan ikke spise knekkebrød) - annet eks. på lunsj er middagsrester, som f.eks. stekt pølse og noen spagettibiter. Mellom: - En eller to frukter Middag: - spiser mye forskjellig. Men spiser mest fisk og kylling, og litt annet kjøtt. Veldig forskjellig, men skal skjerpe mer her, og spise mest mulig grønnsaker og sundt kjøtt. Kvelds: - f.eks 1 brødskive med makrell i tomat - 2 frukter - te med litt rosiner
Lykkelitenen Skrevet 20. april 2010 #2 Skrevet 20. april 2010 Pepsi max gir masse luft. Jeg merker ingen ting til mageproblemer når jeg klarer å holde meg unna, men når jeg drikker romler og surkler det noe sykt og jeg blir ekstremt "gassy" så bare ved å kutte den er du kommet langt Aspartamen kan jo også ha noe med at du ikke går ned i vekt...
Chanel.No5 Skrevet 20. april 2010 #3 Skrevet 20. april 2010 Slutt med Pepsi Max og IFA, det er store syndere til luft i magen, ellers så har jeg merket meg at du spiser mye frukt og grønnsaker, dette samt havregrøt inneholder en del fiber og kan være tungt fordøyelig og resultere i luft. Rosiner også kan gi luft. Prøv gjerne som du nevner å kutte ut enkelte matvarer en periode, se om det hjelper, men gi det litt tid å "drive ut" av kroppen. Les litt her; http://nhi.no/foreldre-og-barn/ungdom/sykdommer/luft-i-magen-26206.html http://www.apotek1.no/raadogtjenester/raad/mage-tarm/luftplager
Sugerøret Skrevet 20. april 2010 #4 Skrevet 20. april 2010 Slutt med Pepsi Max og IFA, det er store syndere til luft i magen, ellers så har jeg merket meg at du spiser mye frukt og grønnsaker, dette samt havregrøt inneholder en del fiber og kan være tungt fordøyelig og resultere i luft. Rosiner også kan gi luft. Prøv gjerne som du nevner å kutte ut enkelte matvarer en periode, se om det hjelper, men gi det litt tid å "drive ut" av kroppen. Les litt her; http://nhi.no/foreldre-og-barn/ungdom/sykdommer/luft-i-magen-26206.html http://www.apotek1.no/raadogtjenester/raad/mage-tarm/luftplager På den apotek lista står amme te oppført,glem den og gå for denne : http://gevita.symfoni.no/kunder/gevita/gevitacms.nsf/%28$All%29/E76D0F356E2B8C84C125712B00559BB1 Jeg har irritabel tarm og alt av fiber ,for mye melk (alle typer produkter) setter fart på meg - dvs tarmene :fise: Disse tablettene funker helt utrolig,er gode på smak (anis/lakris) og ikke altfor dyr. Lotte hadde fint svar forresten
Gjest *Maja* Skrevet 22. april 2010 #6 Skrevet 22. april 2010 Som topicen sier, trenger jeg litt hjelp til mitt kosthold. Jeg skal ned i vekt 5-6 kilo, og har nesten ikke spist noe godteri siden januar, og hatt perioder der jeg bare spiser sunt. Men jeg går ikke ned, sliter heller med luft i magen. Så nå ønsker jeg bare få tips til hva jeg kan spise. Er nå avhengig av pepsi max. Dette slutter i morgen. Pastiller som Ifa, spiser jeg en eske av hver dag ca. men det er jo bare 60 kcal, men regner med det gir en del luft i magen, så dette skal jeg også slutte med. Har lest om mye jeg ikke kan spise dersom jeg ønsker å bli kvitt luft, og skal prøve og forholde meg til dette, samtidig som jeg spiser mat jeg liker, og som er sunt. Dermed har jeg satt opp en liste over hav jeg. ca skal spise gjennom dagen. Og hadde vært veldig fin om noen med peiling på det å gå ned i vekt, og peiling på luft i magen kunne kommentert:) er også veldig usikker på om jeg kan spise melk. Men foreløbig skal jeg spise noe av det. Frokost: - Havregrøt med yoghurt, eller bare med kanel og kanskje noen rosiner. Mellommåltid: - en pære og noen nøtter. Lunsj: - to brødskiver med cottage cheese (har lest grovt brød kan skape luft, så bli mellomfint brød. for kan ikke spise knekkebrød) - annet eks. på lunsj er middagsrester, som f.eks. stekt pølse og noen spagettibiter. Mellom: - En eller to frukter Middag: - spiser mye forskjellig. Men spiser mest fisk og kylling, og litt annet kjøtt. Veldig forskjellig, men skal skjerpe mer her, og spise mest mulig grønnsaker og sundt kjøtt. Kvelds: - f.eks 1 brødskive med makrell i tomat - 2 frukter - te med litt rosiner Jeg sliter med masse intoleranser....de fleste reagerer på det samme som meg, men ikke i så stor grad som jeg...Her er det som gjør at jeg virkelig får vondt i magen; Gjær(så og si all brødbakst, så spiser kun Ryvita knekkebrød som er uten gjær) Maisstilvelse Mais Potetstivelse Poteter Eple/pære/appelsin(sterke frutksyrer som magen har problemer med å fordøye) Ketchup(veldig sterk syre) Har i tillegg laktoseintoleranse, men mange jeg kjenner som tåler det, sier at de også noen ganger kan bli litt rar i magen av melk. Ville prøvd å kutte ut disse tingene en periode for å så sakte, men sikkert prøve å innføre noe igjen og se hva du reagerer på. Jeg spiser hovedsaklig kun knekkebørd med leverpostei, ris, grov pasta, kylling/laks. Spiser så og si aldri godteri, siden en mye av det har stivelse i seg. Sjokolade,is etc kan jeg uansett ikke røre pga. laktose. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå