Gå til innhold

Anonym !

Bør KG fortsette å ha "anonymknappen"  

38 stemmer

1. 1. Bør Kg fortsette å ha "anonymknappen" ?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vet det var en tråd om folk som skriver anonymt her på KG, men jeg fant den ikke så jeg klager litt her.

Jeg er drittlei av at så mange, i haugevis av tråder, at folk skriver innlegg og velger å være anonym. Er man ikke anonym nok her inne ? Ingen vet hvem vi er hvis ikke vi forteller noe det. Hva er det med folk som ikke tør bruke nicket sitt ? Nicket gjør jo at vi blir kjent med folk etterhvert...nå er det vanskelig å vite hvem som er hvem, fordi folk elsker visst den anonymknappen !

Jeg syns det er på tide å avskaffe anonym knappen !!!!

Hva syns du ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er faktisk ganske enig, mange ganger jeg lurer på hvorfor noen er anonyme, i helt hverdagslige tråder? Synes det er rart.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hva er det med folk som ikke tør bruke nicket sitt ? Nicket gjør jo at vi blir kjent med folk etterhvert...

Nettopp det. En del av oss vil ikke bli kjent med noen, bare poste innlegg til informasjon eller diskusjon. Selv uten at andre her inne får vite at Ola Nordmann er så og så gammel og bor et eller annet sted i Norge, vil man kunne se gjennom innlegg Olas har postet med sin bruker, og på denne måten bli kjent med ham til en viss grad.

Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg håper at anonymknappen er kommet for å bli. MEN det hadde vært kjekt om det etterhvert var slik at man måtte oppgi et nick pr tråd man deltok i.

Hilsen Blondie65, registrert og av og til anonym.

Gjest Syrin_Ulven
Skrevet (endret)

Eg syns anonym knappen kan være god å ha for tråder med "sensitivt" innhold man gjerne ikkje vil ha bundet til sin bruker (FOR EKSEMPEL) eller når det er høg gjenkjennelsesfaktor på det man skriver.

Eg syns ikkje anonymknappen er bra når folk velger å være anonyme bare for å være frekke eller stygge i kjeften, for å fornærme eller prøve å dra ned andre brukere/gjester. Da er det bare feigt.

Men den er ekstremt (!!!) overbrukt i disse tider, folk velger jo å poste som anonym selv når de skriver i http://forum.kvinneguiden.no/?showtopic=485172 f.eks (heile verktøyslinja mi er ubrukelig, linking funker ikkje), som bare handler om hva slags dagligvare butikk man vanligvis bruker. Wow, big deal om noen veit at man handler på Kiwi eller Rema tydeligvis.

Edit:

Så alt i alt så syns eg anonymknappen skal få bli værende, men at det bør komme ett eller annet slags system som gjør at det er mulig å skille de forskjellige anonymbruker'ene i ein tråd fra hverandre.

Edit 2: Eg sier ikkje at alle (bare enkelte, innimellom) er anonyme for å være frekke, men det er lettere å være krass og litt frekk/stygg i kjeften når ingen kan knyte det til brukeren deres.

Endret av Syrin_Ulven
Gjest Blondie65
Skrevet

Eg syns anonym knappen kan være god å ha for tråder med "sensitivt" innhold man gjerne ikkje vil ha bundet til sin bruker eller når det er høg gjenkjennelsesfaktor på det man skriver.

Jeg synes dette er nedlatende av deg. Hvordan vet du hva som er sensitivt for meg - og hvorfor skal du bestemme hva jeg skal skrive hvor under hvilket nick?

Jeg bruker anonymknappen når jeg skriver ting jeg ikke vil ha vedhengt nicket mitt, uten at det nødvendigvis er så veldig sensitivt.

Eg syns ikkje anonymknappen er bra når folk velger å være anonyme bare for å være frekke eller stygge i kjeften, for å fornærme eller prøve å dra ned andre brukere/gjester. Da er det bare feigt.

Dette har jeg enda tilgode å se - og det er uansett i strid med reglene. En person som gjør slikt risikerer før eller siden å få sin registrerte bruker bannlyst fra KG.

Men den er ekstremt (!!!) overbrukt i disse tider, folk velger jo å poste som anonym selv når de skriver i http://forum.kvinneguiden.no/?showtopic=485172 f.eks (heile verktøyslinja mi er ubrukelig, linking funker ikkje), som bare handler om hva slags dagligvare butikk man vanligvis bruker. Wow, big deal om noen veit at man handler på Kiwi eller Rema tydeligvis.

Hvorfor er det viktig for deg å vite hvem som er bak nicket? Mange av de som tidligere ikke var registrerte brukere må nå registrere seg for å skrive i enkelte tråder. Disse skriver som anonym av prinsipp.

Er det ikke bedre at vi har muligheten til å være anonym som registrert bruker fremfor en mengde trollegjester som lager spetakkel og forfølgelse over hele forumet?

Så får vi håpe at når andre problemer er løst så kan man også besørge at det må velges et nick pr tråd pr anonym deltaker.

Gjest Syrin_Ulven
Skrevet

Jeg synes dette er nedlatende av deg. Hvordan vet du hva som er sensitivt for meg - og hvorfor skal du bestemme hva jeg skal skrive hvor under hvilket nick?

Jeg bruker anonymknappen når jeg skriver ting jeg ikke vil ha vedhengt nicket mitt, uten at det nødvendigvis er så veldig sensitivt.

Dette har jeg enda tilgode å se - og det er uansett i strid med reglene. En person som gjør slikt risikerer før eller siden å få sin registrerte bruker bannlyst fra KG.

Hvorfor er det viktig for deg å vite hvem som er bak nicket? Mange av de som tidligere ikke var registrerte brukere må nå registrere seg for å skrive i enkelte tråder. Disse skriver som anonym av prinsipp.

Er det ikke bedre at vi har muligheten til å være anonym som registrert bruker fremfor en mengde trollegjester som lager spetakkel og forfølgelse over hele forumet?

Så får vi håpe at når andre problemer er løst så kan man også besørge at det må velges et nick pr tråd pr anonym deltaker.

Jadida, eg skriver min meining.

Gjest Rosemor
Skrevet

Jeg håper at anonymknappen er kommet for å bli. MEN det hadde vært kjekt om det etterhvert var slik at man måtte oppgi et nick pr tråd man deltok i.

Hilsen Blondie65, registrert og av og til anonym.

Denne er jeg enig i.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg skriver anonymt nesten hele tida, sensitivt eller ei. For å snu på det: Hvorfor er det så utrolig viktig å vite hvem som står bak hva? Jeg skjønner at det kan gjøre debatten mer oversiktlig om man har et nick, og jeg kan godt bruke et nick pr diskusjon om den funksjonen fantes. Jeg kunne også signert med et nick nederst i hvert innlegg, men det glemmer jeg visst hele tida. Men utover dette med oversikt i debatten så skjønner jeg ikke hvorfor det er et ønske om å vite hvem som står bak innleggene. F.eks. når det diskuteres Kiwi/Rema, hvorfor så nysgjerrig på hvem som mener hva?

Og som Blondie sier: Man kan ikke si hva som er sensitivt for andre. Hvis man bor på et lite sted der det kun finnes Rema og Prix, så kan det faktisk være med på å avsløre hvem man er når man skriver hvor man er stamkunde. Mange bekker små...

I tillegg finnes det nok en haug andre grunner til å være anonym, og jeg ser virkelig ikke problemet med dette. Før var det gjester som fikk unngjelde, visstnok fordi de var så fæle og bare spredde dritt, og det var jo ingen mulighet for KG å sile ut gjestene fordi mange har flytende IP. Nå er det de anonyme som får unngjelde, til tross for at disse er like synlige for moderatorer som andre brukere. Å si at man er anonym for å slenge dritt blir egentlig litt dumt, for reglene gjelder like mye for anonyme som for åpne brukere.

Skrevet

Jeg har ingen problemer med anonyme brukere, men er enig i at det bør være mulig å velge å ha et "gjestenick".

Skrevet

Jeg skriver anonymt nesten hele tida, sensitivt eller ei. For å snu på det: Hvorfor er det så utrolig viktig å vite hvem som står bak hva? Jeg skjønner at det kan gjøre debatten mer oversiktlig om man har et nick, og jeg kan godt bruke et nick pr diskusjon om den funksjonen fantes. Jeg kunne også signert med et nick nederst i hvert innlegg, men det glemmer jeg visst hele tida. Men utover dette med oversikt i debatten så skjønner jeg ikke hvorfor det er et ønske om å vite hvem som står bak innleggene. F.eks. når det diskuteres Kiwi/Rema, hvorfor så nysgjerrig på hvem som mener hva?

Og som Blondie sier: Man kan ikke si hva som er sensitivt for andre. Hvis man bor på et lite sted der det kun finnes Rema og Prix, så kan det faktisk være med på å avsløre hvem man er når man skriver hvor man er stamkunde. Mange bekker små...

I tillegg finnes det nok en haug andre grunner til å være anonym, og jeg ser virkelig ikke problemet med dette. Før var det gjester som fikk unngjelde, visstnok fordi de var så fæle og bare spredde dritt, og det var jo ingen mulighet for KG å sile ut gjestene fordi mange har flytende IP. Nå er det de anonyme som får unngjelde, til tross for at disse er like synlige for moderatorer som andre brukere. Å si at man er anonym for å slenge dritt blir egentlig litt dumt, for reglene gjelder like mye for anonyme som for åpne brukere.

Problemet er at man ikke vet hvem man svarer til når man svarer på gjeste innlegg i flere omganger - noe som er nødvendig fordi innlegg gjerne er korte.

Skrevet

Jeg er også lei av at alt og alle er anonymt til tider, men det er hundre ganger bedre enn de evinnelige gjestene, så Kg skal ha ros for å ha tatt et relat oppgjør med den kulturen.

Det som kunne ha vært forbedret er at man bare kan være anonym på enkelte underfora. At kropp og helse, samliv, familie og lignenede fora er sensitive er det ingen tvil om, og der bør det være en selvfølge å kunne poste anonymt hvis behovet skulle melde seg. Men at det nå finnes brukere som kun poster anonymt, uansett, selv i tråder som omhandler gardiner og potetsskrellere, det er en uting.

Det er jo bare å forandre på småting rundt sin egen person hvis man er hysterisk redd for at noen skal danne et mønster og finne ut nøyaktig hvem du er. Si at man har søster istedenfor to brødre, at far er alkoholiker og ikke mor, at du skal pusse opp stua og ikke din mors leilighet.

Skrevet

Jeg ser ikke problemet, synes det er høyst merkelig at folk har et så enormt behov for å ha et nick å forholde seg til. Man aner jo ingenting om hvem som faktisk befinner seg bak nicket, uavhengig av om det står "Iril" eller "AnonymBruker".

Skrevet (endret)

Synes anonymknappen er ypperlig, for de grunner som er oppgitt her tidligere.

Synes også det har vært noe mer spydigheter kanskje siden folk kan "gjemme seg".

Etter oppdateringen skravlet jeg i vei på mitt nick her inne, men merket fort at Anonym var brukt hyppig. Da ble det mer til at jeg trykket mer på anonym selv, og har nok også gjort dette i tråder som handler om ikke KUN om jeg tar en rimi-pose eller om jeg har med eget handlenett.

Jeg vet også at det er lett å vite hvem jeg er hvis noen i min omgangskrets/bekjentskap som bare vet 1 liten detalj om hvor jeg er i verden...Derfor synes jeg det er f.eks dumt hvis noen ønsker å linke opp denne detaljen til at jeg eventuelt skulle hatt en tråd inne på Prøvere f.eks og da er man ikke anonym lenger, eller hvis jeg hadde svart på en tråd inne på samliv og relasjoner som går på min egen hverdag med kjæresten f.eks.

Edit: Når jeg fikk i meg kaffe så kom jeg vel på at prøvere er det vel greit å være anonym. :| doh.

Endret av Mir
Skrevet

Syns trådene blir rotete og uoversiktlige når "alle" heter det samme, enten det er "anonym" eller "gjest". Hadde det vært en funksjon der man måtte registrere et nick per tråd hadde det vært greit, men når det ikke fins noe slikt blir det vanskelig å følge med i diskusjonen syns jeg.

Jeg ser heller ikke poenget, for et nick er jo ikke akkurat fullt navn og adresse heller. Med et nick ER man jo allerede anonym. Og skifter man brukernavn innimellom, slik jeg gjør, så er man enda mer anonym.

Skrevet

Og skifter man brukernavn innimellom, slik jeg gjør, så er man enda mer anonym.

Så lenge alle innlegg som er skrevet av din bruker kan søkes opp av hvem som helst bare ved å gå inn på profilen din, hjelper det fint lite.

Litt spydigheter er det kanskje med denne Anonym-knappen, men ingenting i forhold til hvordan det var med gjesteposting.

Skrevet

Så lenge alle innlegg som er skrevet av din bruker kan søkes opp av hvem som helst bare ved å gå inn på profilen din, hjelper det fint lite.

Det hjelper helt flott fordi man ber moderatorene slette sin gamle bruker og oppretter en ny.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg skriver kun som anonym, uansett hva jeg svarer på. Men gleder meg til vi får muligheten til å legge ved et "gjestenick".

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Det hjelper helt flott fordi man ber moderatorene slette sin gamle bruker og oppretter en ny.

Men som du kanskje ikke vet blir alle innleggene stående, med ditt nick som "gjestenick". Så alle kan fortsatt søke opp alle innleggene med ditt gamle nick. Før i tiden kunne vi endre nick til anonym eller gjest feks før vi ble slettet sånn at vi også anonymiserte alle innleggene, men not anymore...

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Ja til mulighet til å bruke nick!

Eller kanskje vi skulle gjøre som Yvonne å signere våre innlegg :-)

Hilsen Mia

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...