Gjest AnonymBruker Skrevet 20. april 2010 #1 Skrevet 20. april 2010 Jeg og kjæresten min har vært sammen i 3 mnd. Jeg er alenemor til en gutt på 2 år som går i barnehage. Innimellom er jeg nødt til å jobbe vakter til 19, og storsett har mamma hjulpet meg med å hente gutten min i barnehagen. Men mamma bor 3-4 mil unna meg så jeg har ikke lyst til å mase så mye. Kjæresten min forguder sønnen min og de har fått bra kontakt. Han sier at han gjerne kan hente pjokken de dagene jeg jobber sent, og det er veldig snilt av han synes jeg. Jeg bare lurer på om det egentlig er for tidlig at han henter alene og er sammen med han ett par timer før jeg kommer hjem? (han hentet han en gang alene, men da kom de rett til jobben min etterpå - så reiste vi sammen hjem. Det gikk forøvrig veldig bra) Han er ofte med meg i barnehagen når jeg henter pjokken, og sønnen min er alltid glad for å se han også. Hva tenker dere om dette? Hadde dere reagert om ''den nye kjæresten'' hentet i barnehagen?
Miss Puddel Skrevet 20. april 2010 #2 Skrevet 20. april 2010 her er vel kluet nettopp det at det er en "kjæreste" for om det hadde vært en venninne su hadde fått en nært forhold til og stolte på hadde vel ingen lurt i det hele tatt... kjenn på magefølelsen din, og snakk ikke minst med moren din. siden det er hun som henter nå når du ikke kan. Det erikke sikkert at hun føler det like belastende å hente som du kjenner det som .
ferdig Skrevet 20. april 2010 #3 Skrevet 20. april 2010 første bud i et forhold er å stole på hverandre, du bryter det stort nå synes jeg..
Gjest AnonymBruker Skrevet 20. april 2010 #4 Skrevet 20. april 2010 første bud i et forhold er å stole på hverandre, du bryter det stort nå synes jeg.. TS her! Nei nei, jeg stoler på han 100%! Det har absolutt ingenting med det å gjøre. Jeg tenker at barnehagepersonalet og de andre foreldrene kanskje ser på meg som 'uansvarlig' om jeg lar nye kjæresten min hente guttungen, spesielt med tanke på at det ikke er så lenge siden bruddet med meg og barnefaren. Men kjæresten min stoler jeg helt på, han er verdens snilleste mann, og han elsker både meg og sønnen min.
ferdig Skrevet 20. april 2010 #5 Skrevet 20. april 2010 TS her! Nei nei, jeg stoler på han 100%! Det har absolutt ingenting med det å gjøre. Jeg tenker at barnehagepersonalet og de andre foreldrene kanskje ser på meg som 'uansvarlig' om jeg lar nye kjæresten min hente guttungen, spesielt med tanke på at det ikke er så lenge siden bruddet med meg og barnefaren. Men kjæresten min stoler jeg helt på, han er verdens snilleste mann, og han elsker både meg og sønnen min. ok, da hadde jeg ikke tenkt på det en gang. en mor fikk ny kjæreste for lit siden, vi syntes det bare var koselig at han hentet vi da men. vi så vel det som et tegn på at ting var seriøst og blei glade for at ting gikk bra:-)
Gjest AnonymBruker Skrevet 20. april 2010 #6 Skrevet 20. april 2010 ok, da hadde jeg ikke tenkt på det en gang. en mor fikk ny kjæreste for lit siden, vi syntes det bare var koselig at han hentet vi da men. vi så vel det som et tegn på at ting var seriøst og blei glade for at ting gikk bra:-) TS her Ok, så bra! Nå ble jeg litt lettet! :-) Jeg er en ung mor så jeg er redd folk skal se på meg som uansvarlig - selvom jeg overhodet ikke er det! ;-)
Leanne Skrevet 20. april 2010 #7 Skrevet 20. april 2010 TS her Ok, så bra! Nå ble jeg litt lettet! :-) Jeg er en ung mor så jeg er redd folk skal se på meg som uansvarlig - selvom jeg overhodet ikke er det! ;-) Slutt å tenk på hva andre kanskje kan tro om deg som mor. Så lenge du mener det er greit at kjæresten henter, så er det greit! Ingen andre som trenger å ha noen mening om det
Gjest Gjest Skrevet 21. april 2010 #8 Skrevet 21. april 2010 Slutt å tenk på hva andre kanskje kan tro om deg som mor. Så lenge du mener det er greit at kjæresten henter, så er det greit! Ingen andre som trenger å ha noen mening om det Barnehagepersonalet har ansvar for at barnet ikke overlates til noen de ikke stoler på. Spesielt bør de være skeptiske til menn, fedre så vel som andre. Jeg synes du bør introdusere kjæresten din for barnehagepersonellet først slik at de kan bli godt kjent med ham og selv gjøre seg opp en mening om det er forsvarlig at han får hente barnet uten at du er med.
Gjest Dhanu Skrevet 21. april 2010 #9 Skrevet 21. april 2010 Tillater meg å komme med et lite perspektiv ut fra egen erfaring: Mødre har så lett for å ta alt ansvaret selv. En mann i tilsvarende situasjon ville glatt sendt stemor for å hente unger. Min erfaring er at det er best å la stefar ta så mye ansvar som han selv vil. Hvis du ikke lar ham hente sønnen din, selv om han vil det, så ekskluderer du ham fra noe som både han og sønnen din kan ha både glede og nytte av. Her i huset har stefar møtt alene på foreldresamtaler på skolen. Så henting i barnehage er ikke så dramatisk i mine øyne!
Gjest AnonymBruker Skrevet 21. april 2010 #10 Skrevet 21. april 2010 Barnehagepersonalet har ansvar for at barnet ikke overlates til noen de ikke stoler på. Spesielt bør de være skeptiske til menn, fedre så vel som andre. stakar deg som går rundt og tenker slik, du kan ikka ha det godt med deg selv vel?
Leanne Skrevet 21. april 2010 #11 Skrevet 21. april 2010 Barnehagepersonalet har ansvar for at barnet ikke overlates til noen de ikke stoler på. Spesielt bør de være skeptiske til menn, fedre så vel som andre. Jeg synes du bør introdusere kjæresten din for barnehagepersonellet først slik at de kan bli godt kjent med ham og selv gjøre seg opp en mening om det er forsvarlig at han får hente barnet uten at du er med. Hvis du leser tråden, så sier jo ts at kjæresten har vært med og hentet barnet i barnehagen flere ganger... Jobber selv i barnehage, og hvis mor/far sier at i dag kommer "tante Kari" og henter barnet, så får hun lov til det, selv om vi aldri har sett henne før. Så vi har ikke noe ansvar for å ikke overlate barnet til noen vi ikke stoler på. Vi følger det foreldrene synes er greit. Er det noe vi er usikre på blir det i så fall en barnevernssak, men da skal vi ha store mistanker om at noe er veldig ugreit. Det holder ikke med at "vi ikke har møtt han før"...
Gjest AnonymBruker Skrevet 21. april 2010 #12 Skrevet 21. april 2010 Hei, jeg jobber selv i barnehage, å har ikke kommet til å reagert noe på at han kommer å henter (så fremt at du sier i fra til barnehagen først). Her jeg jobber kommer mor,far, besteforeldre, tanter, onkler, naboer osv å henter, hvorfor skulle det være noe anderledes med mors nye kjæreste?
Gjest Gjest Skrevet 21. april 2010 #13 Skrevet 21. april 2010 Hei, jeg jobber selv i barnehage, å har ikke kommet til å reagert noe på at han kommer å henter (så fremt at du sier i fra til barnehagen først). Her jeg jobber kommer mor,far, besteforeldre, tanter, onkler, naboer osv å henter, hvorfor skulle det være noe anderledes med mors nye kjæreste? Fordi han er en mann de ikke kjenner godt. Generelt bør en være ytterst forsiktig med å la menn være alene med barn, da alle menn må ses på som potensielle overgripere. Når det gjelder menn de ikke kjenner fra før, er det uansvarlig å overlate barna til slike. Uansett må menn som skal hente andres barn i barnehage, avkreves vandelsattest på linje med det som kreves av alle som arbeider med barn.
Gjest annemette Skrevet 22. april 2010 #14 Skrevet 22. april 2010 Fordi han er en mann de ikke kjenner godt. Generelt bør en være ytterst forsiktig med å la menn være alene med barn, da alle menn må ses på som potensielle overgripere. Når det gjelder menn de ikke kjenner fra før, er det uansvarlig å overlate barna til slike. Uansett må menn som skal hente andres barn i barnehage, avkreves vandelsattest på linje med det som kreves av alle som arbeider med barn. Er ikke det veldig dømmende å si? At alle menn må ses på som potensielle overgripere? Da bør egentlig alle kvinner også ses på som potensielle overgripere mtp. at det er mange damer som misbruker barn, også? Og hva mener du med menn må vise vandelsattesten før henting? en abrnehgae har ikke rett til å kreve dette, så vidt jeg vet.
Leanne Skrevet 22. april 2010 #15 Skrevet 22. april 2010 Er ikke det veldig dømmende å si? At alle menn må ses på som potensielle overgripere? Da bør egentlig alle kvinner også ses på som potensielle overgripere mtp. at det er mange damer som misbruker barn, også? Og hva mener du med menn må vise vandelsattesten før henting? en abrnehgae har ikke rett til å kreve dette, så vidt jeg vet. Det er fryktelig dømmende, og viser til at gjesten har et meget snevert syn.. Barnehagen har ingen rett til å kreve vandelsattest på de som henter barn i barnehagen. Det er kun ansatte som må levere dette...
Hedda-78 Skrevet 22. april 2010 #16 Skrevet 22. april 2010 Det er opp til foreldrene å bestemme hvem barnehagen skal overlate barna til. Hvis barnehagen skulle ha gått etter "han kjenner vi ikke så godt, så han kan vi ikke overlate barnet til", ville jo det gå ut over en del fedre som sjelden er i barnehagen og ergo ikke kjenner personalet så godt... Hvis foreldrene mener at det er ok at grusomme tante Kari henter barnet i barnehagen, så er det opp til foreldrene, ikke barnehagen. Barnehagen må naturligvis ha beskjed om at det kommer noen andre og henter barnet, de overleverer jo ikke barnet til noen fremmede uten beskjed. Mitt barns bestefar hentet barnet i barnehagen en gang, han hadde ALDRI vært der før, var så vidt han fant fram tilogmed. Det var ikke noe problem for barnehagen, for jeg hadde ringt på forhånd og sagt ifra at i dag kommer bestefar og henter gutten.
Daria Skrevet 23. april 2010 #17 Skrevet 23. april 2010 Barnehagepersonalet har ansvar for at barnet ikke overlates til noen de ikke stoler på. Spesielt bør de være skeptiske til menn, fedre så vel som andre. Jeg synes du bør introdusere kjæresten din for barnehagepersonellet først slik at de kan bli godt kjent med ham og selv gjøre seg opp en mening om det er forsvarlig at han får hente barnet uten at du er med. Det er det da virkelig ikke de barnehageansattes sak å vurdere! Sier mor at x skal hente i dag, så er det sånn -det er mors avgjørelse, helt uavhenging av hva barnehage måtte mene om ham eller om de i det hele tatt har truffet ham før.
Umuriel Skrevet 23. april 2010 #18 Skrevet 23. april 2010 I vår barnehage er det en regel som gjelder, og det er at vi foreldrene gir beskjed til barnehagepersonalet dersom noen andre enn oss skal hente gutten i barnehagen. Da vet personalet hvem de skal avlevere barnet til. Det er selvsagt en fordel at de har sett vedkommende før, men man har ingen plikt til å introdusere vedkommende eller avlevere noen som helst attest til barnehagen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå