Gjest AnonymBruker Skrevet 20. april 2010 #1 Skrevet 20. april 2010 Har tabbet meg skikkelig ut. Er mamma til en gutt på åtte år. Har en mannlig "venn" som min sønn aldri har møtt (før nå). I går kveld kom han innom til meg om kvelden i titiden, etter min sønn hadde lagt seg. Han skulle egentlig bare innom med noen ting jeg la igjen hos ham i helgen (jeg var hos ham siden min sønn hadde samvær med far). Vel, ting ble som det ble og vi endte opp med å ha sex i stuen. Jeg trodde vi var stille og sønnen min har soverom i andre etasje, så ventet ikke at han skulle merke noe. Men plutselig står han i døråpningen til stuen med pysj på og ser helt forvirret ut. Aner ikke hvor lenge han kan ha stått der. Jeg ble helt perpleks og samme ble min venn. Min sønn sprang opp igjen på rommet og min venn gikk. Min sønn gråt i sengen og ville ikke snakke om det. Jeg sa at han skulle prøve å sove, så skulle vi prøve å snakke om det i ettermiddag. Ante egentlig ikke hva jeg skulle si der og da, og vet det ikke nå heller.. Føler jeg må snakke skikkelig med ham, men hva skal jeg si?? Angrer bittert på det som skjedde nå, føler meg som en uansvarlig mamma og vil ikke at gutten min skal føle at jeg ikke er den trygge mammaen hans lenger.. Huff, har tenkt på dette i hele dag på jobb og han kommer hjem om noen timer etter besøk hos en klassekamerat, så kan ikke utsette det så mye lenger.. Noen tips??
Gjest dame Skrevet 20. april 2010 #2 Skrevet 20. april 2010 hei. Jeg tror du bare må sette deg ned ved kjøkkenbordet og forklare han hva som fåregår. si til han at av og til gjør vi noen "voksenting". spørr han hva han føler og fortell han hvor glad du er i han og at det ikke var meningen at han skulle se det.
Gjest AnonymBruker Skrevet 20. april 2010 #3 Skrevet 20. april 2010 Er man uansvarlig som foreldre hvis man har sex?
Pinkyh Skrevet 20. april 2010 #4 Skrevet 20. april 2010 Kanskje han trodde mannen var slem mot deg, og at det var derfor han reagerte med å ikke ville snakke om det. Uansett tror jeg det er viktig å ta dette opp med han slik at han ikke sitter igjen med vonde tanker.
NovaFlare Skrevet 20. april 2010 #5 Skrevet 20. april 2010 (endret) Hadde dere veldig "dirty" sex, med skitten prat og doggy oppover veggen? For hvis ikke tror jeg nok det var at mannen var fremmed. Jeg tok mamma og min stefar på fersken da jeg var 8, men skjønte jo godt hva de drev med og nå er det 2010 så det vet nok garantert gutten din og, men mamma tok den "praten" med meg, og jeg synes det var kjempeubehagelig, husker jeg. Å se selve akten synes jeg bare var flaut, men det var ikke verre enn det. Tydeligvis synes gutten din det siden han gråt, men jeg ville nok spurt direkte om han ble redd da han så en fremmed mann. For vanlig, normal sex som ikke er "dirty" burde de fleste barn tåle i den alderen uten å freake helt ut. Endret 20. april 2010 av NovaFlare
Gjest Dainty Skrevet 20. april 2010 #6 Skrevet 20. april 2010 Er man uansvarlig som foreldre hvis man har sex? Nei, men jeg tror det er annerledes å se moren sin i full gang med en vilt fremmed person, enn om det skulle vært med far eller stefar.. Jeg vil råde TS til å neste gang introdusere sønn og potensiell kjæreste/venn før hun har sex med vedkommende i samme hus som sønnen befinner seg.
Teriyaki Skrevet 20. april 2010 #7 Skrevet 20. april 2010 Enkelste måten vil vel bare å si at av og til gjør voksne ting som barn egentlig ikke skal se, men at han skal ikke vørt å tenke noe på det. Eller noe sånt? Evt. spør han om alt går greit. Forøvrig, mulig jeg var i min egne lille verden, men da jeg var åtte, så tror jeg ikke at jeg viste hva sex var i og med at jeg trodde det var noe galt med meg siden jeg regelmessig utforsket mine egne seksuelle lyster. Prøvde til og med og slutte fordi jeg ikke skjønte hvor de lystene kom fra.
Gjest Iah Skrevet 20. april 2010 #8 Skrevet 20. april 2010 Sønnen din har neppe tatt noen skade av dette. Men for fremtiden er det lite klokt å ha sex i "fellesarealer" når det er andre mennesker hjemme.
Gjest Gjest Skrevet 20. april 2010 #9 Skrevet 20. april 2010 Sønnen din har neppe tatt noen skade av dette. Men for fremtiden er det lite klokt å ha sex i "fellesarealer" når det er andre mennesker hjemme. Tipper det er unødvendig å tipse ts om dette. Dessuten, vi mennesker gjør mindre kloke ting hele tiden, ikke sant. Som regel slipper vi unna, mens andre ganger blir vi busta, sånn som her. Jeg tror jeg ville sagt noe sånt som at jeg har en mannevenn, og at...øh..tenke..dere ikke gjorde noe galt, men at det ikke var meningen at han skulle se noe. Tror ikke jeg ville ha lagt ut i det vide og det brede, men noe må man nesten si.
Gjest AnonymBruker Skrevet 20. april 2010 #10 Skrevet 20. april 2010 Jeg tror det er viktig og ikke gjøre dette så overdramatisk? Men å være helt avslappet og rolig når man snakker med gutten.
Gjest AnonymBruker Skrevet 20. april 2010 #11 Skrevet 20. april 2010 Tipper det er unødvendig å tipse ts om dette. Dessuten, vi mennesker gjør mindre kloke ting hele tiden, ikke sant. Som regel slipper vi unna, mens andre ganger blir vi busta, sånn som her. Jeg tror jeg ville sagt noe sånt som at jeg har en mannevenn, og at...øh..tenke..dere ikke gjorde noe galt, men at det ikke var meningen at han skulle se noe. Tror ikke jeg ville ha lagt ut i det vide og det brede, men noe må man nesten si. ER det så lurt å si til han at det var noe han egentlig ikke skulle sett? Da blir jo det hele enda mer "skummelt" for han, og han syns vel at det er verre at han har sett noe han egentlg ikke skulle/fikk lov til osv....
Miss Puddel Skrevet 20. april 2010 #12 Skrevet 20. april 2010 sprø han om han ble redd, og si ganske enkelt at det der var voksenting, som er vanlig at voksne gjør sammen, og at dere glemte at han var hjemme, slik at det ikke var meningen at dere skulle ha gjort det, at du IKKE er sint på ham fordi han så det, men at du kanskje er litt sint på deg selv som ikke tnekte på at han var der.
Gjest Gorgonzola Skrevet 20. april 2010 #13 Skrevet 20. april 2010 Hallo! Hvorfor dette fokuset på sex? Glem det, gutten trenger å vite hvem mannen var, det er sannsynligvis det han lurer mest på. Du har ikke tidligere fortalt sønnen din at du har en "venn", nå har du ikke noe valg. Du bør si at du har en kjæreste mener jeg, uansett om du betrakter ham som det eller ikke. Poden vet garantert hva sex er, han er åtte år. Han har sett deg og besøket ditt nakne, ergo har dere noe mer enn vennskap i hans øyne. Jeg begriper ikke hvorfor du ikke prata med ham samme kveld, da hadde du spart ham for mange rare, usikre og kanskje tunge tanker og trøbbel med å sove.
Gjest AnonymBruker Skrevet 20. april 2010 #14 Skrevet 20. april 2010 Hallo! Hvorfor dette fokuset på sex? Glem det, gutten trenger å vite hvem mannen var, det er sannsynligvis det han lurer mest på. Du har ikke tidligere fortalt sønnen din at du har en "venn", nå har du ikke noe valg. Du bør si at du har en kjæreste mener jeg, uansett om du betrakter ham som det eller ikke. Poden vet garantert hva sex er, han er åtte år. Han har sett deg og besøket ditt nakne, ergo har dere noe mer enn vennskap i hans øyne. Jeg begriper ikke hvorfor du ikke prata med ham samme kveld, da hadde du spart ham for mange rare, usikre og kanskje tunge tanker og trøbbel med å sove. Enig, enig, enig.
Gjest lila Skrevet 21. april 2010 #15 Skrevet 21. april 2010 For litt over en måned siden så gutten min på 6 med bli slikket av en "venn". Han visste om denne vennen, men det var helt nytt og vi var ikke så mye hos hverandre. Vi var på mitt soverom og døra var halvlukket. Jeg vet heller ikke hvorlenge han hadde stått der, men jeg så han første når han åpnet døra og sa "mamma". Vi ble helt sjokkert begge to. Gutten løp med en gang til rommet sitt. Jeg gikk etter han og spurte hvordan det gikk med han og hva han så. Han sa at ikke så noe, at han skulle snakke med mamma, men at vi var opptatt. Jeg la han igjen, og så tok vi det opp på morgnen etter. Han så nemlig endel, men han så ikke hva det var som foregikk. Han så f. eks. at jeg lå i sengekanten og mannen sto på knær foran meg "og at dere lekte". Det var en genial ide gutten ga meg. Jeg sa at vi lekte kileleken, hehe. Så jeg forelsår at du snakker med gutten din utifra hva du tror han så. Og om du og denne vennen har planer om å fortsette og sees bør dere tenke på å presentere han til gutten din. Jeg sa til min daværende venn at om vi skal fortsette, så må vi gjøre opp for gutten min. Han kjenner meg såpass godt og er jo trygg på meg, men at mannen skulle gjøre noe hyggelig sammen med oss, kunne hjulpet med at han så mannen i en koseligere sammenheng. Er det aktuelt for dere? For min del sa jeg enten det, eller er det slutt. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå