Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har åpnet et bilde i photoshop, så skal jeg legge på et nytt bilde oppå der, dette skal jeg gjøre mindre og deretter vende det så det står skrått oppå det andre. Når jeg vender bildet (ctrl + t) og har trykket enter, så blir kanten på bildet ujevn, det ser jo ut som det er dårlig oppløsning. Noen som vet hva jeg gjør feil? Bare spør hvis d var noe som var uklart her :)

Videoannonse
Annonse
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke sikker, men jeg tror at transform tool kan ødelegge kvaliteten på bildet om du skalerer det mens du bruker transform. Prøv å hold inne shift knappen når du skalerer, for da ødelegger du ikke lengden og bredden på bildet.

Skrevet

Det kan nok være at du har ødelagt proporsjonene på bildet, som forrige bruker sier. Det er også en hake lengst oppe i en av vektrøylinjene du kan hake av for å unngå det.

En annen ting kan være at det bildet du legger inn har liten oppløsning i forhold til det opprinnelige, og at det blir dårlig fordi du er nødt til å dra det utover. Sjekk størrelsene på bildene, og juster det største slik at du slipper å justere så mye.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...