Gå til innhold

Hvilken dagligvare butikk bruker du, og hvorfor?

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hvor handler dere mat? Bruker dere flere butikker, eller handler dere alt på en plass?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruker Rema, mest fordi det er den nærmeste butikken min, men også fordi Rema alltid kommer ut på undersøkelser at de er rimeligst. Nå har jeg gått der så mange år, at varesortemanget deres er det jeg bruker. Så når jeg er på Mega, Meny eller OBS etter annonserte tilbudsvarer, så blir det til at jeg kjøper tilbudsvarene og kanskje litt til, men må også til Rema for de vanlige varene mine.

Til jul går jeg på Helgø, ingen som har bedre utvalg i julemat / julestek som dem i mitt distrikt.

Gjest asanti
Skrevet (endret)

Her jeg bor har vi Kiwi, Coop Mega, Rema, Prix, Rimi og Ica.

Handler mest på Kiwi for der er alt billigst, men kjøttdeig og taco-tilbehør hanler jeg på rimi eller Ica siden Kiwi ikke har Santa Maria-produkter. Og 1kg euroshop køttdeig (trur det heter det) Koster rundt 45-50 kr på Rimi og Ica. Og den er like god. :)Genial til kjøttkaker!

Skulle ønske det var Ultra, Meny eller Centra her grunnet bedre utvalg. Men dog stivere priser.

Endret av asanti
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Rema for grillmat, resten på Obs, spar, kiwi og joker. Er de butikkene vi har, samt vi bruker trumf-kort.

Skrevet

Nesten alt på Kiwi. Noen ganger har de ikke kyllingkjøttdeig da må vi enten på en annen kiwi eller Rema 1000. Vi bruker mye First Price, Eldorado og litt Landlord produkter i de forskjellige butikkene. First Price har de jo både hos Kiwi og Meny så det blir Meny noen ganger også. For å være ærlig går det litt i perioder, fordi det er jo kjedelig å kjøpe de samme tingene hele tiden, men mest Kiwi altså.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jobber i en prix-butikk, så handler oftest der. Hvis ikke blir det gjerne mega på vei hjem, eller kiwi om jeg ikke skal på jobb i det hele tatt. Før handlet jeg mest på¨ica, for de har så bra utvalg i tørrvarer og kjøtt. Har blitt flinkere til å lage maten fra bunnen, så nå trenger jeg ikke like mye tørrvarer.

Gjest Agurkolat
Skrevet

Har både Kiwi, Spar/eurospar, Rema, Rimi, Coop Prix/marked.

Handler mest på Rema, fordi dei kjem som oftast billigast ut i tester, og så handler eg noko på Spar, viss dei ikkje har da på Rema, eller viss dei har gode tilbod.

Skrevet

Gjør ukeshandel på Ica Maxi og innimellom på Ultra. Velger butikk i hovedsak etter vareutvalg.

Skrevet

Handler nesten alltid på kiwi fordi det er nærmest og billig. Har de fleste butikkjedene i nærheten, men syntes de andre er endel dyrere enn kiwi. Handler i blant på Rema 1000, fordi de har endel andre merker og mer kjøtt. Og liker Rema 1000 veldig godt også.

En dag oppdaget jeg at Mini Flutes frosne rundstykker koster ca 25 kr på kiwi og ca 13 på Rema 1000!

• Liker 1
Gjest Syrin_Ulven
Skrevet

Hovedsaklig Rimi eller Rema 1000. Fordi de har alt vi trenger, er relativt billige og det er ikkje eviglange køer. Foretrekker Rimi, de som sitter i kassa er kjappere og køene kortere, eineste minuset er at eg og sambo hater (!) trynet på ein av de som jobber der.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Har Bunnpris, Kiwi, Mega, Rema og Prix i gangavstand, handler i praksis mest på Kiwi og Rema. Kiwi fordi den ligger litt nærmere og er relativt billig, samt har ganske godt grønnsaksutvalg, Rema fordi jeg faktisk synes de har et ok vareutvalg i det sjiktet - blant annet har de gode oster, endel ok (ikke mer enn det...) fisk og frossenvarer (bær, sopp, reinskav) o.l til bra priser (skal sies at jeg er student og litt på lavbudsjett). Det de imidlertid er dårlig på er økologiske varer, men de er ikke særlig imponerende de andre heller. Hadde forhåpninger til Mega, men de har ikke mye mer interessant utvalg enn de andre, dessuten blir det for dumt når de f eks knapt har andre matoljer enn Kiwi, de bare koster 15-20% mer. Det jeg kunne ønsket meg var blant annet jevn tilgang til økologisk kylling.

Ja, også handler jeg på en innvandrerbutikk i samme område :) De har bra utvalg av endel av det jeg savner i de andre butikkene. Er egentlig godt fornøyd med tilbudet tilsammen, der jeg bodde før hadde vi bare Bunnpris og Prix, og brukte sikkert nærmere det dobbelte på kjipere mat.

Skrevet

Vi handler stort sett på Ica Maxi. Det er i nærheten, og har godt utvalg.

Skal vi bare ha hyllevarer, eller storhandle, så går vi på Rema (og drar en tur innom Ica etter for å fylle på med det Rema ikke har)

Skrevet

Handler i hovesak på Eurospar fordi det er nærmest og fordi jeg liker utvalget der. Eller pleier jeg og sambo å dra på Obs! hypermarked; det er fordi det alltid er så masse annet spennende på tilbud der som ikke er akkurat matvarer.

Og en og annen fredag kan vi dra på Kiwi, pga fredagstilbudet. :nigo:

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Er vel for det meste Kiwi og Rema 1000 det går i :)

Skrevet

Vi handler mest på Coop Obs fordi utvalget er bra, og det er bestandig gode tilbud. Dessuten er butikken kjempestor og jeg elsker å gå og titte. De har mange varer som de ikke har andre steder. Hvis jeg skal ha melk og brød, handler jeg på Kiwi. Bruker både Coop-kort og Trumf - og har mange tusenlapper til gode :)

Skrevet

Storhandler på Rema 1000. Det de ikke fører på Rema 1000, kjøper vi på en annen butikk (men kun det!).

Hvis vi handler "generelle" ting på mega, meny, safari osv pga at vi ikke har tid til annet, så ser vi STOR forskjell i pris på den bæreposen med varer! Hadde vi handlet alt på disse dyre butikkene til vanlig, så måtte vi nok ha kuttet ned på en del andre goder! Skjønner ikke at folk har råd til det!

Gjest Spinell
Skrevet

Jeg gjør minst 90% av innkjøpene på Kiwi.

I nærområdet kan vi velge mellom Kiwi, Rimi, Rema, Spar og Coop OBS. Av disse er Kiwi den som har best kombinasjon av rimelig og trivelig. Handlevanene mine er nok blitt tilpasset utvalget his Kiwi med tiden.

Den lokale Rema-en er totalt talentløs: gir et rotete inntrykk og de fleste av betjeningen der burde vurdert om de egentlig passet til å jobbe i butikk. Dit går jeg så sjelden jeg kan. De gangene jeg trenger ferskvarer i "løsvekt" handler jeg hos Spar eller OBS, som begge har ferskvaredisk.

Skrevet

Jeg har ica, kiwi, rimi, rema, prix, bunnpris, joker, 7 days og flere innvandrerbutikker i umiddelbar nærhet. Handler det aller meste på kiwi, da det blir det billigste ut i fra hvordan jeg handler. Har trumfkort. Og handler en god del på innvandrerbutikkene.

Skrevet

Storhandler i Sverige, da som regel på ICA eller OBS. Grunnen er at det er gjerne de to butikkene som har alt vi trenger, samt at de har et system som gjør at vi betaler underveis som vi legger varene i handlekurven og slipper dermed all kø og venting :)

Her hjemme småhandler jeg på Meny. Egentlig bare fordi det ligger rett over veien, og alle andre butikker ligger for langt unna...gidder ikke måtte ta buss for å småhandle bare.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...