Gå til innhold

Strikkeblogger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ELSKER strikkeblogger og leter hele tiden etter nye oppskrifter på disse bloggene. Mye fordi jeg ikke skjønner oppskriftene som står i bøker osv. Men én ting irriterer meg mye og det er at bloggerne legger ut bilder av det de har gjort, men ikke oppskriftene :(

Derav mitt spørsmål til dere:

Vet dere om noen flotte strikkeblogger som legger ut oppskriften på ting de gjør også?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke alt man kan legge ut oppskrift på, de er opphavsrettbeskyttet som det meste annet.

Du kan jo prøve deg på Ravelry, der finner du massevis av inspirasjon.

• 2 uker senere...
Skrevet

Enig i både Ravelry og Pickles! :rødme:

Skrevet

Har vert innom en del strikkeblogger og kikka. Er selv ivrig strikker, men jeg overraskes stadig over "restegarn" preget det er over en del av disse bloggene... Hvis du sliter med vanlige oppskrifter vil jeg anbefale å kjøpe boka Strikking av Lilly S. Brandal. Der står alt veldig enkelt forklart og den kan brukes til å komponere selv og som en krykke ved siden av andre oppskrifter :)

Må inn å kikke litt på Raverly og Pickels :)

• 2 uker senere...
Gjest Calexica
Skrevet (endret)

Har vert innom en del strikkeblogger og kikka. Er selv ivrig strikker, men jeg overraskes stadig over "restegarn" preget det er over en del av disse bloggene... Hvis du sliter med vanlige oppskrifter vil jeg anbefale å kjøpe boka Strikking av Lilly S. Brandal. Der står alt veldig enkelt forklart og den kan brukes til å komponere selv og som en krykke ved siden av andre oppskrifter :)

Må inn å kikke litt på Raverly og Pickels :)

Hva mener du med "restegarn" preget? Og hvorfor er det negativt?

ellers har jeg strikkeblogg selv, og legger ved link til oppskrift dersom jeg har funnet den på nett. Eller jeg oppgir hvilket hefte eller bok jeg har hentet den fra. Dessuten blogger jeg mest for min egen del, og ikke for å gi gratis tjenester til alle. En gang jeg hadde lagt ut en oppskrift jeg har laget selv, fikk jeg en kommentar fra en leser som var sur for at jeg ikke samtidig la ut en fremgangsmåte for hvordan man strikker. Altså grunnleggende strikkeferdigheter. Jeg føler ikke at jeg har et slikt ansvar, og at det er frivillig å lese på bloggen min :)

Endret av Calexica
Skrevet

Hva mener du med "restegarn" preget? Og hvorfor er det negativt?

ellers har jeg strikkeblogg selv, og legger ved link til oppskrift dersom jeg har funnet den på nett. Eller jeg oppgir hvilket hefte eller bok jeg har hentet den fra. Dessuten blogger jeg mest for min egen del, og ikke for å gi gratis tjenester til alle. En gang jeg hadde lagt ut en oppskrift jeg har laget selv, fikk jeg en kommentar fra en leser som var sur for at jeg ikke samtidig la ut en fremgangsmåte for hvordan man strikker. Altså grunnleggende strikkeferdigheter. Jeg føler ikke at jeg har et slikt ansvar, og at det er frivillig å lese på bloggen min :)

Kan du linke til bloggen din? :)

Gjest Calexica
Skrevet

Kan du linke til bloggen din? :)

Ikke her i offentligheten, men kan sende deg en pm :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...